Енос Беневели: „Модата се ражда на улицата, а не в главата на дизайнера”

В края на септември още една водеща италианска модна марка откри свой представителен магазин в София

Кристина Симидчийска 22 November 2009

В края на септември още една водеща италианска модна марка откри свой представителен магазин в София на бул. „България” 58, прибавяйки ни към историята си. А историята на MARLY`S започва преди близо 50 години в намиращото се недалеч от Верона градче Ардзеняно. Началото й слагат три артистични и суетни момичета - шестнадесетгодишните Мариза, Лиза и Инес. В импровизирано ателие и на домашните си шевни машини те шият модели по поръчка, а по-късно откриват и собствена фирма, кръщавайки я с началните букви на имената си. Трийсет години по-късно наследниците на трите дами продават компанията на младия  предприемчив мениджър Паоло Бастианело и двамата му добри приятели Марио и Стефано. Тримата италианци превръщат компанията в холдинг, който освен едноименната марка вече притежава и още пет – Marly’s 1981, JOY Marly’s, Carlo Pignatelli Cerimonia, Carlo Pignatelli, Kathleen Madden. Днес MARLY`S има осем мономаркови бутика в Италия и представителства в над 10 държави. Специално за откриването на най-новия бутик в групата в София пристигнаха собственикът на бранда Паоло Бастианело и главният дизайнер на марката Енос Беневели.

 Ексклузивно за EVA Енос Беневели разкри част от тайните на италианската марка и италианския стил.


Г-н Беневели, кои са най-характерните черти в модните линии на MARLY`S?
Нашата марка следва умерена и женствена линия, никога не предприема остри завои в стила си. Работим за добре информираните жени, които следят с интерес случващото се в модата, без да са нейни жертви. Могат да преценят какво е подходящо за тях и да оценят високото качество на материята. В най-общи линии харесват мода, добре адаптирана към действителността, в която живеят.
Те ли са вашите музи?
Интелигентният дизайнер върви по улиците и наблюдава как се обличат жените. Не бива да се забравя, че модата се ражда не в главата на дизайнера или на подиума, а именно по улиците. Те са всъщност тези, които създават стиловете в модата.
А как една жена да разпознае своя стил?
Жената не бива да бъде жертва на модата и сляпо да приема всичко, което й се показва. Модата не е универсална и не може да приляга еднакво на всички – независимо дали говорим за материя, силует или цвят. Затова всяка жена трябва сама да създаде своя стил, преценявайки какво й отива и какво не. Радващо е, че ако преди години жената влизаше в магазина и купуваше готовия продукт без особени колебания, сега вече се е научила да взема отделни елементи – било то дрехи или аксесоари, и да ги комбинира. Това е много важно, защото персонализирайки дрехата, тя работи върху изграждането на собствения си стил.
Кой е любимият ви момент в тенденциите за студения сезон?
Женственост преди всичко. Тя бе малко изоставена в предните сезони, но сега отново е в центъра на вниманието. Силуетът е втален, дължините – около коляното, материите също са деликатни и женствени. Кожата е акцент. Набляга се на качеството на всеки един детайл, а аксесоарите са задължителни и с все по-голямо значение.
Вашите наблюдения относно влиянието на икономическата криза върху модата?
Кризата кара жената да прави по-точни покупки. Да инвестира по-обмислено парите си, избягвайки „крещящите” придобивки, за разлика от минали години. Сега е важна перспективата една дреха да се носи поне два сезона. Също така тенденцията е дамите да инвестират преди всичко в аксесоари. Една хубава чанта или обувки могат да „спасят” и най-семплия избор на дреха.

Още актуални за сезона колекции и интересни новини можете да разгледате на: www.marlys.bg

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР