Долче и Габана

20 години D&G

Борис Ангелов 20 November 2007

Черно и бяло. Ромео и Жулиета. Мое и Шандон. Долче и Габана! Има имена, които просто си вървят заедно.

Миналия месец един от най-известните дуети в света навърши двадесет години. През 1985 Долче и Габана правят своята премиера в модата, като откриват дизайнерско студио.

"Спомням си първото ни ревю в началото на 1986 г. перфектно. Беше много трудно. Имахме само един куфар, пълен с дебютните ни модели. Но бяхме пълни с ентусиазъм. И с любов", разказва днес Доменико Долче - нисичкият плешивец в дуета.

Бракът по любов, който сключват тогава двамата приятели, за 20 години се е превърнал в брак по сметка. Те вече не са двойка в леглото, но продължават по-добре от всякога да бъдат тандем в бизнеса.

През последните 4 години тяхното състояние се удвои. Само през 2004, когато настъпи тяхната раздяла като любовници, обявена официално през февруари тази година, ръстът на продажбите им е 20 на сто, при +23% за 2003 г. и рекордните +50% за 2002, когато безапелационно се възцариха на модния Олимп.

Измерен в пари, потокът към касите на двамата се оценява на невероятните за малка "семейна" фирма над 700 милиона евро, което ги поставя на трето място сред независимите от мегагрупировките "ЛВМХ" и "ППР - Гучи". Шампионка в категория "независими" е Прада с близо 1.5 милиарда евро, а по петите я следва Армани с 1.3 милиарда.

Този есенно-зимен сезон се очаква да доведе до нов скок на оборота на Долче и Габана с 34%, прогнозира италианската телеграфна агенция, като се позовава на бизнес анализатори.

"Гледаме напред и смятаме да създадем още марки, да лансираме нови етикети. Началото на инвазията сложихме с нашия голям спектакъл за 20-годишнината на фирмата в новия театър "Долче и Габана" в Милано. Инвестирахме в обновяването на класическото кино "Метропол" на виале "Пиаве". Театърът няма да е сцена само за ревютата ни, но ще дадем пространството на таланти от всички области, за да се изявяват", казват стилистите, които досега организираха дефилетата си в двора на своята кооперация на виа "Сан Дамиано", в самото сърце на индустриалната столица на Италия.

Подаръкът, който двамата необикновени дизайнери си правят за 20-годишнината на техния творчески брак, е откупуването на тяхната втора линия "D&G", която е собственост на It Holding и прави 230 милиона евро годишно. Двамата разширяват и фабриките си. Знаменитият им завод за облекла в Леняно вече има база от 28 000 кв. м, а малкият - в Инчиза Валдрано, където се правят аксесоарите, е утроен - от 6 на 18 000 кв. м. Хипермагазини в Пекин и Шанхай също влизат в листата на подаръците на двойката за кръглата годишнина. Целият бизнес се превърта през Dolce & Gabbana Luxembourg. В малката скучна държава в сърцето на Стария континент е официалната финансова щаб - квартира на "семейната" индустрия за стотици милиони.

Долче и Габана откраднаха от "Гучи" изпълнителния директор Джакомо Сантучи, който се грижи идеално за парите им.

На какво се дължи целият този зашеметяващ успех на две момчета, поели пътя си в модата само преди 20 години, през които рухнаха безброй империи на лукса?

"Това, което сме имали, продължава и ще продължава вечно. Имаме една любов, която е много силна и ни свързва. Но личният ни живот в момента е разделен. Това е въпрос на възпитание на чувствата, на интелигентност. След толкова години заедно ден и нощ, на работа и на почивка, съществува страст на плътта и любов, която е нещо дълбоко", казва тандемът пред "Кориере дела Сера".

Доменико добавя по въпроса от себе си: "Най-важната личност в живота ми винаги е бил и остава Стефано". Двамата уточняват, че никога не са споделяли един апартамент. Но, че единият е окупирал петия, а другият шестия етаж на престижната миланска кооперация на виа "Сан Дамиано" 9, буквално на 50 метра от флагманските им бутици на ъгъла на най-престижната виа "Спига" и корсо "Венеция".

По вечно дъвканата от журналистите гейтема двамата са категорични: "Когато човек е известен и то особено в модата, да бъде гей е част от номера".

Двамата напълно подкрепят идеите за легализиране на мъжките двойки. "Проблемът е, че гейовете сами вредят на своята кауза и излизат по площадите на шествия като травестити. Ще ме прощавате, но гейовете са пълни идиоти", твърди Доменико Долче.

Стефано си спомня, че признаването на неговата хомосексуалност отнело много време и нерви и на него, и на роднините му. "Мама не го прие дори преди десетина години, когато вече бях на 35 и го признах публично пред вестниците. Направи ми истерична сцена", изповядва се миланският буржоа.

Макар и сицилианец, Доменико нямал никакъв проблем с признаването пред майка си. Като гимназист той имал гаджета от другия пол, ала след като се пренесъл в Милано, открил истината за себе си. Върнал се у дома за Великден. И уж между другото изтресъл новината на родителкатка си. "Аз съм гей", споделил той. След като си изяснила какво значи това, мама Долче заключила: "Ще ти мине". Следващата година той й довел на гости "снахата" Стефано, с когото идеално се разбирала цялата сицилианска фамилия.

Както неотдавна признаха пред "Ванити феър", Долче и Габана в момента мечтаят да имат деца. Доменико смята да последва примера на приятелките си Анджелина Джоли и Шарън Стоун и да осинови едно или повече момчета. Стефано обаче е убеден, че детето му трябва да има своята майка. "Не е задължително да се обичаме, но трябва да се разбираме и така малкият няма да се чувства по - различно от децата на разведени родители", смята мултимилионерът.

Попитани какво мнение имат за колегите си, Долче и Габана са сензационно откровени. Между Фере и Армани нямат дилема: "Армани е велик". Ако зависело от тях, биха изхвърлили от бранша Криция и Лаура Биаджоти. За милиардерката - комунистка Миуча Прада имат определение "бедничката" и неуместно я иронизират като "свята жена". Най-болезнен е въпросът за качествата на Кавали: "Не го имаме за стилист. Стилист е Армани, стилисти сме ние, даже Криция и Фере са стилисти. Това са хора, които правят дизайн и са изработили свой стил. Има и други, които един ден решават, че с много пари могат да направят всичко. Е, това не е вярно."

По въпроса с обличането Долче е фашизиран на тема собствената марка на дуета, докато Габана купил преди три години сако на "Ив Сен Лоран" и кожено яке "Баленсиага", заради което имал проблем с партньора си.

"Хайде да си говорим сериозно. Всички ни плашат с Китай, а истината е, че за нас той е само един пазар. Италианската креативност в модата ще си остане уникална. Неслучайно днес ние и другите италиански стилисти сме най-копирани. За да остане човек в играта, му трябва нещо много просто - да осъзнава потребностите на хората. Няма диктатори на вкусове, има "преводачи" на желания. Правим мода, като вървим по улицата и наблюдаваме другите. Това е неизчерпаем източник на идеи. Друг извор са нашите познати - все шик хора, макар да нямаме нищо против онези, които са "чийп" (евтини - англ.), но имат какво да покажат. Нямаме охрани и шофьор с униформа, рядко носим дори тъмни очила, за да се скрием, когато се разхождаме или излизаме на дискотека", разкриват техниката си на работа двамата.

Модната война на Италия и Франция с Китай е в разгара си и няма как за тази тема да не бъде отделено повече внимание. За Долче и Габана не съществуват притеснения. "Мислим да правим там дори първата си линия, като само някои типологични неща да се шият в Италия", откровени са до болка те. "Втора линия, кожените неща и останалото и днес се създава в Китай, Румъния и Тунис. Особена разлика в изработката няма, а и цените са толкова по-ниски", продължават стилистите.

Правотата на бизнесмените намира отличен отглас сред любимите им клиенти. Мадона казва: "Харесвам дрехите им, защото ги правят, сякаш знаят какво е да имаш женско тяло. Повечето дизайнери правят манекенски парцали за девойки без гърди и анорексички. На всичко отгоре Доменико ми е набор - и двамата сме родени през 1958 година, и се разбираме чудесно като приятели. Щастлива съм, че станаха популярни, след като пуснах филма си "В легло с Мадона" и имената им бяха запомнени от целия свят".

Виктория Бекъм, която неотдавна заяви пред списание ОК, че няма нужда да знае испански, понеже е наясно с най-важните думи: "Гучи" и "Долче и Габана", винаги е на първия ред на ревютата на дуета. Говори се, че за това й се плащат 25 000 евро всеки път. Но истината е, че Пош Спайс е запалена по марката и твърди: "Те са шефовете на мафията. Те са културни лидери."

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР