Кандис Бушнел
Две години след като се омъжи за солиста на Нюйоркския балет Чарлз Аскегард през 2002 г., авторката на „Сексът и градът“ вложи страст и енергия в обзавеждането на семейния дом.
Елка Влаховска 13 March 2009
Пламъкът на любовта със 7 години по-млад мъж Кандис Бушнел „разгаря“ в романтичен декор. Още когато агентът за недвижими имоти води известната двойка в бохемския квартал Гринидж вилидж на Ню Йорк, апартаментът предизвиква въображението на писателката с високите си тавани, камините, прозорците-арки, от които струи светлина, и малките балкончета, които тя веднага нарича “Жулиета“.
Любовта към мястото е „от пръв поглед“, но предстои пълно обновяване, след като апартаментът не е бил обитаван от години, а последният, оставил отпечатък в дома, е разглезен ерген – филмова звезда с прекалено бохемски навици. Не запуснатостта на мястото стряска първоначално Кандис Бушнел, а това, че няма достатъчно много вградени шкафове и гардероби или килери, които да съберат любимите дрехи и обувки.
„Аз съм човек, който с удоволствие би живял в апартамент в хотел Плаза – казва Бушнел. - Обичам кристалните полилеи, мраморните подове, ориенталските килими и позлатата, както и вещите, които носят пластове от блясъка на отминал живот.“ Може би романтичните спомени за местата на срещите с предишните й връзки - Рон Галоти, издател на Vogue, и британския милионер Стивън Морис, носят част от вдъхновението, с което Бушнел се впуска да обзавежда дома си. И все пак признава, че в интериорния дизайн и декорацията е кръгла нула и че много от идеите, които е имала за апартамента, са били „налудничави“.
Като например да превърне хола в нещо като бална зала – с настилка на големи шахматни квадрати, бледо сини стени, огромен кристален полилей и почти без мебели. Обръща се към приятелката си Сюзан Фористал, бивш топ модел, а сега декоратор с опит и въображение. И с голям психологически нюх да не спори директно с клиентите си. Сюзан изтъква, че само смяната на настилката на общо110-те квадрата на апартамента би струвала около 50 000 долара и това е достатъчно да постави интериорните идеи на Кандис Бушнел в килера. Момичето, израснало в Кънектикът, пази семейното си наследство от здравословни дози практичност.
Декораторката Сюзан бързо сформира екип, който се заема с дизайна и обзавеждането на дома. Тя е човекът, който може точно да изчисли съотношението между интериорни блянове и цени, както и местата, където те се пресичат. Любимата мебел на писателката е софата Луи XVI, придобита на аукцион на Кристи’с през 80-те години от писателя Джей Макинърни. Той обаче, очевидно я купува с неясни намерения и нито я реставрира, нито я поставя в дома си. Показва снимка „от склада“ на Кандис, тя се „влюбва“ и я купува на мига.
Обзавеждането в стил Версай винаги е разпалвало въображението на американците. При Кандис европейските „кралски“ акценти се определят и от архитектурата на апартамента – високите тавани и формата на прозорците. Тенденцията ретро лукс се допълва от лежанката до библиотеката и от кристалния полилей в хола. Страстта към позлатата пък се проявява в избора на настолната лампа „палмово листо“ в хола и аплиците при камината. Следва нова антикварна покупка – масичката в стил ар деко от 20-те години на миналия век. Мястото й е до камината и Бушнел я определя като малкото бижу в интериора. Признава, че дизайнът на дома е вървял малко в неправилен ред и че спонтанно избраните „златни предмети“ са определили например цвета мента на дамаските на мебелите. „Е, може би не е точно Плаза, шегува се Кандис, но е добро място за смях и купон.“
Еклектиката живее чаровно по своите неписани правила в дома й. Класическо и ретро, модернистично и етно – влиянията се преплитат, за да оформят семейния дом, който носи духа на квартала.
Гринидж вилидж още от 20-те години на миналия век е мястото в Ню Йорк, където се събират бохеми, артисти и личности, които рушат стандартите на традиционната американска култура. В златните си бохемски години е белязан от силно изразени ексцентрици и индивидуалисти като балерината Айседора Дънкан и драматурга Юджин О’ Нийл. Допълнителен колорит внасят по-късно битниците, вдъхновили Джек Керуак, Алън Гинзбърг и поета Дилан Томас, който издъхва от препиване в кварталната кръчма „Белият кон“, както се твърди - по време на литературно четене.
Нощните клубове тук са първата сцена на дузина от големите поп-икони, сред които Джими Хендрикс, Барбра Стрейзанд, Саймън и Гарфънкъл.
Кандис Бушнел ще остави своята следа в ексцентричния, жив, с богат колорит квартал, дори само като автор на „Сексът и градът“, разрушил представите за „нещастието и самотата“ на неомъжената модерна жена. Нейни съседки сега са актрисите Ума Търман, Джулиан Мур, Лив Тайлър, както и Ана Уинтур, могъщата главна редакторка на Vogue.