Звездните дизайнери

През 2004 една от най-популярните модни американски редакторки Сузи Менкес писа: "Изглежда, че всеки в Америка може да направи колекция, стига той да е известен".

15 October 2007

DVB и Виктория Бекъм

През 2004 друга звезда, а именно прочутата жена на английския футболист Дейвид Бекъм - Виктория Бекъм, е поканена да проектира линия за известните висококачествени дънки "Rock&Republic", наречени "VBRocks". След изключително сполучливата съвместна работа Виктория решава сама да пробва силите си като дизайнер и разработва собствена модна линия DVB през 2006. На пазара вече са достъпни слънчеви очила, дънкови поли, шорти и дънки, както и парфюми с логото DVB. Заради прочутата си елегантност Виктория се е превърнала в една от съвременните икони на стила, а в наскоро издаденият й наръчник "Този излишен половин инч" тя споделя стилистични съвети с многобройните си почитатели. Съдейки по досегашния й успех из "водите" на модата, DVB се очаква да плени сърцата на много жени.
 
Шон Комс или още Пъф Деди

Едни от първите изпълнители, разбрали стойността на името си и пробвали силите си в попрището на модните дизайнери, е Шон "Диди" Комс, или още наричан Пъф Деди. През 1998 той лансира колекция под името Шон Джон, която е съставена от типичните за неговия "уличен стил" спортни блузи и широки дънкови панталони. По-късно към колекцията му са прибавени и костюми и аксесоари. Оказва се, че Шон е не само блестящ изпълнител и продуцент , но също и умел бизнесмен, който успява да накара хората да "купят" и неговия стил на обличане. Той много старателно работи върху имиджа на колекцията си, като дава възможност на мъжете да се почустват като герои от неговите музикални клипове, носейки дрехите Шон Джон. Разбира се, Шон има тим от дизайнери, чиито идеи преглежда и селекционира. Комбинацията от добър маркетинг и стилни колекции спечелват на Шон наградата за най-добър дизайнер на мъжка мода, давана от Сдружението на модни дизайнери (Council of Fashion Designers) през 2004. Това отличие прави Шон Джон най-успешната звезда-дизайнер на модна колекция и до днес.www.seanjohn.com

JLo by Jennifer Lopez

Като че ли тръгнала по стъпките на бившото си гадже (Пъф Деди), през 2001 Дженифър Лопес реши да лансира колекция от спортни облекла JLo by Jennifer Lopez. Идеята на Дженифър бе да създаде дрехи за всяка жена, които да отразяват всяка част от личния й живот. Марката JLo е само един от продуктите на фирмата Sweetface Fashion Company, сред които са бански констюми, слънчеви очила, бижута, парфюми и други носещи имиджа на Дженифър. Мотото на колекцията от облекла JLo е предизвикателното "Сега всеки може да бъде секси", но продуктите и маркетингът са насочени по-скоро към момичета на възраст 16-25 години. Ключовите продукти са ръгби тениски, хавлиени боди-сют, блузки, дънки и други. Последната колекция е достъпна в редица магазини в САЩ, както и на www.shopjlo.com

Бионсе музата на House of Dereon

През ноември 2005 под ръководството на своята майка, Тина Ноус, Бионсе Ноус (от Дестинсис Чайлд) представя своята модна колекция. В чест на майката на Тина, Агнес Дерон, която е шиела рокли и костюми за частните си клиенти, линията е наречена "Къщата на Дерон" (House of Dereon). Докато Тина дава визията и идеите, Бионсе е музата на колекцията, която се състои от спортна и ежедневна конфекция, дънки, чанти и обувки.

Три са думите, които описват стила: ритник, "couture" (ексклузивно шиене по мярка) и душа. "Бионсе е ритникът, аз съм couture-a, а Агнес е душата", казва Тина. "Не искахме просто да лепнем име на дрехите, искахме да създадем нещо, което Бионсе би се радвала да облича, нещо, което представлява сериозна модна линия." Тина работи върху всеки аспект от дизайна, но за подкрепа тя включва и Хедър Томас Шиндлер в колектива. Хедър е човекът, който помага на Пъф Деди да лансира колекцията си и е асистент-дизайнер в колекцията на Дженифър Лопес. Линията House of Dereon е насочена към доста голяма група от 13 - 40 годишна възраст и е комбинация от секси стила на Бионсе и елегантните и изискани "couture" дрехи.

Силно внимание се обръща на дизайна на дънки, като целта е те да пасват на всякакъв тип женски фигури. Впоследствие към колекцията са прибавени парфюми, чанти и обувки. Всичко от последната колекция на House of Dereon можете да намерите на www.shophouseofdereon.com

Jovovich-Hawk

Линията Jovovich-Hawk e творение на дългогодишните приятелки и скорошни абсолвентки на училища за дизайн Мила Йовович и Кармен Хоук. Тя се ражда през 2003 в Лос Анджeлис, а това, което дизайнерките проповядват чрез дрехите е, че ще изглеждате добре, дори и когато се чувствате зле. Дрехите са удобни, лесни за носене и са създадени за самостоятелни и романтични работещи жени. Само за няколко години лейбълът Jovovich-Hawk намери почитателки сред звездите (Виктория Бекъм, Сиена Милър) и вече се продава както в САЩ, така и в Европа и Азия. Хипарският и романтичен стил на рокли и поли от ефирни платове с класически силуети, вдъхновени от модата на 70-те, наситени винтидж шарки, широки панталони и блузи с ръкави звънци са емблематични. Дуото бе поканено да направи капсулна колекция за веригата Маngo през 2007.

M by Madonna

Поредният начин Мадона да зарадва милиони почитатели на стила й, бе да се съюзи с шведската верига H&M. Главният дизайнер на фирмата Маргарита Ван Ден Бош работи лично със звездата, за да създадат колекция от дрехи и аксесоари "M by Madonna", която "удари" магазините на H&M из цял свят през март 2007. Моделите са вдъхновени от вечно свежия и уникален стил на поп иконата. Тя лично работи върху това те да рефлектират личния й стил, а класическите й силуети да бъдат осъвременени.

Мадона винаги е предизвиквала нови модни течения и самата тя казва, че модата винаги е била една от страстите й и затова с радост е приела предизвикателството да работи с H&M. Цветовете на колекцията са класическите бяло, черно, каки и сиво. Елегантни ризи, костюми, рокли, бодита и емблематичната рокля-кимоно са отражение на въздържаната Мадона и са далеч от ексцентричните тоалети, с които тя спечели славата си. Аксесоарите са широки колани, лачени сандали, чанти в различни размери и слънчеви очила. Още през 2006 Мадона работи за кратко с веригата H&M за създаването на мини колекция от анцузи и други спорни облекла, която тя умело лансира с добра рекламна кампания.

H&M loves Kylie

Друга музикална звезда, която работи с H&M тази година за създаването на лятната колекцията "H&M loves Kylie", е Кайли Миноуг. Като типично австралийско момиче Кайли вдъхнови дизайнерите да направят една гореща плажна линия от 15 бански костюма, плажни шалове парео, други ефирни облекла и аксесоари за плажа. Банските с блясъка на метали, чийто модел е заимстван от любимите костюми на Кайли от 60-те, както и морско синьо-зелените шалове и чанти, са "това, от което се нуждаете, за да бъдете стилни и шикозни на плажа". Модни и функционални придатки към колекцията са шал за глава, който може да се използва и за колан, както и плажна чанта, която се сгъва и придобива формата на портмоне. 10% от продажбите на линията "H&M loves Kylie" ще бъдат дарени на WaterAid - организация, работеща за снабдяването с питейна вода, както и за обучение по хигиена в най-бедните държави в света.

Марката Кейт Мос

Кейт Мос е наричана днес най - мощната марка в света. Всичко, което тя облече, се превръща моментално в следващия моден хит. Кейт никога не говори с пресата, но бива ежедневно фотографирана в очакване на поредното ново стайлинг решение. Популяризирането на стиловете бохо, сандалите "гладиаторки", микро полите и панталонките бяха в голяма степен нейна заслуга. Когато човек като Филип Грийн, собственикът на TopShop (една от най- популярните английски вериги магазини от групата Аркадиа) през септември 2006 поканва Кейт да направи модна линия за TopShop, всички знаят, че това ще бъде огромен хит. Милиони момичета, които подражават на Кейт, тръпнат в очакване до знаменателната дата 1-ви май, когато колекцията ще се появи на пазара.

Кейт бе често питана откъде е черпила идеи за колекцията си, а тя като че ли на шега разказва, че всички идеи идват от собствения й гардероб. Една от мини роклите е по модел на рокля, която тя облича за рекламата на Coco Mademoiselle by Chanel, а по- голяма част от артикулите са винтидж дрехи, които тя винаги е обичала. Колекцията на Кейт Мос за TopShop се състои от 80 продукта. Потници, сака, къси шорти, елегантни панталони и най- вече мини рокли в бяло, черно, синьо и винтидж шарки. Емблематичните за Мос прилепнали "скини" дънки и мъжките елеци също са представени. Една от най-коментираните рокли е от бял памучен плат, с една презрамка и ревер.

Сара Джесика Паркър

Това, което наистина завладя милиони американски жени, бе идеята на Сара Джесика Паркър да им помогне те да изглеждат елегантно и да се чувстват удобно, независимо от размера на роклята или бюджета си. С изключителното съдействие на универсалните магазини Стийв и Бари (Steve & Barry's), SJP лансира колекция от панталони, блузи, рокли и якета за по-малко от 20 $, а балетните пантофки и сладуранските чанти по 9.98 $. Идеята на SJP бе да направи достъпна и качествена колекция за всеки, защото "модата не е лукс, а право".

Силуетите и дължините са консервативни, защото актрисата признава, че не харесва днешната мода, която те "кара да показваш повече от необходимото". При сравнение с колекцията на Мадона за H&M, която е по-провокативна, линията на JLo, която пък е изключително тренди, или L.A.M.B. на Гуен Стефани, която е авангардна и дизайнерска, "BITTEN" е визия за всяка жена. Въпреки че сме свикнали да виждаме Сара Джесика Паркър в скъпите "couture" тоалети на Кери Брадшоу ( от "Секса и града"), истината е, че самата тя често връща неща от по-скъпите магазини, защото харченето на големи суми я плаши. Тя иска да прави хубави дрехи, които да не оставят банковата ви сметка на нула. ww.bittensjp.com

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР