В салона на Коко
Карл Лагерфелд в екслузивно интервю след грандиозното модно шоу на Chanel Haute Couture.
09 December 2012
Всеизвестен факт е, че в речника на Карл Лагерфелд не присъства думата носталгия. За него миналото е единствено изкусен инструмент, чрез който твори в настоящето и гледа към бъдещето. Неслучайно последната колекция висша мода на Chanel (есен-зима 2012/13) носи името New Vintage – в нея се усеща духът на онези времена, когато дамите са боготворели модната къща заради качеството на дрехата, нежните цветове и демонстративната сила на елегантността. И без съмнение е предназначена за момичетата днес.
Ето какво сподели самият Карл Лагерфелд непосредствено след грандиозното модно шоу на Chanel Haute Couture:
Разкажете ни за New Vintage. Как да го разбираме – като новото старо?
Точно това е забавното, трябват ни много думи, за да го опишем. Тук ще го видите през нов поглед и с друго отношение - много по-свободно, като едно ново начало. Говорим за един винтидж в бъдещето, ето защо го наричам new vintage. Колкото до класическите елементи като туида, това всъщност е бродерия. Няма плат, единствено и само бродерия. Всичко е бродирано, защото по този начин никой не може да го копира. Или поне трябва да има машините за бродиране, за да го направи.
Винтидж влияние откриваме и в други колекции, какво означава това? Липса на вдъхновение или в крайна сметка моментът е подходящ да обърнем поглед назад?
Ще цитирам Гьоте: „Създай по-добро бъдеще, разгръщайки елементи от миналото.” Намирам го за много подходящо предвид обстоятелствата, че сега или никога е моментът да се направи нещо, с което марката и нейната репутация да присъства открито. Но по един модерен начин, с отношение във всичко, дори в това как дефилират момичетата. Обърнете внимание - те не ходят, а по-скоро се плъзгат по подиума.
В колекцията има вариация на розово и сиво.
Това е комбинация от цветове, която, не знам защо, обожавам. Много е Мари Лорансен (френски художник от началото на ХХ век – б. р.).
Какво означава днес модерен?
Отпуснат, спокоен, естествен. Това е, което в крайна сметка търсим. И очевидно липсва на червената пътека.
Ще споделите ли с нас някои от ключовите моменти в живота си досега?
Забравил съм всичките, защото ключов момент е било последното шоу, а следващият – предстоящото. Не помня нищо от своето минало. Щастлив съм, че му обръщате внимание, но лично за мен то не съществува. Аз имам само настоящето и близкото бъдеще, защото в модата бъдещето е шест месеца, на шест месеца, за шест месеца.
Спомняте ли си първия момент, когато Chanel влезе в живота ви?
Да. Бях още в началното училище. Един приятел на майка ми ме заведе да видя нейно първо модно шоу след войната през 54-а.
А някога във въображението си представяли ли сте си да се срещнете с нея?
Не. Мисля, че тя означава много и щеше да ме намрази. Предпочитам да не мисля за това. Тя е идея, а не реалност.
Ето какво сподели самият Карл Лагерфелд непосредствено след грандиозното модно шоу на Chanel Haute Couture:
Разкажете ни за New Vintage. Как да го разбираме – като новото старо?
Точно това е забавното, трябват ни много думи, за да го опишем. Тук ще го видите през нов поглед и с друго отношение - много по-свободно, като едно ново начало. Говорим за един винтидж в бъдещето, ето защо го наричам new vintage. Колкото до класическите елементи като туида, това всъщност е бродерия. Няма плат, единствено и само бродерия. Всичко е бродирано, защото по този начин никой не може да го копира. Или поне трябва да има машините за бродиране, за да го направи.
Винтидж влияние откриваме и в други колекции, какво означава това? Липса на вдъхновение или в крайна сметка моментът е подходящ да обърнем поглед назад?
Ще цитирам Гьоте: „Създай по-добро бъдеще, разгръщайки елементи от миналото.” Намирам го за много подходящо предвид обстоятелствата, че сега или никога е моментът да се направи нещо, с което марката и нейната репутация да присъства открито. Но по един модерен начин, с отношение във всичко, дори в това как дефилират момичетата. Обърнете внимание - те не ходят, а по-скоро се плъзгат по подиума.
В колекцията има вариация на розово и сиво.
Това е комбинация от цветове, която, не знам защо, обожавам. Много е Мари Лорансен (френски художник от началото на ХХ век – б. р.).
Какво означава днес модерен?
Отпуснат, спокоен, естествен. Това е, което в крайна сметка търсим. И очевидно липсва на червената пътека.
Ще споделите ли с нас някои от ключовите моменти в живота си досега?
Забравил съм всичките, защото ключов момент е било последното шоу, а следващият – предстоящото. Не помня нищо от своето минало. Щастлив съм, че му обръщате внимание, но лично за мен то не съществува. Аз имам само настоящето и близкото бъдеще, защото в модата бъдещето е шест месеца, на шест месеца, за шест месеца.
Спомняте ли си първия момент, когато Chanel влезе в живота ви?
Да. Бях още в началното училище. Един приятел на майка ми ме заведе да видя нейно първо модно шоу след войната през 54-а.
А някога във въображението си представяли ли сте си да се срещнете с нея?
Не. Мисля, че тя означава много и щеше да ме намрази. Предпочитам да не мисля за това. Тя е идея, а не реалност.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
МОЖЕ ДА ВИ ХАРЕСА