Висш пилотаж

На Високия подиум дебютираха белгийският дизайнер Раф Симонс с първата си колекция за Dior и дуото Dolce&Gabbana...

Кристина Симидчийска 30 August 2012

Dolce&Gabbana Alta Moda

На Високия подиум дебютираха белгийският дизайнер Раф Симонс с първата си колекция за Dior и дуото Dolce&Gabbana, които пренебрегнаха Париж и представиха колекцията си haute couture в Сицилия. Междувременно модната къща Valentino бе продадена за пореден път, а етикетът Yves Saint Laurent остана завинаги в историята.

DOLCE&GABBANA
В особено тесен кръг (най-вече за представители на медиите) Доменико Долче и Стефано Габана представиха първата си колекция висша мода под лейбъла Dolce&Gabbana Alta Moda. Шоуто се състоя в приказна градина в курортното градче Таормина (Южна Сицилия), а сред гостите бяха Ана Уинтър, Моника Белучи, Стефани Сиймур, Наоми Кембъл и Владислав Доронин. Колекцията се състои от 73 модела от коприна и дантела, за създаването са се трудили две сицилиански ателиета и 35 майстори на ръчния шев. “Когато започнахме преди 27 години, искахме да създадем модна къща като някогашната Chanel. Може би днес мечтата ни е възможна - коментираха дизайнерите. - С тази колекция не се опитваме да създадем нещо ново. Стараехме се да направим нещо красиво, особено и уникално.“ Моделите се очаква да бъдат представени още веднъж през ноември в Шанхай.

DIOR
Представянето на колекцията Haute Couture 2012/13 на Dior се състоя в частен дом на Avenue d’Iena, декориран от антверпенския флорист Марк Колле с любимите цветя на Кристиан Диор – рози, клематис, орхидеи и маргарити. Първото модно шоу на назначения през април креативен директор на марката Раф Симонс наблюдаваха куп негови колеги: Диан фон Фюрстенберг, Донатела Версаче, Албер Елбаз, Рикардо Тиши, Марк Джейкъбс, Пиер Карден и дори Адзедин Алая. Строги черни костюми, сложно скроени рокли и богато декорирани бюстиета преминаха по подиума, а самият дизайнер коментира: “Надявам се хората да преоценят ръчната работа и да я видят в нова светлина. Искам да се придържам към работата на Кристиан Диор, но и да направя кутюрните колекции по-динамични, да привлека вниманието на енергичните хора.“ Модният критик Сузи Менкес пък отбеляза: „Тази колекция не предизвика триумф, но събира в себе си идеите на дизайнер с рядка способност да смесва съвременност и романтика.“

VALENTINO
Слуховете се потвърдиха: компанията Mayhoola е новият собственик на Valentino Fashion Group (включваща Valentino SpA и M Missoni), а платената цена - 858 милиона долара. Зад Mayhoola стои холдингът Qatar Holding LLC, който има амбицията да се нареди до големите модни акули (след като вече притежава контролния пакет акции от Harrods, 1,03% акции от LVMH и 5,2% от Tiffany&Co.). Креативният екип на модната къща засега остава непроменен, а от Mayhoola коментираха: „Valentino винаги е била марка с неоспорим авторитет. Виждаме я като платформа със значителен потенциал, която ще бъде идеалната основа за сформирането на глобален моден конгломерат с дългосрочна перспектива.“

YVES SAINT LAURENT
Еди Слиман е новото „лошо момче на модата“. Първо отказа да работи в Париж, после показа колекция пред закрити за пресата врати, а сега посегна и на името, променяйки иконичния лейбъл на линията прет-а-порте от Yves Saint Laurent на Saint Laurent Paris (и съответно абревиатурата от YSL на SLP). Целта му била да „осъвремени“ модната къща (точно както направи преди години с мъжката линия Christian Dior Monsieur, превръщайки я в Dior Homme), но този път като че ли подцени верността на публиката. Модният карикатурист Алесандро Паломбо побърза да коментира в блога си: „Това е като първото смъркане на кокаин – след него не си в състояние да спреш...“

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР