В кожата на Алмодовар
„Кожата, в която живея” - всичко, с което сте свикнали да свързвате филмите на Алмодовар, тук е форсирано до степен на кошмар
04 December 2011
Новият филм на Педро Алмодовар „Кожата, в която живея” тръгва от ноември по кината. С костюми на Жан Пол Готие и песни на Конча Буйка (която участва във филма), с блудния син Антонио Бандерас, завърнал се у дома (в Испания) при баща си (без съмнение Алмодовар е неговият духовен баща) след 20 години отсъствие и с новата муза на култовия испански режисьор – Елена Аная. Всичко, с което сте свикнали да свързвате филмите на Алмодовар, тук е форсирано до степен на кошмар – и обсесиите, и желанията, и сексуалността, и насилието. Но кошмарите също могат да бъдат шедьоври.
Че вътре някъде в Педро Алмодовар живее една жена, е ясно на всички, които са гледали филмите му. През годините тази жена е приемала образа на различни актриси, които са едновременно негови музи, приятелки, майки, дъщери и безплътни любовници. Нещо повече – те са неговата душа. Единствено Пенелопе Крус, с която режисьорът работи в „Жива плът”, „Всичко за майка ми”, „Завръщане” и „Прекършени прегръдки”, постига световна слава и холивудска кариера. Другите сякаш така и не успяват да се откъснат от орбитата му и май си остават само негови. „Жените на Алмодовар” - това е категория в света на киното. Кармен Маура, Мариса Паредес, Роси де Палма, Виктория Абрил знаят това много добре.
новата - Елена Аная
Звездата й изгря с филма „Сексът и Лучия”, а наскоро и публика, и критика я аплодираха за ролята й в „Стая в Рим”.
Алмодовар се влюбва (по неговия си начин) в Елена още преди 10 години и я снима в шедьовъра си „Говори с нея”. Ролята е толкова малка, че когато Аная завела баща си на премиерата, след филма той смутено споделил, че така и не успял да я види на екрана. Сега режисьорът се реваншира – Елена е звездата в новия му филм „Кожата, в която живея”. Героинята й Вера е „жертва” на известния пластичен хирург Робърт Ледгард, затворена е от него в луксозен апартамент, където се намира под непрекъснато наблюдение. Хирургът е травмиран от загубата на съпругата си, изгоряла преди години в тежка катастрофа. Сега той експериментира с лицето и тялото на Вера, която е нещо като негова пленница, опитвайки се да създаде кожа, предпазваща ни от всякакви опасности, но и чувствителна при допир.
В интервю Елена Аная, сега на 36, разказва, че на първоначалната им среща Алмодовар говорил пет часа без прекъсване, обяснявайки й, че „филмът е хорър, трилър и мелодрама в едно, с елементи от митове и литературни сюжети като Ромео и Жулиета, Франкенщайн, Пигмалион, Прометей, Икар, и... Долче и Габана”. А после добавил: „Въпреки че костюмите ще ги прави Готие.” Елена кимнала, а си казала наум: „Ако проваля филм на Алмодовар, ще трябва да се откажа от актьорството и да си ида на село.” И престанала да спи до началото на снимките. Когато обаче дошъл моментът на истината, тя се вмъкнала в йога легингс в телесен цвят, дело на Жан-Пол Готие, застанала пред камерата, зад която се виждала стърчащата коса на режисьора, поела си дъх и разбрала, че все пак един ден мечтите се сбъдват.
Разпространява „Про Филмс”.
Че вътре някъде в Педро Алмодовар живее една жена, е ясно на всички, които са гледали филмите му. През годините тази жена е приемала образа на различни актриси, които са едновременно негови музи, приятелки, майки, дъщери и безплътни любовници. Нещо повече – те са неговата душа. Единствено Пенелопе Крус, с която режисьорът работи в „Жива плът”, „Всичко за майка ми”, „Завръщане” и „Прекършени прегръдки”, постига световна слава и холивудска кариера. Другите сякаш така и не успяват да се откъснат от орбитата му и май си остават само негови. „Жените на Алмодовар” - това е категория в света на киното. Кармен Маура, Мариса Паредес, Роси де Палма, Виктория Абрил знаят това много добре.
новата - Елена Аная
Звездата й изгря с филма „Сексът и Лучия”, а наскоро и публика, и критика я аплодираха за ролята й в „Стая в Рим”.
Алмодовар се влюбва (по неговия си начин) в Елена още преди 10 години и я снима в шедьовъра си „Говори с нея”. Ролята е толкова малка, че когато Аная завела баща си на премиерата, след филма той смутено споделил, че така и не успял да я види на екрана. Сега режисьорът се реваншира – Елена е звездата в новия му филм „Кожата, в която живея”. Героинята й Вера е „жертва” на известния пластичен хирург Робърт Ледгард, затворена е от него в луксозен апартамент, където се намира под непрекъснато наблюдение. Хирургът е травмиран от загубата на съпругата си, изгоряла преди години в тежка катастрофа. Сега той експериментира с лицето и тялото на Вера, която е нещо като негова пленница, опитвайки се да създаде кожа, предпазваща ни от всякакви опасности, но и чувствителна при допир.
В интервю Елена Аная, сега на 36, разказва, че на първоначалната им среща Алмодовар говорил пет часа без прекъсване, обяснявайки й, че „филмът е хорър, трилър и мелодрама в едно, с елементи от митове и литературни сюжети като Ромео и Жулиета, Франкенщайн, Пигмалион, Прометей, Икар, и... Долче и Габана”. А после добавил: „Въпреки че костюмите ще ги прави Готие.” Елена кимнала, а си казала наум: „Ако проваля филм на Алмодовар, ще трябва да се откажа от актьорството и да си ида на село.” И престанала да спи до началото на снимките. Когато обаче дошъл моментът на истината, тя се вмъкнала в йога легингс в телесен цвят, дело на Жан-Пол Готие, застанала пред камерата, зад която се виждала стърчащата коса на режисьора, поела си дъх и разбрала, че все пак един ден мечтите се сбъдват.
Разпространява „Про Филмс”.
ТВОЯТ КОМЕНТАР