Голямо име на малка цена

Повечето дизайнери и модни къщи използват славата на името си, създавайки нови линии, предназначени за средния потребител

Кристина Симидчийска 04 October 2011

MW by Matthew Williamson

Факт е, че повечето големи имена в модата – било то дизайнери или модни къщи, представят между 6 и 8 (а някои дори и повече) колекции на година. И това явно не е достатъчно, за да се справят с натиска на „бързата мода“, стремително сменящите се капризи на публиката и зловещите фалити, дебнещи зад финансовите отчети. В резултат повечето от тях побързаха да използват славата на името си, създавайки нови линии дрехи и аксесоари, предназначени за средния потребител и изтънелия му портфейл. Ето и най-новите членове на клуба „Голямо име на малка цена“:

MW by Matthew Williamson
След успешната си колаборация с шведския гигант H&M и колекцията за търговската верига Macy’s бе само въпрос на време Матю Уилямсън да създаде втора, по-достъпна линия на своята марка. Е, тя вече е факт – вместо име е обозначена с инициалите на дизайнера и включва повече от 250 модела дрехи и аксесоари на цени от 400 до 560 долара. И вече може да бъде намерена във фирмените магазини на бранда.

Pierre Balmain
На основателя на легендарната модна къща е наименувана новата линия на Balmain, ориентирана към младите й почитатели. За разработването й обаче няма да отговаря новоназначеният креативен директор на марката Оливие Рустен, а дизайнерски екип, който според слуховете е завършил цялата есенно-зимна колекция на Balmain - практически без участието на напусналия Кристоф Декарнен. Първите модели на Pierre Balmain ще се появят в магазините на марката от декември 2011, а цените им ще достигат максимум 1000 долара. Освен това за производството им ще отговаря компанията Ittierre S.pA., която се грижи още за колекциите на Galliano by John Galliano, C’N’C Costume National, GF Ferre, Versace Jeans и Just Cavalli.

Grey Label
Съвсем наскоро британският дизайнер Хюсеин Чалаян съобщи, че съкращава името на своята марка от Hussein Chalayan до Chalayan. А впоследствие се разбра, че от септември магазините на бранда ще са заредени и с новата „демократична“ линия дрехи и аксесоари под името Grey Label. Според концепцията им те ще следват дизайна и вдъхновението на основната колекция за сезона, а цените им ще варират от 100 до 450 евро.

10 Crosby Derek Lam
Име, обозначаващо адрес, ще стои върху етикетите на новата ориентирана към средния потребител линия на Дерек Лам. Адресът всъщност води към офиса на американския дизайнер в Сохо, а моделите са за жени от 20 до 45 години. Цените им ще започват от 195 и ще стигат до 895 долара (за разлика от тези в основната линия Derek Lam, достигащи 3000 долара). Очаквайте ги следващата пролет.

Victoria by Victoria Beckham
“За младите дами” е новата линия рокли на Виктория Бекъм (което оправдава и разликата й с цените на основните колекции). Очаква се тя да бъде официално представена на Седмицата на модата в Лондон (макар досега Виктория да демонстрира работата си в Ню Йорк), а в магазините ще я видим от пролетта на 2012-а. Случайно или не, вдъхновение за моделите си певицата черпи от главната героиня на анимационния филм Emily the Strange, който предстои да излезе през следващата година.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР