Elizabeth Arden - 100 години красота
Историята на една от най-успешните козметични империи.
Свобoда Сидерова 14 November 2010
Елизабет Арден
Дни на Еlizabeth Arden
От 19 ноември до 31 декември с този талон всеки читател на ЕVА получава 20% отстъпка при закупуване на продукт от линия грижа за кожата на Еlizabeth Arden. Всеки читател, закупил козметичен продукт в посочените обекти по време на събитието, ще получи специална изненада.
19-21 Ноември
Перник, Магазин Соня, ул. Петко Каравелов 19А
26-28 Ноември
София, Магазин Draka, Търговски център Galaxy,
бул. Шипченски проход 18 (на ъгъла с ул. Коперник)
3-5 Декември
София, Магазин Draka, Sky City Mall
9-11 Декември
София, Магазин Denyl Fashion, бул. Цар Освободител 10
17-19 Декември
Варна, Магазин Адел, Varna Towers Mall
Историята на Флоранс Нейтингейл Греъм напомня донякъде тази с ябълката на Нютон. Стоейки зад щанда с плодове и зеленчуци от семейната ферма, роденото в Канада момиче мечтае да стане, първо, известна и, второ, да създаде собствена козметика (в обратния ред също би било вярно). Амбицирана да успее на всяка цена, напуска родния дом и се мести в Ню Йорк. През 1910 г. 30-годишната енергична бизнес лейди (докато сменя няколко професии, сред които медицинска сестра и рецепционистка в салон за красота, междувременно „бърка“ кремчета в кухнята) отваря собствен салон на престижното Пето Авеню. Не само боядисва вратата му в яркочервено, за да привлича внимание, но и го кръщава (както и себе си) Elizabeth Arden. Името, което ще остави незаличими следи в аналите на красотата, е вдъхновено от книгата „Елизабет и немската й градина“ и поемата Enoch Arden на Алфред Тенисън. Само 6 години по-късно салонът, заветна мечта и предпочитана дестинация на най-изтънчените жени в света, заема водеща позиция сред останалите. Факт, който бележи началото на американската бюти индустрия и който дори завистниците, наричащи козметиката Elizabeth Arden „красота от тенджера“, не могат да отрекат. Седемнайсет години ще минат, докато в Щатите дойде Елена Рубинщайн, и цели трийсет и осем, докато Ести Лаудер регистрира собствена фирма.
правото да бъдеш Arden
Невероятно проницателна, мис Арден напипва пулса на женските желания. Неудовлетворена от тежките мазила, наема химик за създаването на лека текстура като бита сметана. Резултатът е първият по рода си ефикасен крем, приличащ на сладкиш и ухаещ приятно - Venetian Cream Amoretta. Не по-малко иновативна е и 3-степенната система грижи за кожата – почистване, тонизиране, хидратация/подхранване. Звучи познато, но за онова време е революция. След като се връща от първото си пътуване до Париж през 1914 г., Арден „реабилитира“ спиралата и сенките (американките от belle epoque са изключителни пуританки), разширява спектъра на цветовете на макияжа и комбинира лак за нокти и червило в една тоналност. Нейната марка е и първата, която предлага водоустойчива спирала (макар че за правото претендира и козметичният магнат Макс Фактор), продукти в удобен за пътуване вариант, както и избор на грим според тена и цвета на косата и на total look (очи, устни, скули и нокти) спрямо тоалета. През 1930 г. мис Арден създава 8-часовия крем Eight Hour Cream, който още с раждането си е обречен на успех. Миксът от вазелин, бетахидрокси (салицилова) киселина и витамин Е превръща кайсиевия балсам в малко чудо, което дава резултат 8 часа след нанасяне (използват го дори за успокояване на ударени детски колене). Само 4 години по-късно се ражда концепцията СПА. Близо до Маунт Върнън, щата Мейн, луксозният Maine Chance spa предлага разкрасяващи процедури, диета, физически упражнения, сред които фехтовка и... йога. Самата мис Арден разработва упражненията и после пише книга „Как да направим тялото красиво“. Не след дълго процъфтяващата империя на красотата се обзавежда с аромат. Посветен на цвете от областта Грас във Франция и кръстен на област в Кентъки Blue Grass (синя трева), той е едно от най-личните творения на мис Арден. Така крилатата фраза и нейна любима шега: „Във всяко кътче на земното кълбо има три известни американски имена - шевните машини Singer, Coca-Cola и Elizabeth Arden“, се превръща в абсолютна истина. Френският Орден на почетния легион, честта посмъртно да бъде приета в американската Зала на славата и включването й в списъка на Life „Най-влиятелните американци на XX век“ са малка част от признанието, което заслужава.
„да си независима без мъж и богат баща“
Освен отличен козметолог мис Арден е и перфектен мениджър, на когото съвременните представители на професията само биха завиждали. Идеята й да използва радиото като рекламен носител е блестяща. Дори в дълбоката провинция жените се информират за тенденциите в макияжа от предаването The Sound of Beauty („звуците на красотата”) на NBC. В кинотеатрите пък преди началото на филма вървят скандални рекламни послания от рода „да си независима без мъж и богат баща“. Марката е и първата, която обединява красотата с разкоша. Всяка дизайнерска серия на „Крайслер“ изненадва с вградено куфарче с макияж и бяла козметика Elizabeth Arden.
омъжена за работата
Да, не й върви на Елизабет Арден в личен план. Макар че два пъти е омъжвана, тя влиза в историята не като мисис Томас Дж. Луис (името на първия мъж), а като „Великата мис“. Силният, да не кажем деспотичен характер не й позволява да проявява слабост. Липсата на деца замества с... коне, които много обича. Не е за вярване, но рецептата за крема Eight Hour мис Арден заимства от конярите, които с мазилото спасявали копитата на питомците си. „Много повече ми провървя с конете, отколкото с мъжете – обича да се шегува тя. - Това е така, защото повече обичам конете.“ Мъжете тя съветва: „Отнасяйте се с коня като с жена. А с жената – като с кон. И тогава те ще побеждават за вас.“
От 19 ноември до 31 декември с този талон всеки читател на ЕVА получава 20% отстъпка при закупуване на продукт от линия грижа за кожата на Еlizabeth Arden. Всеки читател, закупил козметичен продукт в посочените обекти по време на събитието, ще получи специална изненада.
19-21 Ноември
Перник, Магазин Соня, ул. Петко Каравелов 19А
26-28 Ноември
София, Магазин Draka, Търговски център Galaxy,
бул. Шипченски проход 18 (на ъгъла с ул. Коперник)
3-5 Декември
София, Магазин Draka, Sky City Mall
9-11 Декември
София, Магазин Denyl Fashion, бул. Цар Освободител 10
17-19 Декември
Варна, Магазин Адел, Varna Towers Mall
Историята на Флоранс Нейтингейл Греъм напомня донякъде тази с ябълката на Нютон. Стоейки зад щанда с плодове и зеленчуци от семейната ферма, роденото в Канада момиче мечтае да стане, първо, известна и, второ, да създаде собствена козметика (в обратния ред също би било вярно). Амбицирана да успее на всяка цена, напуска родния дом и се мести в Ню Йорк. През 1910 г. 30-годишната енергична бизнес лейди (докато сменя няколко професии, сред които медицинска сестра и рецепционистка в салон за красота, междувременно „бърка“ кремчета в кухнята) отваря собствен салон на престижното Пето Авеню. Не само боядисва вратата му в яркочервено, за да привлича внимание, но и го кръщава (както и себе си) Elizabeth Arden. Името, което ще остави незаличими следи в аналите на красотата, е вдъхновено от книгата „Елизабет и немската й градина“ и поемата Enoch Arden на Алфред Тенисън. Само 6 години по-късно салонът, заветна мечта и предпочитана дестинация на най-изтънчените жени в света, заема водеща позиция сред останалите. Факт, който бележи началото на американската бюти индустрия и който дори завистниците, наричащи козметиката Elizabeth Arden „красота от тенджера“, не могат да отрекат. Седемнайсет години ще минат, докато в Щатите дойде Елена Рубинщайн, и цели трийсет и осем, докато Ести Лаудер регистрира собствена фирма.
правото да бъдеш Arden
Невероятно проницателна, мис Арден напипва пулса на женските желания. Неудовлетворена от тежките мазила, наема химик за създаването на лека текстура като бита сметана. Резултатът е първият по рода си ефикасен крем, приличащ на сладкиш и ухаещ приятно - Venetian Cream Amoretta. Не по-малко иновативна е и 3-степенната система грижи за кожата – почистване, тонизиране, хидратация/подхранване. Звучи познато, но за онова време е революция. След като се връща от първото си пътуване до Париж през 1914 г., Арден „реабилитира“ спиралата и сенките (американките от belle epoque са изключителни пуританки), разширява спектъра на цветовете на макияжа и комбинира лак за нокти и червило в една тоналност. Нейната марка е и първата, която предлага водоустойчива спирала (макар че за правото претендира и козметичният магнат Макс Фактор), продукти в удобен за пътуване вариант, както и избор на грим според тена и цвета на косата и на total look (очи, устни, скули и нокти) спрямо тоалета. През 1930 г. мис Арден създава 8-часовия крем Eight Hour Cream, който още с раждането си е обречен на успех. Миксът от вазелин, бетахидрокси (салицилова) киселина и витамин Е превръща кайсиевия балсам в малко чудо, което дава резултат 8 часа след нанасяне (използват го дори за успокояване на ударени детски колене). Само 4 години по-късно се ражда концепцията СПА. Близо до Маунт Върнън, щата Мейн, луксозният Maine Chance spa предлага разкрасяващи процедури, диета, физически упражнения, сред които фехтовка и... йога. Самата мис Арден разработва упражненията и после пише книга „Как да направим тялото красиво“. Не след дълго процъфтяващата империя на красотата се обзавежда с аромат. Посветен на цвете от областта Грас във Франция и кръстен на област в Кентъки Blue Grass (синя трева), той е едно от най-личните творения на мис Арден. Така крилатата фраза и нейна любима шега: „Във всяко кътче на земното кълбо има три известни американски имена - шевните машини Singer, Coca-Cola и Elizabeth Arden“, се превръща в абсолютна истина. Френският Орден на почетния легион, честта посмъртно да бъде приета в американската Зала на славата и включването й в списъка на Life „Най-влиятелните американци на XX век“ са малка част от признанието, което заслужава.
„да си независима без мъж и богат баща“
Освен отличен козметолог мис Арден е и перфектен мениджър, на когото съвременните представители на професията само биха завиждали. Идеята й да използва радиото като рекламен носител е блестяща. Дори в дълбоката провинция жените се информират за тенденциите в макияжа от предаването The Sound of Beauty („звуците на красотата”) на NBC. В кинотеатрите пък преди началото на филма вървят скандални рекламни послания от рода „да си независима без мъж и богат баща“. Марката е и първата, която обединява красотата с разкоша. Всяка дизайнерска серия на „Крайслер“ изненадва с вградено куфарче с макияж и бяла козметика Elizabeth Arden.
омъжена за работата
Да, не й върви на Елизабет Арден в личен план. Макар че два пъти е омъжвана, тя влиза в историята не като мисис Томас Дж. Луис (името на първия мъж), а като „Великата мис“. Силният, да не кажем деспотичен характер не й позволява да проявява слабост. Липсата на деца замества с... коне, които много обича. Не е за вярване, но рецептата за крема Eight Hour мис Арден заимства от конярите, които с мазилото спасявали копитата на питомците си. „Много повече ми провървя с конете, отколкото с мъжете – обича да се шегува тя. - Това е така, защото повече обичам конете.“ Мъжете тя съветва: „Отнасяйте се с коня като с жена. А с жената – като с кон. И тогава те ще побеждават за вас.“
ТВОЯТ КОМЕНТАР