Black от Comme des Garcons
На 16 септември малка художествена галерия на ул. Московска в София ще бъде преобразена в стила на един от най-загадъчните японски брандове.
08 September 2010
На 16 септември малка художествена галерия на ул. Московска в София ще бъде преобразена в стила на един от най-загадъчните японски брандове. По покана на All u re в рамките на един месец ще бъде представена лимитираната линия Black на Comme des Garcons.
BLACK е линия, с която Рей Кавакубо отбелязва 40-годишнината на Comme des Garcons през юни 2009 г. Нейната цел е да промотира „положителната енергия във време на криза“. Ще съществува едва 18 месеца - колкото са и месеците, оставащи до края на рецесията според прогнозите на специалистите. В колекцията ще разпознаете иконични за марката модели – пресъздадени в черно, разбира се, и преплитащи емоциите и инстинктите на създателката си. Освен това Black приема ролята на „пътуващ магазин“. Всеки път аранжиран по различен начин, той вече посети над 10 модни столици в цял свят, като вратите му бяха отворени за не повече от 2 седмици.
„Започвам всяка колекция само с една дума - споделя Кавакубо пред New York Times. - Никога не мога да си спомня откъде идва тази дума. Но когато я намеря, развивам я по всички логични начини. Търся нейните противоположности, това, което би я изразило по различен начин, или това, което е скрито зад нея. Този път мислех за позитивизма и колко нужен ни е в моменти като този.“
Рей Кавакубо
не е просто дизайнер. Вдъхновяваща фигура в света на модата вече повече от 20 години, член на парижкия синдикат Pret-a-porter, отличена с всевъзможни награди в областта на дизайна, сред които и докторска степен от Royal College of Art (Лондон), и личност, с която не би отказал да работи нито един съвременен художник и архитект. Модната й къща, чиято централа е позиционирана в Токио, дава шанс на също толкова забележителни модни таланти – Джуная Уотанабе, Тао Кирухара и Ганрю създават собствени колекции под крилото на Comme des Garcons. Колкото до колаборациите й със световни брандове като H&M, Convers и Louis Vuitton, Рей коментира в характерния й семпъл стил: „Модата не се развива само в едно направление. В нея има място както за вещи за масово потребление, така и за ексклузивни серии. А където е модата, там съм и аз.“
Ейдриън Джоф
е съпруг на Рей Кавакубо, изпълнителен директор на Comme des Garcons и собственик на небезизвестния лондонски магазин Dover Street Market. Той ще бъде и официалният гост на откриването на Comme des Garcons Black в София.
Иван Мудов
е художник, за когото казват, че не познава граници в експеримента. Вероятно е първото име, за което ще се сетите, щом стане дума за съвременно българско визуално изкуство. Припомнете си фалшивото откриване на МУСИЗ (Музей за съвременно изкуство) на гара Подуяне, проекта „Фрагменти” – колекция от тайно присвоени части от произведения на изкуството от различни музеи, галерии и артцентрове в Европа, партидите „Вино за откриване“, „Галерията в чекмедже“ и др. Определят го още като ироничен и абсурден, предизвикателен, концептуален... Занимава се с модерно визуално изкуство от края на 90-те, участва в множество български и международни изложби, проекти, биеналета.
В проекта Black Иван Мудов участва с инсталацията Romanian Trick. За нея нищо няма да разкажем. Изненадата остава за вас.
Радина Гешева
е сред водещите български архитекти. Известна е с умението си да събира почти несъчетаеми елементи в удивително хармонично цяло и неслучайно е поканена да „подчини“ пространството в галерията на проекта Black.