новите алхимици

Истерията, наречена вечна младост, достигна връхната си точка. Пластични хирурзи, дерматолози, трихолози, стоматолози и визажисти (!?) мечтаят да увековечат имената си за бъдните поколения и кръщават марки... на себе си...

Свобoда Сидерова 25 February 2009

 

Истерията, наречена вечна младост, достигна връхната си точка. Пластични хирурзи, дерматолози, трихолози, стоматолози и визажисти (!?) мечтаят да увековечат имената си за бъдните поколения и кръщават марки... на себе си...

 

Дали това е хитър маркетингов ход или перспективно направление в козметологията, което ще отложи намесата на хирурга за дълго? Възможно ли е имена като д-р Жан Луи Себа, Никълъс Перикуон, Фредерик Бранд или Патрисия Уекслър да бъдат вписани в библията на красотата редом с Есте Лаудер, Елизабет Арден и Хелена Рубинщайн?

 

Крем без рецепта

 

Някои холивудски лекари са едва ли не по-популярни от знаменитостите, над чиито лица и тела се трудят. Причината са инициалите DR на кремчетата, които за някои жени имат силата на индулгенция за младост. Пластичният хирург д-р Жан Луи Себа например е заслужил прозвището „крал на ботокса” не само заради виртуозното поставяне на ботулиновия токсин, но и заради едноименната козметика, която често наричат аналог на инжекциите. Това разбира се не е чиста истина, но фактът ни най-малко не омаловажава ефекта на серията Dr. Sebagh, особено след мезотерапия или фотоподмладяване. Хитът в анти-ейдж програмата е стабилизираният витамин C на прах Pure Vitamin C Power Cream, който може да се добавя във всеки крем.

 

Нещо специално е и защитният крем абсолют High Maintenance със 7 мощни съставки. Друг стожер на красотата е незаменимият преди събитие комплект за очи For Your Eyes Only, включващ крем на прах срещу тъмни кръгове и лек крем-гел срещу отоци. Преди да създаде собствена линия, д-р Себа разработва козметиката Meaningful Beauty с рядък сорт пъпеш по поръчка на Синди Крауфорд. Някои побързаха да я обявят за чудотворна, докато моделката не се изцепи, че от 29-годишна се боцка. Което подсказва, че пътят към вечната младост минава през инжекциите, но това е друга тема.

 

Д-р Никълъс Перикуон не отстъпва по известност на д-р Себа. Неговото ноу-хау е красотата отвътре. Царят на ядивния лифтинг, както още го наричат, е, забележете, вносител на разкрасяваща храна – испански зехтин, сьомга от Аляска и перлен чай от китайски жасмин. Самият Перикуон признава, че 6 пъти седмично се гощава с риба и сурови ядки, богати на незаменимите омега 3+6 киселини. Оттук и цветущият му вид, въпреки че гони 60-те. Вторият пункт от анти-ейдж програмата му, в чийто ефект се убедиха звезди като Ким Катрал и Къртни Кокс, са хранителните добавки. Те действат на клетъчно ниво като топят килца и опъват кожата. Третият е анти-ейдж серията N.V.Perricone.M.D с невропептиди.

 

Също като своя колега д-р Перикуон, д-р Фредерик Бранд, чиито фенки са Мадона, Елън Бъркин и Ан Хечи, е привърженик на нутрицевтиката. Наред с „рецептите“ за суха и дехидратирана кожа „С” Gel с витамин С и Е и екстракт от гроздови семки, за подмладяване Lаser Tight All Skin Types и Laser in a Bottle, лекарят предписва и... напитка. Anti-Oxidant Water Booster 100 пъти превишава действието на витамин С, що се отнася до неутрализиране вредата от окисляването. „Една капка заменя 15 чаши зелен чай”, хвали собственото си производство спецът. Увлечението му по красотата отвътре изглежда малко странно, при условие, че „баронът на ботокса” (докторът използва Botox и Restylane най-много от всички) сам се боцка, уж давайки пример на пациентките си.

 

Не по-малко прочута е професорката по дерматология, д-р Патриша Уекслър, любимката на Дона Каран и Дженифър Анистън. В линията Wexler ще откриете средства срещу акне (закъде без тях) и всевъзможни магически продукти за увеличаване обема на устните и запълване на бръчките. На тубата с крема You Design с дребен шрифт е написано Филип Шу. Име, което често звучи зад кулисите на лондонската и парижката седмица на модата. Тъмнокожият красавец често сравнява продуктите си с болид от „Формула 1” – мощен и изискващ майсторство при каране. Докторът може и да страда от липса на скромност, но тълпата от красавици пред клиниката му в Париж говори за друго. Там Шу проповядва нов вид изкуство, наречено „висша хирургия” по аналог с haute couture. Затова повечето от средствата с подписа Philippe Chout се произвеждат по поръчка. В надпреварата с поименна козметика се включиха още трихологът Филип Кингсли и стоматологът Джонатан Левин. Гамата съответно Philip Kingsley разкрива тайната на блестящата грива, а GoSmile - на холивудската усмивка и домашното избелване.

 

Визажистите също не стоят със скръстени ръце. Логично беше първата линия на кралицата на веждите Анастейша, разпознаваема само по едно име като Мадона или Шер, да е All About Brows. Жената, заради която Дженифър Лопес е готова да прелети земното кълбо от единия до другия край (американките, че са вързани в ръцете, са вързани, но правилната форма на веждите може наистина да ви подмлади, а неправилната да ви състари) предлага какви ли не моливи, сенки, пинсети, гелове и четчици.

 

Гарантират ли заветните букви dr в името на крема вечна младост?

 

Работата не е само в жаждата за слава, а и в реалната нужда. На практика лекарите не се отказват от скалпела и методите на естетичната медицина. Създавайки поименни продукти, те искат да са сигурни, че периодът преди и след операция ще протече без усложнения. Какво все пак прави козметиката толкова популярна? Специалистите по маркетинг са категорични – ако кремът има медицински акцент, шансовете му нарастват многократно. Вторият фактор за ръст на продажбите е строгата, почти хирургична опаковка. Но най-важната съставка на успеха е съблазнителната идея age maintenance (в превод от англ. запазване на възрастта) без хирургична намеса. Кремчетата, серумите и хранителните добавки красят тоалетната масичка както на звезди, така и на обикновени жени. На Запад продуктите се продават в бутиците без рецепта.

 

Преди няколко години козметиката Dr. Sebagh можеше да бъде открита само в лондонската клиника на доктора и в миланския бутик Corso Como 10. Днес дистрибуторската мрежа обхваща 80 точки, в т.ч. салони за красота и големи магазини в Австрия, Великобритания, Белгия, Швейцария, Германия, Испания. В търговския център N.V.Perricone.M.D., който се намира на Медисън авеню, в самото сърце на Ню Йорк, има дори библиотека. Където на чаша чай може да прочетете премъдростите на дерматолога, събрани в книгите „7 тайни на красотата“, „Обещанието на Перикуон”, „Лечение на бръчките”... У нас средствата със заветното dr на опаковката все още не са разпространени с изключение на Meaningful Beauty на Dr.Sebagh, която се продава по телешопа.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР