Лукаш Витек, главен стилист на Answear: Аутфит в червено е най-добрият избор на сезона
Предстои голямо завръщане на бохо и уестърн естетиката, споделя главният моден стилист на Answear
30 October 2024
Лукаш Витек е главният моден стилист и изследовател на модни тенденции на Answear. Кариерата му в компанията започва преди 10 години като стилист, а днес ръководи екип от 18 стилисти и гримьори. Определя се като човек, който умее да предвижда и проучва предстоящи тенденции, а работата му в Answear му дава свободата да бъде креативен.

Лукаш Витек
Как бихте описали вашата професия?
Като изследовател на тенденции имам възможността да присъствам на седмиците на модата по целия свят. Предизвикателството да бъдеш на много места едновременно понякога е изтощително, но ми дава вдъхновение, което по-късно мога да предам на нашите клиенти. Подготвям презентации за тенденциите за цялата компания, като тази за нашите buyers изготвям поне 6 месеца предварително и това влияе на селекцията марки и модели, които те договарят. В Answear мога да бъда креативен и да съм част от по-голямата картина. Например емблематичната червена визия от новата ни кампания се превръща в тема и задава настроението за цялата комуникация на бранда, което е изключително удовлетворяващо.
Новата кампания „Облечи живота си с нещо безценно“ прекрасно съчетава модата с разказването на истории. Как подходихте към стайлинга, за да сте сигурни, че тоалетите не само изглеждат зашеметяващо, но и предават по-дълбоки емоции?
Имахме много срещи и разговори с маркетинговия ни екип, креативната агенция и продукцията, по време на които обсъждахме какво искаме да постигнем с тези сцени. Събрах колкото се може повече информация от всички и след това започнах своя творчески процес, като, разбира се, взех предвид тенденциите, които трябваше да включим, и това как нашата героиня трябва да въздейства на зрителите.
Сако Never Fully Dressed Red Sundaze Romance Blazer
Как Лисабон, където е сниман новият рекламен клип, повлия на избора ви за стайлинг и как успяхте да съчетаете дрехите със средата?
Лисабон е красив и цветен град, но за кампанията избрахме локации, които са сравнително универсални по отношение на цветовете. За мен като стилист това винаги е предимство, защото ми позволява да играя повече с тях. Знаех, че за сцените на плажа и на скалите искам героинята ни да се слива със заобикалящата я среда, затова я облякох в този разкошен шлифер на By Malene Birger и свободни дънки, които ми се сториха като нещо, което можеш да носиш на плажа, когато времето захладнее, но е и актуално като тенденция.
Памучна тениска MUNTHE TYLIE
Маратонки Lacoste Storm 2K
Кожена чанта ZADIG&VOLTAIRE
Панталон Never Fully Dressed
Вълнено палто Silvian Heach
Зашеметяващият червен стайлинг на актрисата и модел Фатима Бруненго е описан като символ на сила и независимост. Какво ви вдъхнови да използвате червеното като централен елемент?
Още от самото начало гласът зад кадър трябваше да говори за дракон и при обсъжданията се споменаха някои идеи, свързани с китайската Нова година и асоциираните с нея дракони. Така в главата ми се роди идеята за червения дракон. Това се случи малко преди да замина за Седмицата на модата в Копенхаген, така че отидох там с тази мисъл. Знаех какво търся и го намерих. По време на ревюто на Gestuz, когато видях тази червена рокля и бомбър яке, веднага реших, че това ще е ключовата ни визия. Имаше и друго зашеметяващо палто от Stine Goya, което също предизвика у мен определено усещане, но в крайна сметка бях сигурен, че трябва да е визията на Gestuz, и всички се съгласиха, че това е перфектният избор за тази сцена. Сега, поглеждайки назад и виждайки завършения клип, осъзнавам, че всичко си е било точно на мястото.
Блуза Answear.LAB
Рокля Elisabetta Franchi
Обувки Elisabetta Franchi
Кожен клъч Victoria Beckham Chain Pouch
Червеното е известно като мощен и привличащ вниманието цвят. Как всеки може да го включи в гардероба си, без да доминира цялостния му стил?
Бих казал, че аутфит изцяло в червено е най-добрият избор, но в действителност знам, че той е трудно постижим за повечето хора – трябва да имаш определен тип красота и цветова хармония, за да ти стои добре. По-тъмните нюанси, като черешово или винено, са много по-лесни за изграждане на цялостна червена визия, както и за съчетаване. Ако тепърва започвате с този цвят и не се чувствате достатъчно смели – започнете с аксесоари и след това постепенно го включвайте по-смело.
Като моден стилист, как си представяте клиентите да обличат живота си с „нещо безценно“ този сезон? Бихте ли споделил няколко съвета за аутфит, който да изглежда едновременно вечен, но и с личен стил?
Модният пейзаж в момента е много свободен и всеки може да намери какво означава за него „нещо безценно“. Да облечеш живота си с нещо безценно не означава, че трябва да носиш само луксозни марки, можеш да носиш всичко, което те кара да се чувстваш добре в кожата си, ценен и важен. Това може дори да е суитшърт, който ти напомня за хубави моменти от живота.
Какви други тенденции, освен смелото използване на червеното, ще доминират през есенно-зимния сезон 2024? Има ли материи, цветове или силуети, които ще бъдат ключови?
Със сигурност виждам голямо завръщане на бохо и уестърн естетиката. Те стават все по-популярни в социалните мрежи, особено в TikTok, но ако погледнете и модните ревюта за есен-зима 2024 и пролет-лято 2025, ще видите много от тези стилове. Друга важна тенденция са „не съвсем класическите класики“, като например бизнес риза, но с по-разчупена кройка – с добавени допълнителни копчета или детайли. Всичко е свързано с това как да „прочетем“ класическите елементи, за да се усещат нови и модерни. Добър пример е шлиферът от By Malene Birger, който използвах в последната сцена, за която ви разказах. Той не е напълно класически – има уголемени пропорции и красиви разширени ръкави, които го правят не просто поредният шлифер, а нещо уникално.
Кои марки или продукти от актуалната селекция на Answear бихте очертали като задължителни за модните ентусиасти?
Концепцията за „капсулен гардероб“ е добра за хората, които наистина искат да бъдат винаги стилни. Те трябва да инвестират в качествени бели тениски, прави сини дънки, шлифер, бели маратонки, черни лоуфъри и да продължат в зависимост от стила, който харесват. В момента имаме толкова много качествени марки, че е трудно да ги изброя всички. Аз обожавам скандинавската мода и смятам, че скандинавците са най-добри в разбирането за непреходен стил и високо качество. Разгледайте нашите скандинавски марки като Herskind, Remain, Stine Goya, те заслужават повече внимание!
Answear предлага широка гама от премиум модни брандове. Кои според вас са най-актуалните този сезон?
Всички брандове с бохо ориентация, защото, както споменах по-рано, бохо стилът прави голямо завръщане. Определено бих обърнал специално внимание на колекциите на Twinset, By Malene Birger и Luisa Spagnoli. Answear ще има ексклузивитет за колекциите от подиума на Twinset и Luisa Spagnoli за сезон пролет-лято 2025.