Стоян Добрев превръща всяка жена в Belle
Люба Вангелова 10 February 2024
Едно от най-хубавите неща на козметичната индустрия е промяната. Самата тя претърпява трансформации, които се отразяват не само на визията, но и на мисленето на потребителите, на начина, по който „консумират“ козметиката. Едно от явленията в бюти индустрията е кутията с козметични продукти BelleBox – месечна изненада под формата на абонамент, която стига до вратите на хиляди клиенти у нас. А вече и в чужбина. Разговаряме с основателя на BelleBox Стоян Добрев, който сподели интересни подробности от бекстейджа на бизнеса. И не само.
Г-н Добрев, каква е основната мотивация на потребителите да купят цяла кутия с козметика?
Мотивацията на различните хора е различна. За част от клиентите на BelleBox елементът на изненадата е ключов. За други е важен финансовият аспект – само срещу 27.99 лв. на месец получаваш пет продукта на значително по-висока обща стойност. За трети мотивиращ фактор е възможността да се докоснат с помощта на BelleBox до някои от най-популярните и любими световни брандове като Fenty на Риана, HUDA Beauty, Anastasia Beverly Hills и Jeffree Star Cosmetics, с които ни предстои колаборация през май.
Как определяте с кои бюти брандове да работите?
Сещам се Стив Джобс, който казваше, че Apple не разчитат на пазарни проучвания, защото вярват, че потребителите не знаят какво искат, докато не им го покажеш. Е, ние не сме чак толкова смели и питаме Belles. В края на всеки месец молим клиентите ни да оценят всеки един от продуктите в месечното издание и ги питаме какви други продукти и брандове биха искали да получат в бъдеще в BelleBox. Така постигнахме някои от най-вълнуващите си колаборации през годините. Когато още стартирахме, ние бяхме тези, които търсехме брандовете и ги убеждавахме да работят с нас. Шест години по-късно ежедневно получаваме запитвания от брандове за включване на техни продукти в BelleBox, а екипът ни се старае да подбере най-но- вото, интересното и иновативното от света на козметиката.
Когато стартирахте този бизнес, моделът на пазаруване на бюти кутия беше рисков. Как решихте да се заемете?
Смело и без много да го мисля. Честно казано, нямах идея за рисковете и трудностите. Представата ми за този абонаментен модел беше доста по-различна. Идеята ми хрумна по време на една от редовните ми тренировки в басейна. Разсъждавах с какво да се захвана и се сетих за тези кутии, които бях виждал да получават колежките ми от университета, докато учех в Манчестър. Беше ми интересно как така си поръчват и плащат за нещо, без да знаят предварително какво е. И тогава в басейна реших, че това е много лесен бизнес. (Смее се.) В първите три месеца след стартирането на BelleBox бях отслабнал 7 килограма и не бях спал повече от 5 часа на вечер.
Преди BelleBox сте развили и стартъп в травъл индустрията – мобилното приложение SpeedFly. Помогна ли ви по някакъв начин този опит?
Ах, какви планове само имахме за SpeediFly... Но Вселената нямаше такива планове. (Смее се.) Стартирах бизнеса с двама мои приятели. Нo допуснахме някои типични стартъп грешки и в крайна сметка SpeediFly пропадна геройски. Неуспехът на този проект ми даде някои безценни уроци, които впоследствие приложих в BelleBox. Например най-логично беше да стартираме в България и да мислим за нови пазари едва след като се наложим тук.
Страхотен!