Фамилия Шаркови: Медицината не е състезание!
“Пазарът на естетичната медицина е наситен, но не и със специалисти!”
Люба Вангелова 22 October 2021
Узряването да се подложим на естетична интервенция (дори и неоперативна) е дълъг процес и обикновено включва четене на рецензии, събиране на мнения, избор на лекар и момента на дългоочакваната първа консултация. Тя понякога прилича на първа среща, когато непознати се опитват да се вслушат един в друг, да разберат очакванията си. И както във всяка връзка, първата среща може да бъде последна, ако няма взаимно разбирателство, ако идеите за красотата не съвпадат. Защото красотата не е само щедър подарък от природата или резултат, постигнат чрез усилия. Тя е непрекъснат творчески процес, в който двете страни са лекарят и пациентът.
Д-р Ирина и Евгени Шаркови от VDerm са потомци на лекарски фамилии, което определя светоусещането им, от една страна, и отношението им към професията на лекаря, от друга. След срещата с тях смело можем да добавим: и отношението им към пациента. Основателите на модерната бутикова естетична клиника в сърцето на столицата разказват каква е тяхната концепция за красота и как тя и отношението им към пациента им помагат да са сред водещите на пазара на естетични услуги в България.
Д-р Шаркова: Имахме възможност да се насочим към всяка една специалност в медицината. Дерматологията е една от най-трудните и всеобхватни медицински специалности с над 2500 диагнози. В началото на специализацията ми естетиката започваше да става много актуална, а аз имах шанса да специализирам при проф. Мирослава Кадурина в клиника “Дерматология и венерология“ във Военномедицинска академия. По това време тази клиника беше най-добрaта на Балканския полуостров, а това ми даде шанс да се запозная с големите имена в клиничната и естетична дерматология. С насърчението на проф. Кадурина се ориентирах към естетиката, като започнах да работя с лазери.
Д-р Шарков: Аз пък се насочих благодарение на д-р Шаркова. Тя ме мотивира да се занимавам с този вид хирургия, защото дотогава се занимавах с кардиохирургия. До ден днешен съм й благодарен, че ми помогна да взема това решение.
В сайта на клиниката VDerm е описана като „изцяло нова концепция“ – какво означава това?
Д-р Шаркова: VDerm е семейна клиника, която сме основали с д-р Евгени Шарков. Няма друга клиника, основана от пластичен хирург и дерматолог, които са семейство от 2-ри курс.
Д-р Шарков: Ще добавя, че в БГ се опитваме да обърнем внимание на цялостната визия на пациента, а не на изолиран компонент от визията.
Как избрахте името VDerm, означава ли нещо?
Да, символиката е в личен план и има общо с името на дъщеря ни, която се казва Ивана.
Пренаситен ли е пазарът на естетични процедури и специалисти у нас – как виждате настоящето и бъдещето му?
Д-р Шаркова: Предлагането се определя от търсенето – смятам, че пазарът никога не може да бъде пренаситен. В световен мащаб стремежът на хората да изглеждат по-добре също е причина за трудно насищане на пазара и в този смисъл виждам бъдещето на нашата специалност светло.
Д-р Шарков: Наситен е, но не и със специалисти. Условието за добро бъдеще е специалистите в сферата все повече да се развиват, като се опитват предимно да помагат на пациентите и в по-малка степен да се фокусират върху финансовата част.
Замисляли ли сте се да се превърнете в мрежа от центрове и да обучавате кадри?
Д-р Шаркова: Само времето ще покаже. В момента сме щастливи, защото подготвяме отваряне на втората ни самостоятелна клиника в София, което нямаше да се случи без нашия екип от истински професионалисти. Относно обучаването на кадри - всички колеги, които работят при нас, на първо място са отлично подготвени клинични дерматолози, защото само дерматологът може да извършва безопасно и прецизно естетични интервенции, свързани с кожата. Колегите ни посещават и множество курсове и обучения за повишаване за работа с филъри и лазери. Аз лично предпочитам работата с пациенти пред академичната.
Д-р Шарков: Международен сертифициран трейнър съм за FaceTite, BodyTite, Morpheus8 и AccuTite, както и на процедура за трансплантация на коса със SmartGraft. Обучавам и специализанти по пластично-възстановителна хирургия в УМБАЛСМ Александровска болница. Извършвам обучения в цяла Европа, САЩ, Канада и Близкия изток.
Как според вас трябва да рекламира работата си един лекар – чрез инфлуенсъри, чрез пациентите си, чрез личния си пример?
Д-р Шаркова: Според мен рекламата трябва да бъде многопластова, всестранна, ако въобще имаме нужда от такава. Но това зависи от типа услуги, които желаем да предлагаме. Нашите пациенти ни се доверяват в най-голям процент след препоръка, като това обезсмисля постоянното заливане на социалните мрежи от инфлуенсърски призиви. От родителите ни и от колегите с по-голям опит сме научили, че в медицината натрупването на пациентелата се случва във времето. Това не е състезание. За мен е странно, а и навлизаме в търговията, ако се стремим това да се случи много бързо, на всяка цена и с използването на всякакви начини. Най-добрата реклама е доволният пациент. Това е нашият подход. Нямаме бърза работа.