Седмиците на модата ще бъдат по-малко

И какви още промени да очакваме в индустрията оттук нататък

eva.bg 04 June 2020

Когато посрещнахме 2020 г., не си представяхме и половината от нещата, с които стартът на новото десетилетие ще ни изненада. Световният ред бе разклатен, всичко се промени, а това важи и за модната индустрия.

За щастие, ограниченията започнаха да падат и светът се възвръща бавно към нормалното, но това не означава, че нещата ще бъдат същите като преди. Ето промените, които трябва да очакваме в модния свят, след коронавируса.

Седмиците на модата ще намалеят

Основното предложение, което се предполага, че ще бъде прието на драго сърце, е да бъдат комбинирани всички четири сезонни Седмици на модата в Европа в едно. Както знаете, по време на модните кервани, влиятелни хора, редактори и холивудски звезди летят многократно между Ню Йорк и Париж, за да видят любимите си дизайнери – но необходимо ли е всичко това? Съвременните движения за екология и опазване на природата не подкрепят този вариант, а множество модни журналисти през миналия сезон посветиха статиите си на факта, че традиционния график, по който се провеждат модните седмици, е вече остарял и отдавна представлява трудност за много хора, отколкото удоволствие. Твърде много ревюта, твърде много колекции. Просто бе трудно изведнъж това да се промени, без да има външна необходимост от това. И ето, че тя се появи. Мъжките седмици на модата също няма да се провеждат отделно. Те ще бъдат обединени с женските и котюрните ревюта.

Индивидуални формати за дизайнерите

Някои дизайнери категорично отказват да взимат участие в Седмиците на модата, макар и с новите промени. Saint Laurent предложи свой собствен график, като модната къща иска да се съсредоточи не толкова върху ревюта, а върху рекламни кампании. Valentinoобявиха да очакваме мъжките и женските линии в ревюто им през септември. Графикът на haute couture ревютата също ще се измени. Дизайнерите ни обещават напълно ново изживяване, което е независимо от традиционните дати. Те настояват всяка модна къща да подготви свой собствен формат за това.

Да не забравяме за онлайн формата

Много дизайнери решиха, че е време да се възползват от съвременните възможности и да прехвърлят представянето на колекциите си онлайн. Mrecedes-BenzFashion Week вече го направи. Представянето на колекциите стана виртуално и всички са доволни от резултатите. Видя се, че може да бъдат разработвани филми и видеа, вместо да се организира обичайното шоу с модели – така всеки има достъп до представеното от модните къщи интернет.

По-малко колекции

Дизайнерите неведнъж са се оплаквали, че изготвянето на десет колекции годишно е повече от изтощително за всеки творец. Освен това, по този начин стойността на модата като форма на изкуство се губи. Креативният директор на Gucci, Алесандро Микеле, пръв пое инициативата в тази промяна, заявявайки, че Gucci ще представя само две колекции годишно, като не ги разделя на „пролет/лято“, „есен/зима“, „круиз“ или „предсезонни колекции“.

Първи стъпки към по-екологична мода

Хората ще купуват повече онлайн и необходимостта от физическите артикули няма да бъде толкова голяма за представянето им. Възходът на виртуалната мода по време на карантината се превърна във факт. А това безспорно е по-екологичният метод.  

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР