Valentino и какво е емпатичен минимализъм
02 March 2020
„Модата трябва да бъде по-релевантна, тя трябва да има общо с човешката реалност“, заяви Пиерпаоло Пичоли, творчески директор на модна къща Valentino. Докато светът е в истерия и страх заради разпространяването на коронавируса, на някои дизайнери изглежда им се струва лицемерно да създават колекции с богати палитри, които навяват радост и приповдигнатост. След като Лувърът затвори врати, преди опасенията за пандемия да станат факт, Пиерпаоло показа, че е съпричастен с кризисната ситуация. Ако за миналия сезон той използва ярки, електрикови цветове и внушителни принтове, то сега по-голямата част от моделите му бяха в черната гама – и то от глава до пети. Този семпъл, но в много отношения „капризен“ цвят, бе прекрасно разгърнат от Пичоли в различни материи и форми. Минимализмът му е израз на дълбока емпатия, а с избора си на модели той подкрепи и идеите за индивидуална красота и уникалност на персоната. Сред моделите имаше и транссексуални: „Намираме се в момент, който е вън от категориите. Модата трябва да запечата този момент и да му помогне да разцъфти. В индустрията трябва да се отчитат големите промени в света и аз заставам зад толерантността и равенството“, заяви още Пиерпаоло. Вижте Ready-To-Wear колекцията за есен 2020 на Valentino в галерията ни.