Голямото наследство на ХХ век: парфюмни къщи, завладели света
14 August 2019
Двадесети век даде много велики имена и марки на индустрията за красота. Coco Chanel, Christian Dior, Hugo Boss, Arman Petizhan и много други обърнаха идеята за това как трябва да изглежда една жена, кое ще бъде модерно в следващите 100 години, поставяйки солидна основа за модерна парфюмерия.
Hugo Boss - основателят на мъжката парфюмерия и немското качество
Хюго Бос основава бъдещата империя на модата през 20-те години в Германия. Първоначално компанията се е занимавала с шиене на дрехи за мъже. По време на Втората световна война фабриките на Boss шият военни униформи, а в следвоенния период униформи за пощенски и железопътни работници.
Компанията направи истински пробив с внуците на създателя - Уве и Йохан. Именно тогава, в средата на 50-те, марката навлезе на международно ниво.
Първият парфюм Hugo Boss се появява през 1985 г. и веднага се превръща в олицетворение на силен, млад мъж, насочен към кариера и успех. Сега гамата от парфюми наброява повече от 40 продукта. Простият дизайн и елегантната композиция от аромати подчертават смелостта и енергията на нейния собственик, оставяйки трайно впечатление в женската душа.
Златна роза Lancôme - възхищение към женската красота и възраждането на Франция
През 30-те години се създава друга емблематична марка - Lancôme. Нейният създател Арман Петижан по това време вече е опитен парфюмер и решава да се отдели от наставника си Франсоа Коти, тръгвайки на рисковано пътешествие в света на висшата мода на парфюмерията.
Вдъхновението и първопричината за всичко за Петижан е жената. Зрелищна, успешна, уверена, изтънчена - жената Lancôme е олицетворение на Франция.
Според Петижан всичко трябва да е перфектно в парфюма - както самата композиция, така и презентацията. Първите аромати на Lancôme - Bocages, Conquete, Tropiques, Tendres Nuits и Kypre - стават сензация на световното изложение през 1935 г. в Брюксел. Позлатените бутилки са украсени с кристални цветя и малки ангели.
И до днес бутилките за парфюми Lancôme са отделни произведения на изкуството, които отразяват естеството на композицията. Например, нежният плодов и флорален аромат на La Vie Est Belle е в прозрачна, минималистична стъклена бутилка.
Този парфюм се счита за един от най-разпознаваемите аромати на марката. Сладка миризма с ярки нотки на касис и круша, всъщност се състои от повече от 60 съставки.
Това е уникален парфюм с нестандартна текстура и сложна комбинация. Но благодарение на умението на парфюмеристите, той е нежен, носи лекота, успокоява и обвива в топлина.
Легендарните парфюми от ХХ век остават актуални и до днес. Вечните класики, които носят безвремие, не гонят моментните тенденции - изборът на самоуверени хора, които знаят какво искат, обграждат се само с онези неща, които доставят истинско удоволствие.