Instagram без брояч за харесвания? Възможно е да се случи.

eva.bg 21 юли 2019

В ерата на блогрите и инфлуенсърите, едно от най-важните неща е броят харесвания на постовете. Според много социолози, психолози и други различни специалисти, това създава огромно напрежение в начина на живот на хората и пречи на пълноценното общуване и изграждане на личността.

Наскоро дори Мадона се изказа против Instagram, твърдейки, че днес всичко е съревнование в мрежите, което налага на всеки да се държи така, че да се хареса на останалите, но за сметка на това, което наистина иска да бъде. „Щастлива съм, че станах артист преди ерата на социалните мрежи“, каза кралицата на попа.

Изглежда и директорите на големите социални платформи се замислят над огромното влияние, което оказват на света. По тази причина Instagram в момента тества нова функция, която се състои в това, че броят на харесванията остава скрит.

Самият брояч бива манипулиран така, че сме в състояние да виждаме само собствените си харесвания, но не и тези на другите. В момента функцията се пробва в Италия, Япония, Нова Зеландия, Ирландия и Австралия.

Не една или две научни статии със заглавия „Instagram е вреден за психичното ви здраве“ излязоха в престижни медии. Психолозите са единодушни, че това създава огромно напрежение у всеки, използващ платформата и масово всички се стараят да получат одобрението на колкото се може повече хора, които дори не познават.

„Искаме това напрежение да бъде премахнато и тези тестове се правят с подобна цел и в тази насока. Човек не трябва да живее в подобно безпокойство, което го кара да мисли само за това колко харесвани е получил той и дали те са по-малко от тези на другите. Трябва да се фокусираме върху нещата, които обичаме, а не върху харесвания в мрежите.“, твърди Миа Гарлик, директор на политиката на Facebook за Австралия и Нова Зеландия.

Идеята е потребителите да не се чувстват като на константен кастинг – сякаш непрестанно са постоянно от всички, а да се съсредоточат върху това да разказват историята си, да споделят в мрежите нещата, които ги вдъхновяват.“, допълва тя.

Разбира се, този тест няма да афектира на настройките да бизнес акаунтите, за които е важно колко посещаемост и харесвания има.

Все повече и повече проучвания показват, че моменталната реакция, обратната връзка, която получаваме от хората, когато пуснем нещо в социалните мрежи, може да ни накара да се чувстваме по-уверени, или обратното – да се обезкуражим, да станем неуверени в себе си. Днес това е мерило за толкова много важни фактори в живота ни, че често трябва да си напомняме къде е границата между привидното и реалното.

Друг е въпросът как ще реагират всички инфлуенсъри и блогъри, ако тази функция бъде въведена за постоянно в платформата на Instagram, сред които борбата за харесвания е безмилостна.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР