Линейна алгебра
Очната линия вече не е линия и калиграфията не е на мода. Треперещата ръка и несъвършенството се приветстват, а експериментите и креативността ви превръщат в творец
Рени Аврамова 12 June 2018
Очната линия е с ключова роля в грима през настоящия сезон, но не се нуждаете от линийки и транспортири за очертаване на тънка черна линия. Тя може да е плътна, ярка и забележима или заменена от артистични криви. Прецизността е характерна за тена, докато при очите експериментирайте с форма, цвят, плътност и дължина. Не забравяйте, че ако поставите акцент върху очите с някое от нашите предложения, тенът на лицето трябва да е кристален, несъвършенствата – прикрити с коректор, устните – оставени „голи“, а сенките са табу.
Сложна (небрежна) форма
Ако сте артистична натура, няма да се притесните или изненадате от необичайните форми и цветове. Гримьорите на Ashley Williams търсят вдъхновение от детските рисунки и правят смели интерпретации на съвременното изкуство. Ярките скици под формата на червено слънце около очите привличат вниманието, но малцина биха се появили гримирани така извън подиума. Ако подобен арт не е за вас, но сте сред любителите на чертежите, опитайте да нарисувате необичайната форма на Eudon Choi. Неговите тънки симетрични плавни линии върху горния клепач завършват със зигзаг и са трудни за повторение дори и от професионалисти.
Но призът за иновации за този сезон се връчва за съвършенството, достигнато от маестро Питър Филипс, вдъхновен от сюрреализма за Dior Haute Couture. Вечно търсещ нови начини да представи очите, творческият директор използва очна линия в черно и бяло, за да създаде прецизна проекция на очи с мигли върху горния и долния клепач, които се съединяват на слепоочията.
Подчертаване
Обратен ъгъл
Правилото до момента гласеше, че очната линия може да излиза във външната част на окото, но защо не обърнем нещата в противоположната посока? Първото условие е линията да е далеч от основата на миглите, почти на 2-3 мм, както е при John Galliano. Отново забравяме за перфекционизма и не мислим за прави и равни линии. Второто условие е да издължим линията във вътрешната част на окото и да наподобим формата на ретро очила. В дефилето на Rochas гримьорката Лучия Пиерони създава графична форма, която излиза извън допустимото пространство и създава илюзията за повече грим, отколкото реално носят моделите. Други интересни форми са рисунките, излизащи извън контура на клепача, сътворени от L’Oreal Paris.
Класически горни крила
За голяма част от визажистите очната линия се оказа по-важна от миглите. Стандартните опушени очи са аут и пространството на горния клепач е преосмислено. Към класически плътната линия, леко извита нагоре, се придържат Dolce&Gabbana, Jason Wu и Вал Гарланд за Erdem, вдъхновени от ретро визиите на рокабили от 50-те, но има и други варианти, които да я разчупят. Oscar de la Renta съчетава черното с допълнителен ярък цвят като акцент и придава свежест и изразителност на погледа. За да успеете да сътворите този макиаж, ще трябва малко да потренирате, но визията, която ще постигнете, е сред най-изисканите. Дефилето на Lanvin привлече вниманието ни с интересна интерпретация на очната линия. Създадена е с помощта на гъвкава сламка, потопена в туш, с която правим отпечатък в ъгъла на окото. Смел и иновативен вариант, за който няма да отделите много време, а ще привлечете максимум внимание.