Ретро вълна в макиажа
Рени Аврамова 17 May 2018
Не ви трябва машина на времето, за да се пренесете в различни моменти в музикалната история. Доверете се на вкуса на Джеръми Скот и стартирайте пътуването с грим колекцията Jeremy Scott & MAC. Креативният директор на Moschino през годините е включвал в модните се колекции популярни образи като Барби, пържените картофки на McDonald’s, феи и образи от вселената на Disney, но сега насочи погледа си към някои от изразните средства на попкултурата в музиката. Дизайнерът, с леко носталгична перспектива, подбира устройства като касетофон, касетка или CD, които се превръщат в палитра за очи, устни и лице. Истински блокбъстър е палитрата с 29 нюанса сенки за очи, скрита в огромен касетофон от клип на Мадона.
Очевидно е, че колекцията е силно повлияна от музикалните течения, но кои са музикантите и певците, които са го провокирали? „Музиката играе голяма роля за настроението ми. Обгръща ме и ми дава рамките в процеса на създаване на мода“, признава Джеръми. „Когато създавам дрехи за момичета като Кейти Пери, Риана или Майли Сайръс, без значение дали са за турнетата им или за червен килим, си пускам техни песни, които да ме заредят. Очарован съм от музиката и от възможностите й да променя настроенията. Наблюдавам го като сменя жанра в дадена стая. Може да постигнете подобно нещо и с макиаж. Той притежава свойството да ви трансформира. Може да сте облечени в бяла тениска и скъсани дънки, но с подчертани ярко червени устни, заявявате своето присъствие. Желанието ми бе да обединя грима и музиката и да засиля тяхната трансформираща сила.“