Един за двама

Какво може да е по-интимно и романтично от уханията gender-free (езикът не се обръща да ги нарече унисекс)?

Свобoда Сидерова 26 October 2016

рекламният клип на CK2, дело на фотографа Райън Маккинли, показва историите на междурасови двойки...

Снимка: пресофис на CK

Момчетата надясно, момичетата наляво. Правилото все още работи, но е все по-малко актуално. Унисекс стилът се появи още през 90-те заедно с преразпределяне на ролите. Главната му черта е пълно отсъствие на признаци, подсказващи полова принадлежност. Без значение дали са дрехи, обувки, прическа или парфюм. Днес възраждането на модата на андрогeнност изстреля тренда за споделяне на аромати, както обичат да се изразяват от Hermes, на гребена на вълната. В интерес на истината gender-free не означава конкретна разновидност, а заличаване на границите между мъжката и женската парфюмерия. От сега нататък избирате това, което ви харесва. Споко, никой няма да постави под въпрос сексуалната ви ориентация. Нито ще ухаете еднакво с бойфренда си. Един и същи аромат не само се разгръща различно на всяка кожа, но е и прекрасен начин да станете още по-близки и да подгреете еротичните си фантазии. Или пък да приемете с разбиране мъжкото или женското начало в себе си, а не да се борите с него.

Часът икс или да живее свободата

След Втората световна война маркетолозите заплитат бюти интригата на века, разделяйки олфактивния пазар на pour femme и pour homme. За придобиване на съблазън, желание и сексуална привлекателност на жените се „предписват“ сладости и цветя (роза, момина сълза, виолетка, жасмин, тубероза...). Стига се дотам, че в рекламата флаконът изпълнява ролята на любовник (!?), като героинята лежи с него в чаршафите. На силния пол се продава мъжественост, спортен дух и сексуална привлекателност (закъде без нея?) под формата на нотки от пушалня – кожа, дърво, тютюн, както и тамян, ветивер, кора от дъб... С една-единствена цел – да се направи притежателят им неотразим. Подправки и цитруси се допускат и тук, и там, но съответно рамкирани. Стига сме робували на стереотипите. Отдавна надраснахме различния цвят бебешки дрешки, както и тематичните играчки и активности – от яздене до каране на моторница. И да, уморихме се от приставката „истински/а“. Искаме общо пространство на лавиците на козметичните мултибрандове.

Парфюмерийно равенство

ароматите за двама са ярки и секси като Джони Деп и Кейт Мос през 90-те
За разлика от повечето патриархални идеи, стереотипът #the2ofus е сравнително нов. Идеята за това кои сме, а не какви сме, издига през 1994 г. Келвин Клайн. CK One не е мъжки одеколон, нито по-малко мъжествен. Той е абсолютно безполов и олицетворява урбанистичния младежки дух на 90-те. Едно от рекламните лица на аромата е Кейт Мос, символ на хероинов шик и лека андрогенност. Напоследък все повече „носове“ възприемат създаването на аромати като игра на нотки, без да ги е грижа за категоризацията им. „Повече ме вълнува как да придам коварство на цветния акорд – споделя парфюмеристът на Hermes Катрин Нажел, – а не представител на кой пол ще оцени творчеството ми.“ В което има резон. Ароматите са емоция, спомени, страст, наслада. И благоухаят ефимерно. Или ви харесват, или не. Разделянето им на „м“ и „ж“ е странно, както и изясняването на джендър признака на душата.

Как ухае новият свят?

В свободния от предразсъдъци CK2 съжителстват уасаби и усещане за мокър паваж в горещ ден. Духът на града и естествената свежест се допълват от енергията на ирис, роза и жасмин. Одата на младостта предявява две условия към притежателя си. Да обича да изненадва другите и да открива нови страни в характера си. Ако са налице, номер две става надежден спътник в експериментите и осъзнаването на собствената уникалност. Свободен по дух е и Blu Mediterraneo Cedro di Taormina на Acqua di Parma. Посветен на природата на италианската Ривиера, той препредава „вкуса“ и атмосферата на Таормина. Тръгвайки на обиколка из античния град, не забравяйте флакона с „кедър“. При цялата си свежест и чистота останалите нотки – цитруси, петигрен, лавандула, ветивер и лабданум – са интелигентно зелени и буржоазно горчиви. Друг смутител на джендър спокойствието е Neroli Portofino Forte на Tom Ford, който ви телепортира в лениво поклащаща се яхта край Портофино. Усиленото звучене на варианта „форте“ е за сметка на двойна концентрация на цветя. Преди да се разкрие властта на нероли ви посреща блясъкът на цитруси, украсени с акценти на босилек, галбанум и мускус. Изтънчена провокация и елегантна чувственост. Майстор на прелъстяването, Том Форд представя и Soleil Blanc. Словосъчетанието „Бялото слънце...“ дизайнерът, незапознат със съветската класика, продължава с нотки на кардамон, розов пипер, шам-фъстък и бели цветя. Никаква пустиня няма в анамнезата на парфюмната вода. Само покрит със зеленина тропически остров, където лятото никога не свършва, и ледено кокосово мляко. Moonlight Patchouli на Van Cleef&Arpels е лирична песен на хитовата съставка, балансираща на границата между сенки и светлина. На фона на сърцето от роза и ирис камфоровата свежест на солиращото пачули „рисува“ лунен пейзаж. Необичайни за база плодове му придават дълбочина. На първо вдишване миксът може да ви се стори женски заради пудрено-флоралния си характер. На мъжка кожа се разкрива едва ли не по-добре благодарение на кожения акорд.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР