Монограмът на Louis Vuitton

Шест екстравагантни интерпретации

Елка Влаховска 25 October 2014

Синди Шърман

Кръстена на основателя си, френската модна къща Louis Vuitton е създадена през 1854 г. Но едва през 1896 се ражда дизайнът на монограма “LV”, превърнал се в икона на луксозния стил и безкомпромисно качество. Той е разпознаваем по цял свят. В проекта Celebrating Monogram на Louis Vuitton бяха поканени да направят своите екстравагантни интерпретации 6 изключителни творци – всеки от тях неконформист и разчупващ рамките на общоприетото. Дадена им бе свободата да проектират и да произведат каквото желаят, използвайки монограма на Louis Vuitton. Как се забавляваха големите имена в дизайна? Ето въздействащите резултати.

Синди Шърман и нейното студио

Американката Синди Шърман - имидж мейкър, филмов режисьор и истинска креативна личност създаде студио в куфар. Интериорът е комплекс от чекмеджета за всичко необходимо във всекидневието – от офисни принадлежности до козметични сетове. В резултат „куфарът“ омагьосва с оригиналното си отношение към всеки детайл. Екстериорът пък е облечен в коприна с монограма на Louis Vuitton. Нарече проекта си „Studio in a Trunk“.

Франк Гери и асиметрията

Познат по света с нестандартните си решения, сред които Музея Гугенхайм в Билбао, известният архитект Франк Гери създаде за проекта Celebrating Monogram на Louis Vuitton грабваща окото със скулптурния си ефект чанта. Нарече я “Twisted Box”.

Карл Лагерфелд и бокса

Модният ас се включи в проекта, издигайки бокса до луксозни висоти. Определя оригиналното си творение като „играчка за разглезени пораснали хора“. Нарече проекта си „Punching Trunk“, като в добавка има и боксови ръкавици с монограма на Louis Vuitton. Екстравагантна и иронична, колекцията на Великия Карл не е за хора със слаби сърца.

Кристиан Лубутен и шопинга

Френският дизайнер на обувки, който се превърна в световен феномен, заложи на парижкия шик. Проектът му за Louis Vuitton е чанта-троли за екстравагантен шопинг. Да си го кажем направо – чантата едва ли е подходяща за посещение на фермерския пазар. Нарече я „Shopping Trolley“.

Марк Нюсън и парадокса

Австралиецът Марк Нюсън е известен като най-влиятелния промишлен дизайнер на своето поколение. Прочут е с изказването си, че прави дизайн на обекти, които лично би искал да притежава. За проекта Celebrating Monogram създаде жизнерадостна „раница“, облечена в овчи кожи в червено, синьо или бежово. Чаровния си проект нарече „Fleece Pack“.

Рей Кавакубо и провокацията

Японската модна дизайнерка и основателка на Comme des Garçons има радикално мислене. За проекта на Louis Vuitton тя реши да извърши нещо, което феновете-маниаци на бранда биха определили като светотатство. Направи дупки в чантата и разби единството на Монограма. Какъв иконоборец! За да не изпада съдържанието на чантата обаче, я подплати със здрав текстил. Нарече проекта си „Bag With Holes“.

Повече за проекта на http://icon.louisvuitton.com/

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР