План Б или самоучител по любов към собственото тяло

Ефектът йо-йо ви е до болка познат. Можете да изхвърлите кантара, да счупите огледалото, да смените любимите дънки с такива с два номера отгоре и със сълзи на очи да полегнете на дивана с кутия бонбони. А може да изберете някои от резервните варианти на EVA.

eva 28 май 2018

1. Мярката за всичко сте вие
Твърдят го дзен будистите. Не е нужно да се ограничавате в нищо, стига да тълкувате правилно сигналите на организма. Физиологичният глад (има още визуален, обонятелен, вкусов, емоционален...) се разпознава по бунта на червата, липсата на сили, лекото главоболие и внезапната раздразнителност. Не бъркайте глада с безпокойството, то също причинява леки спазми в стомаха. Най-страшен е гладът на ума. „На ден трябва да се приемат минимум 5 вида зеленчуци.“ „Шоколадът е вреден.“ Храните ли се по инструкция, сривът е неизбежен. Ако много ви се прииска нещо, най-добре си го позволете в малко количество. Щом не е в забранения списък, то губи ореола си на must have.

2. „Звезден“ кантар
Меренето на килограмите за мнозина е мъчение. Британската компания Superdrug твърди, че някои англичанки дори не говорят за своето тегло, а 40% се боят от кантара. Затова от марката създават специален. На скалата вместо обичайните цифри са написани имена на звезди, сред които и това на херцогинята на Кеймбридж. Първа е Черил Коул, чието име съответства на 50 кг. Клоуи Кардашиян е някъде по средата и отговаря приблизително на 72 кг. Името на Мелиса Маккартни е накрая и се приравнява на 114 кг. Освен фенове, изобретението има и противници, според които сравняването на собственото теглото с предполагаемото на друг води до хранително разстройство.

3. Витамини D и С за стройна фигура
Колко ценен е „слънчевият“ витамин за поддържане на нормално тегло? Нивото на апетита се регулира от мозъка. За изпълнение на важната функция той се нуждае от витамин D. Ако количеството му е достатъчно, мозъчните клетки синтезират серотонин и ускоряват усвояването на калция. От своя страна, процесите влияят на редукцията на килограмите. Витамин С пък поддържа оптимално нивото на желязо. Ако е ниско, организмът работи недостатъчно активно, а енергията му е като на паднала батерия.

4. Има само едно нещо, което е по-хубаво от гърненце с мед… и това са две гърненца с мед
Абсолютно прав е Мечо Пух, при това без да е чувал за изключително лесната за спазване медена диета. Просто добавяте във всяко блюдо малко мед, включително и в салатата. Специалистите по хранене също потвърждават, че лакомството не повишава равнището на захар в кръвта. Напротив, стимулира обменните процеси и потиска стремежа към сладко, ако разбира се, не го комбинирате с „бързи“ въглехидрати от рода на кроасаните. Допустимото количество мед на ден е 4 с.л. Ако ви се вижда много, може да се ограничите с една преди сън. Сваля 1,5 кг за седмица. 

5. Майката му са пробиотиците
Ако се налага да отслабнете 10 и повече килограма, първата ви работа е да нормализирате храносмилането с пробиотици. Те нямат нищо общо с йогурта, който се продава в магазините. Хранителната добавка с високо съдържание на полезни бактерии оправя чревната флора само за няколко месеца, спестявайки ви множество проблеми. 

6. Теорията на 10-те хиляди крачки
Макар и създадена през 1960 в Япония с цел повишаване продажбите на крачкомери, ползата й е неоспорима. Човек трябва да извървява по 10 000 крачки на ден, а прави само 3000. За да докаже ползата от ходенето, австралийската компания GCC провежда експеримент. 250 хил. души от 75 страни се опитват да изпълнят нормата. След 4 месеца всеки отслабва средно с 4,6 кг. Причината да нарекат ходенето идеалният антицелулитен фитнес е, че активира кръвообращението в проблемните зони. Практикуващите йога също имат шанс да се сдобият с гладки стегнати крака заради правилното дишане с корем, а не с гърди. 

7. Първо любов, после атака
Първата крачка в борбата с целулита е антистрес процедура. Именно игнорирането й поражда мита за неизтребимостта на „любимите“ трапчинки. В никакъв случай не ги ненавиждайте. Има ги, защото сте им позволили. С тях трябва да се отнасяте ласкаво, но с твърда ръка. Не е за вярване, но поглаждането на кожата 20 пъти стимулира синтеза на ендорфини. Така преди да нанесете антицелулитния крем, първо успокойте кожата, а заедно с нея и себе си. 

8. Приятни на вид и на пипане
Красотата по еталон отстъпи място на ярката индивидуалност. Поколението new sexy олицетворява библейската истина „никой не е съвършен“. Изискванията към външността не са така строги. За мъжете са важни не плочките по корема и мускулестите крака, а хармоничният силует, както и липсата на комплекси. Независимо от sexy либерализма сухата и грапава кожа все още е в черния списък. Двойното правило е ексфолиация и хидратация. Гладка и еластична, кожата винаги е красива

9. В тон с биоритмите
Сигурно сте чували за хронобиологията. Наука, определяща максималните и минималните периоди на активност на метаболитните процеси. Според нея денонощието се дели на няколко фази:
6 - 10 часа – фаза на елиминиране на токсините – да се стимулира
11 - 16 часа – фаза на разграждане на мазнините – да се стимулира
16 - 21 часа – неутрална фаза
21 - 6 часа – фаза на натрупване на мазнини – да се ограничи
21 - 6 часа – фаза на стягане на кожата – да се стимулира

От таблицата личи и подходящото време за фитнес и за нанасяне на антицелулитни и стягащи продукти за тяло.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР