Джузепе Стефанел

- винаги можете да започнете от нулата

Милена Попова 02 November 2006

Светски персони, журналисти, бизнесдами, хора от модния бранш и служители на посолства, сред които се открояваше посланикът на Италия Негово превъзходителство Джанбатиста Кампаньола с очарователната си съпруга, бяха гости на голямо ревю на италианската марка Stefаnel в София на 5 октомври. Собственикът на една от най-бързо прогресиращите марки в света, 54-годишният Джузепе Стефанел, пристигна със съпругата си, успя да се разходи из София, да отбележи, че българките имат силен усет към модата и да опита традиционна българска кухня.

Семейство Стефанел живее на 40 км от Венеция в имение във Понте ди Пиаве, където е и главният офис на компанията. Джузепе Стефанел е син на основателя на марката- Карло, търговец на вълна, по-късно - на прежди, на плетива, открил през 1959 г. малък магазин в Понте ди Пиаве. Както каза нашият събеседник, първият „съвет на директорите" се състоял в собствената им кухня.
През 1980 г. в Сиена пък отваря врати първият магазин на марката Стефанел. Сега, 26 години по-късно, Stefanel има над 700 магазина в 55 страни, а миналата година продажбите му достигнаха рекордните 822 млн. евро. Фамилията Стефанел често присъства в големи благотворителни инициативи и фондове, но личният им живот не е в светлината на прожекторите в Италия. Завършил е икономика и търговия в университата във Венеция, има две деца. Докато е учил, е работил в производствените цехове на бащината фирма, за да опознае процеса в детайли.

Какво е в основата на успеха ви през последните години?

Пазарът на дрехи се промени много през последните няколко години и промяната в нагласите на купувачите наложи и промяна в бизнес-модела на търговците. Ние реагирахме гъвкаво и модернизирахме позициите на нашия бренд, усъвършенствайки дистрибуцията, развивайки ноу-хау и потенциала на марката, акцентирайки върху плетивата.

Какъв е екипът от дизайнери, с които извършвате тези промени?

Дизайнерският тим е от млади и талантливи дизайнери - общо 25 души от различни страни. Ние искаме да сме динамичен бренд, постоянно обновяващ се, но без да се откъсваме от вкусовете и очакванията.

Какво мислите за политиката на разрастващи се концерни като Зара и веригата магазини H&M например, които предлагат евтини копия на дизайнерски дрехи? Доколко ще засегнат продажбите на по-високо позиционирани брендове като вашия?

Да, конкуренцията в ниския сегмент на търговията с дрехи е много силна и се определя само от цените. В средния сегмент, където сме ние, ситуацията е различна, и това зависи от самия пазар в конкретната страна - доколко е развит. Тази наша философия наложи дълбоки промени през последните три години и ние решихме да препозиционираме нашия бренд.

Как е организирана продукцията на аксесоари с марката Stefanel?

Stefanel предлага тотал-луук колекции (от дрехи до аксеоари: чанти, обувки, шапки, бижута). Имеме пет основни линии, като акцентът е върху линията плетива, те остават нашата територия, където демонстрираме перфекционизъм.

Защо избрахте Жизел Бюндхен за лице на рекламната ви кампания?

Защото е много скъпа. Шегувам се, разбира се. Защото е свежа и естествена, невероятно красива, топ модел и изглежда блестяща дори в най-обикновени ежедневни ситуации - точно такава, каквата е жената Stefanel.

Какви са идеите на Stefanel за сезона есен-зима?

Този сезон предлагаме микс от стилове, вдъхновени от лондонския Brit Cool, един нов поглед към женствеността. Има сериозно завръщане към 80-те години. Плетивата се завръщат триумфално в модата и ние имаме много предложения на тази тема - от луксозните скъпи материи до специално обработени прежди с метална нишка, като голямо внимание сме отделили на детайлите.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР