Стартира Седмицата на висшата мода

Първото дефиле бе на Atelier Versace

20 януари 2014

От 19 до 23 януари Париж ще блести през призмата на Седмицата на висшата мода, която този сезон обещава да е особено интересна – от разкошните идеи на новите дизайнерски колаборации до завръщането на почти забравени модни къщи и рискованите стъпки на дебютиращи дизайнери.

 

Много очаквания са заложени в първата колекция на Марко Занини за наскоро възродената легендарна модна къща Schiaparelli. Припомняме, че през миналия септември Занини напусна поста си на креативен директор на френския бранд Rochas и се зае да вдъхне нов живот на наследството на Елза Скиапарели. С не по-малко вълнение се очакват и първите резултати от работата на Хюсеин Чалаян за друга позабравена марка – Vionnet. Набиращата скоростна популярност руска дизайнерка Уляна Сергеенко пък ще покаже колекция посветена на родното й място Казахстан.

 

Любопитно е също, че Седмицата на висшата мода бе открита с дефиле на италианския бранд Versace. Шоуто на линията Atelier Versace бе озвучено от най-новото рекламно лице на марката Лейди Гага. Под ритъма на парчето „Donatella“ и припева „I am so fab, check out, I'm blonde, I'm skinny, I'm rich and a bit of a bitch“ моделите демонстрираха сексапилни блестящи и полупрозрачни рокли, костюми с драпирани сака от деликатни и искрящи тъкани, както и любимите на Донатела корсети и пухкави кожени наметки. За акцент дизайнерката бе избрала вдъхновените от поп-иконата Грейс Джоунс качулки – покрити с кристали, от фина мрежа или лека коприна.

 

Самата Лейди Гага заемаше централно място на първия ред на шоуто (в компанията на фотографа Марио Тестино), а сред обичайните знаменитости бе забелязан още и дизайнерът Адзедин Алая.

ТВОЯТ КОМЕНТАР