Марк Кейн

Виртуалният дизайнер

Ваня Шекерова 25 June 2008

Марката Marc Cain е създадена през 1973 г. от братята Хелмут и Роланд Шлотерер. Тя носи името на виртуална персона – такъв човек никога не е съществувал, но има своята житейска история. Той е италианец с американски паспорт, плейбой от 70-те, обича бързите коли и завършва земния си път, разбивайки се със своето ферари. Това е версията на Хелмут Шлотерер, който се заема да продължи да прави всичко, което Марк Кейн е обичал, включително да колекционира порше и ферари. Реалният Хелмут Шлотерер за себе си и модната марка Marc Cain, която стъпи и на българския пазар, пред EVA.

Г-н Шлотерер, защо се наложи да измислите персонажа Марк Кейн точно като италианец с американски паспорт? Не можеше ли да е германец?

В началото Марк Кейн беше само една идея – визия на ексклузивната, иновативна и висококачествена мода. По-късно тази идея доби все по-ясни очертания. Така аз измислих личността Марк Кейн като представител на космополитния дух на бранда. По-късно компанията бе основана в Италия. Със статута „италиански дизайнер с американски паспорт“ ние искахме да подскажем за италианските си корени и в същото време да намекнем за интернационална ориентация.

Има ли нещо от Вас самия в този образ – Вие сте известен със страстта си към скъпите бързи коли, а може би и към красивите, елегантно облечени жени?

Марк Кейн е все пак измислица, а какво от мен има в него си е моя лична тайна.

От баща си сте наследили плетачна фабрика - това ли предопредели бъдещето ви?

Разбира се. Когато си израснал в семейство, където модата и производството на облекла играят важна роля, това неизбежно обуславя средата и развитието ти. Заради това влияние аз винаги съм бил очарован от модата, дизайна и лайфстайла.

Повече жени или повече мъже има в дизайнерския екип на марката?

Определено жени! Но това не е ръководещ принцип. Всеки мъж дизайнер е добре дошъл в дизайнерския екип на Марк Кейн.

Какви са основните характеристики на актуалните колекции на Marc Cain?

Стилни вариации, напластени силуети, цветни преливания, абстрактни анималистични принтове и вдъхновени от етното шарки – Марк Кейн представя многообразна колекция за есен-зима 2008/2009.

Един закачлив луук: шик и дързък, семпъл и изискан, гламурен и чувствен. Композициите от висококачествени материи носят модерност като резултат от необичайното им използване и странните структури. Освен това цветовете играят важна роля, правейки нова ера в комбинирането на мотиви от цял свят. Плавният силует подчертава спокойствието на новите обеми. Спортните детайли са също много луксозни. Изчистените модни акценти включват драперии и набори. Плетените материи стават важни за дръзките дрехи, за палтата и жакетите с екстравагантни рязани детайли. Новият шев, пълен с детайли, дискретно подчертава непринудената женственост.

Никога ли в над 30-годишната история на марката не сте канили световноизвестни дизайнери да правят авторски колекции за нея?

От 33 години колекциите на Марк Кейн носят уникалния подпис на шефа на нашия дизайнерски екип Карин Уейт. Г-жа Уейт изразява и характеризира дизайна по свой собствен специален начин – типичен за Марк Кейн. Ако поканим друг да прави колекциите, тези характеристики ще изчезнат.

От май на бул. Витоша 8 в столицата е отворен бутик на Marc Cain – поредният от над 77 собствени на марката в най-големите градове по света. В него са представени двете линии на марката - Marc Cain Collections и Marc Cain Sports. Освен в собствени бутици облеклата се продават и в повече от 1000 големи търговски обекта, като годишният оборот на марката надвишава 136 милиона евро.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР