Пътят на промените

Пъзелът, съставящ модния бизнес, се размести със скоростни и (почти) драматични рокади.

13 May 2012

Първата новина избухна в модната къща Jil Sander. Малко преди старта на модните седмици белгийският дизайнер Раф Симонс напусна поста си на креативен директор, който заемаше близо 7 години. Колекцията есен-зима 2012/2013 се оказа последната на Раф за марката. Няколко дни след шоуто в Милано от пресофиса на бранда обявиха завръщането на немския дизайнер Джил Сандър в модната къща, която тя основава през 1968-а. „Много съм щастлива. За мен това е като да се прибера у дома след дълго пътешествие. Да създавам съвременния облик на Jil Sander за мен ще бъде предизвикателство и огромно удоволствие“, коментира Сандер. През последните години тя се занимаваше основно със сътрудничеството си с ниския клас марка Uniqlo. А накъде ще продължи пътят на Раф Симонс още не е известно – останаха единствено слуховете, че ще заеме пустото място на Галиано в Dior.

И докато публиката се измъчваше с догадки за бъдещето на Jil Sander, в Париж избухна втора новина – великолепният Стефано Пилати заяви, че е прекратил договора си с модната къща Yves Saint Laurent и предстои да покаже последната си колекция за нея. За да не дава повод за клюки, компанията официално изрази благодарността си към Пилати: „От назначението си през 2004 г. той изигра важна роля във възстановяването на луксозния статус на парижките модни къщи. Благодарение на неговите усилия YSL получи съвременно звучене в сферата на високата мода.“ Коментарът на самия дизайнер също бе приветлив: „Напускам поста си с убеждението, че постигнахме много. Дълбоко признателен съм на всички, които ме поддържаха по този път.“
Трябва да признаем, че реакциите на компаниите, собственици на модни къщи, стават все по-бързи. Публиката имаше само седмица за шушукания, докато обявят приемника на Пилати – Еди Слиман. За него YSL не е непозната територия – той работеше в продължение на три години над мъжката линия на бранда (от 1997-а насам), а след това шумно напусна заради същата позиция в Dior Homme (и впоследствие се оттегли от дизайна в полза на фотографията). Интересното е, че макар Слиман да направи революция в мъжкия силует, стеснявайки костюмите до границите на възможното, той никога не се е занимавал с дамска мода. Така че със сигурност ни предстои да видим изненади на подиума на YSL за следващия топъл сезон.

За финал на вече обичайните кадрови промени през март бе прессъобщението на италианския бранд Tod’s. Те любезно изразиха съжалението си от раздялата с американския дизайнер Дерек Лам, който заемаше поста на креативен директор на марката от 2006-а година насам. Новината бе изненада за модната критика не само поради всякаква липса на намеци или видими причини за подобно решение, но и защото преди по-малко от година Лам показа лимитирана колекция дрехи под името Derek Lam for Tod’s. Засега дизайнерът отказва всякакви коментари по темата, остава неизвестно и кой ще заеме мястото му.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР