романтиката на буржоазния разкош

С годините мебелите и виното (и мъжете, бихме добавили ние) стават все по-хубави и носят онова неуловимо усещане за лукс, което не се купува с пари. Същото може да кажем за Guerlain, марка със 180-годишна история, която не престава да ни глези с haute сouture аромати (около 300), бяла козметика и грим. За разлика от другите парфюмерийни къщи, възникнали като допълнение към дрехите или аксесоарите, Guerlain винаги се е занимавал с красота.

15 May 2009

Или историята на Guerlain

С годините мебелите и виното (и мъжете, бихме добавили ние) стават все по-хубави и носят онова неуловимо усещане за лукс, което не се купува с пари. Същото може да кажем за Guerlain, марка със 180-годишна история, която не престава да ни глези с haute сouture аромати (около 300), бяла козметика и грим. За разлика от другите парфюмерийни къщи, възникнали като допълнение към дрехите или аксесоарите, Guerlain винаги се е занимавал с красота. На практика историята на дома е христоматийна за френското производство на предмети за разкош. 10-те култови примера, израз на съвършената женственост, който подбрахме за вас, са доказателство, че майсторството няма възраст.

1830
През 1830 г., две г. след като Жан Франсоа Паскал Герлен отваря първия си парфюмериен бутик на ул. Риволи 42, той  вече се е превърнал в мека на елегантните жени. Използвайки ценни фармацевтични практики, Герлен създава защитен и омекотяващ балсам за кърмачки срещу възпаление на зърното. Baume de la Ferté с пчелен клей, сладки бадеми и вино от Бордо все още присъства в каталога на Guerlain. Високото съдържание на танин го прави невероятен помощник в борбата с напуканите устни.


1853
През 1853 г. Guerlain създава аромата Eau de Cologne Impériale в чест на императрица Евгения, чиято красота, елегантност и блясък били поразителни. Свеж, ароматен и ободряващ, на основата на портокалови цветове, бергамот, лимон, лавандула и розмарин, според слуховете той облекчавал мигрената на височайшата особа. Очарована от аромата, тя удостоява мосю Герлен с титлата „официален парфюмерист на императрицата” и неговата слава се разнася по цяла Европа. Специалният флакон, на който е изографисан кралският символ – пчела, се продава и днес. Всеки детайл по него и всяка една от 69-те пчели все още се оцветяват ръчно с чисто злато!

1870
През 1870 г. с Ne m’oubliez pas (Не ме забравяйте) Guerlain създава първото червило и първата тубичка в света на модерния макияж за устни. Стикът с розова текстура е представен в малка кутийка с въртящ се механизъм и възможност за поставяне на пълнител.


1889
През 1889 г. Guerlain преобръща света на модата с Jicky – силен, вибриращ и отличаващ се аромат, създаден от Еме Герлен и посветен на жената, с която изживява истинска и страстна любов. Jicky е първият модерен парфюм, в чиято формула са използвани синтетични масла като ванилин и кумарин. Флаконът му е елегантен и изискан с минималистичен дизайн и отразява афинитет към модернистичното движение, което по онова време е в своя зародиш. Парфюмът не спира да ни очарова и днес.


1984
През 1984 г. Guerlain прави революция в света на пудрите. С компактната бронзираща пудра Terracotta тенът е  златен и здравословно изглеждащ през цялата година. Тя е култов продукт за активни и интелигентни дами, които мислят какво купуват и се грижат прецизно за външния си вид. Сега всяко лято се срещаме с нова колекция Tеrracotta, разкриваща сиянието на тена, блясъка в очите, както и озарените от истинска слънчева светлина чувствени устни. Само си представете: Tеrracotta продукт се продава някъде по света на всеки 30 секунди.


1987
Meteorites, едно друго брилянтно откритие, датира от 1987 г. Фантастичните миниатюрни цветни перли oзаряват и коригират тена на лицето. Всеки нюанс изпълнява точно определена функция: розово - за здравословен вид, зелено – срещу зачервяванията, бледомораво – за блясък, бяло – да изсветли тена, и перлено – за очарование.   

1987
Aquasérum, първият дълготраен хидратиращ продукт срещу бръчки, е на пазара от 1987 г. и е достоен представител на многогодишното съвършенство на Guerlain. Неговата копринена, мистична и течна текстура създава чувство за мигновена мекота. През 1995 г. Aquasérum става Super Aqua-Sérum, звезден продукт на марката. Преработен е през 2005 г. и сега има гама с 5 продукта. Флакон със Super Aqua-Sérum се продава някъде в света на всеки две минути.


2006
От Guerlain са не само изключителни парфюмеристи, но и откриватели на тайната за вечна младост и красота. Емблематичният за марката еликсир Orchidee Imperiale разрива мистерията на орхидеята, загадъчно цвете-легенда, известно с дълголетието си.  Молекулярният екстракт от Имперска орхидея, извлечен от корените на 4 вида (селектирани от 30 000), действа върху признаците на стареене. Подхранена, овлажнена и защитена от агресията на околната среда, кожата сияе. Магическото заклинание е поднесено в стъкленица в сапфирено и златно, наподобяваща бижу.

2007
L’instant Magic е нов опус в ароматната история на къщата. Дамското ухание, „запечатало” за вечността прелитащите като комета в нощта вълшебни моменти, просто не може да бъде забравено. Разработването му от Силвиан Делакурт и парфюмеристката Ранда Хамами само по себе си е история. Дървесно-цветният аромат с пронизваща нотка на бергамот и благоухаеща на роза ни приближават към тайната, скрита във всяка жена.


2008
Повече от 180 години Guerlain създава забележителни аромати за мъже. Последният Guerlain Homme e доказателство, че всеки мъж, без значение колко е образован и изискан, притежава инстинктите на хищник. От ароматните билки, които заливат сетивата като свеж коктейл „мохито”, тръгват ледени тръпки по целия гръбнак. Уникалният дизайн – произведение на изкуството, е създаден в сътрудничество с Guerlain и Pininfarina, дизайнерско студио за автомобили. 

 


ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР