хвани следата

Не ви ли се е случвало на улицата да срещнете жена, която да искате да... помиришете по-обстоятелствено. Въпросът е следният: колко пъти сте вървели по ароматен коридор, оставен от непозната. Ако отговорът е николко, вижте септемврийските новини. Толкова са запленяващи (и сладки), че ще ви е трудно да изберете коя следа да хванете.

Свобoда Сидерова 13 May 2009

Не ви ли се е случвало на улицата да срещнете жена, която да искате да... помиришете по-обстоятелствено. Въпросът е следният: колко пъти сте вървели по ароматен коридор, оставен от непозната. Ако отговорът е николко, вижте септемврийските новини. Толкова са запленяващи (и сладки), че ще ви е трудно да изберете коя следа да хванете.


Плодово-малинов сироп

За да „носите“ Jeanne (1) на Lanvin, трябва да сте под 25, да имате страхотна фигура и весел нрав. На 30-годишните вече ще изглежда като розов потник на Барби от стриптийз гардероба. Вдъхвате  мириса на плодов сок от горски и червени плодове, сред които дива къпина, круши и малина, с акорд на фрезия и божур (м-м-м, вкусно) и разбирате защо парфюмът е прям и непретенциозен, чувствен и чаровен, младежки и безвременен. Розовият тюл на кристалния флакон обяснява всичко. Jeanne е посвещението на арт директора Албер Елбаз към създателката на модната къща Жан Ланвен. Между другото тя е само на 22, когато я основава.  

   

Ако искате да разберете как ухаят звездите, вижте Starlight (2) на Aigner. Чувствената експлозия на ягоди, ананас и жасмин помага да заблестите на небосклона по-силно от далечните планети. Itislove (3) - това е любов, казват от Salvador Dali. Нотките на грейпфрут, нар и нарцис са най-красивото й изражение. В правилното арома меню тази есен, освен плодове, влизат още и много цветя. Вдъхновението за Christina Aquilera – именно така се превежда името на третия й аромат Inspire (4), е епохата на поп арта и любимата й тубероза. Уханието на бялото цвете, изящно съчетано с манго и гардения, е достатъчно силно, за да изпълни стаята. Точно както самата певица.


В съзвучие с плодово-цветния „пълнеж“ на останалите парфюми, Escada поднася тирамису, сервирано върху плато от орхидеи. Гурме нотките на Incredible Me (5) - на маскарпоне, кафе, шоколад и бисквитки, които ви се иска веднага да вкусите, са освежени от сладко-горчивата жилка на мандарина. Уханието се е получило „интернационално“ - то съчетава азиатската екзотика с енергетиката на Запада. Неочаквана пристрастеност към модата демонстрира Avon. След сътрудничеството с Christian Lacroix, в резултат на което се появи ароматът Rouge, на пазара е U by Ungaro (6). Нотките на бергамот, фрезия, акация и лотос „разказват“ за любовно предчувствие, за трепета на мимолетна среща, която може да прерасне в главозамайващ роман. Какво ще последва зависи от вас. 





Хищник, кибер герой или мъж-цвете 

Някъде четох, че мъжете в Италия навремето слагали в горното джобче на сакото къс материя, напоена със собствен „естествен“ мирис. Вие за кое сте – за животинското или за класическия парфюм? Колкото и странно да ви се струва, Guerlain Homme (1) ни връща към пещерните хора, чийто нюх бил определящ при създаването на потомство. Концепцията му е построена на двойствената природа на мъжа – човешката и животинската. Намирате го за малко, как да кажем, опростено, но знаете ли че колкото и да е образован, благороден и изискан един мачо, генетичната разлика между него и вид африкански маймуни е само 1%. Леден коктейл – ром, мента и лайм, плюс няколко стръка ревен за вкус (някой каза ли мохито?) утоляват жаждата на хищника. Изведнъж, о, чудо, той се  преражда. И усмихвайки се, улавя захласнатия ни поглед.


На мъжкаря от миналото Givenchy противопоставя авантюриста от бъдещето. Ароматът Pi Neo (2) е компилация между името на друг един аромат на марката, разказващ за безкрая и Нео, главния герой от трилогията „Матрицата“. Футуристично звучене на аромата придава странната комбинация между натурални съставки (цитруси, кедър, пачули, ванилия) и 3 синтетични молекули. Супер киберстилно. Kenzo решава дилемата: поднася ли се на мъж цвете? И още как. Името Power (3) e в съзвучие с дамския бестселър на марката KenzoFlower. Мъжкият е създаден в духа на все по-ясно очертаващата се тенденция, а именно цветни нотки за силната половина. Това не е роза обаче, нито жасмин, нито фрезия. Реч иде по-скоро за измислено цвете, в обкръжението на бергамот, кориандър и кардамон. Резултатът е смесица от сила и чувственост.


Ако по парфюма се уцелваше хобито на притежателя му, то Quiksilver for Men (4) изобщо няма да ви затрудни. Той сърфира през вълни от адреналин и нотки на санталово дърво. Отдавайки дължимото на австралийските корени на марката, „носовете“ включиха в аромата  органична съставка  от известното дърво. Компания й правят още цитрусов акорд, подправен с тамян.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР