Ford Puma - мек, хибриден, компактен кросоувър

Със зашеметяващ дизайн и най-доброто в класа товарно пространство

02 July 2020

Разрастващият се сегмент B-SUV /или компактните СУВ-ове/ накара почти всички производители да предложат модели в този клас. Моделът, разработен от Ford е наречен Puma и наследява името от малкото спортно купе от средата на 90-те години на 20-ти век.

Освен името, обаче няма друга следа от предшественика.

Ford Puma е базиран на Fiesta и носи основните характеристики на успешният компактен хечбек. За увеличаване на комфорта и вътрешното пространсто размерите са нарастнали леко /със 71 мм в ширина, 54 мм във височина и 146 мм в дължина/, а ширината на следата също е увеличена с 58 мм, за да компенсира увеличения обем и да подобри стабилността. Въпреки близостта си с Fiesta, Puma е претърпяла основна трансформация както в дизайна, така и в технологията на задвиждане.

Хибридната технология дебютира в компактния сегмент на Fors като мек хибрид. Това означава, че електрическият модул не осигурява самостоятелен електрически пробег, а работи в синхрон и подпомага двигателя с вътрешно горене. Налични са две модификации на бензиновия двигател /3-цилиндрови ЕcoBoost с обем 998 см3 и с две нива на мощност – 125 кс. и 155 кс./, подпомагани от допълнителния 48V генератор на въртящ момент при потегляне, ускорение и изпреварване. По този начин електрическата енергия натрупана в батерията на хибридния модул дава допълнителен тласък на купето, в моментите, когато е необходима повече мощност. Предимството е, че електрическата сила идва веднага, без забавяне и освен допълнително ускорение, осигурява и намаляване на консумацията на гориво (5.4 l/100 km за 125 кс. и 5.5 l/100 km за 155 кс.), както и удължен пробег, заради спестеното гориво. Скоростната купия е ръчна, 6-степенна, но предстои въвеждането и на 7-степенна DCT автоматична трансмисия и дизелов двигател.

Отвън впечатление прави елегантната предната маска с LED фарове и светлинен подпис, взет назаем от емблематичния Ford GT.

Линиите на купето са меки и плавни, но загатват и за спортен темперамент.

Ford Puma е наличен е във две модификации: ST-Line - с подчертано спортно излъчване, 18-инчови стандартни или с 19-инчови опционални алуминиеви джанти в черен мат, рамки на фаровете за мъгла в черен цвят, по-голям функционален спойлер на покрива , скосен волан, кожени седалки с отличителни червени шевове, алуминиеви педали и лост на скоростите; и Titanim-X /залагащ на елегантността и стила/. Отличава с 18-инчови алуминиеви джанти в цвят Pearl Grey, хромирани елементи за радиаторната решетка, странични части на каросерията и фаровете за мъгла, дифузьор и защитната кора с металически сив цвят, рамки на стъклата в блестящ черен цвят. Отвътре Puma Titanium-X залага на волан тапицерия с ефект на кожа, апликации с ефект на дърво и с характерни текстилни вложки за тапицериите на вратите/.

Скоро предстои въвеждането и на трета модификация в премиум вариант - Vignale /с хромирани елементи/.

Възможноста за избор на цвят е сведена до десет ярки екстериорни цвята.

В интериора също откриваме много подобрения към добре структурирания дизайн от Fiesta. За първи път инструменталния панел пред водача е изцяло дигитален и с размера си от 12.3 инча осигурява добър поглед към необходимата информация за скорост, режим на движение, разход, показания на навигацията, като позволява приоритизиране и персонализирането й. Автомобилът разчита на 12 ултарзвукови датчика, 3 радара и 2 камери, които осигуряват безпогрешната работа на асистентите за шофиране като адаптивен круйз-контрол /с възможност за избиране и спазване на дистанция от предния автомобил/, асистент за скорост с функция за разпознаване на знаците и спазване на ограниченията, асистент за запазване на лентата. Круйз-контролът улеснява управлението по магистрала и скоростни пътища, като се намесва уверено при промяната в обстановката и позволява самостоятелно спиране, в случай, че водачът не реагира. Наличието и добрата работа на системата, естествено, не трябва да намалява вниманието на шофьора, но винаги е добре да бъдем подсигурени от достиженията на съвременните технологии.

В градска среда, автоматичният паркинг асистент открива места за успоредно и перпендикулярно паркиране и позволява хендс-фрий паркиране, давайки изображение на централния дисплей от 180° камера за заден ход. Start&Stop системата работи гладко, като позволява стартиране на двигателя в рамките на 300 милисекунди.

Централният дисплей е 8 инчов с тъскрийн и управление с жестове , като от него се управляват всички функции на мултимедията, климатичната система, навигацията. Налична е свързаност с Apple CarPlay and Android Auto™ във всяко ниво на оборудване, заедно с безжично зареждане на телефона в нишата под централната конзола.

Вграден модем FordPass Connect превръща Puma в подвижна WiFi точка за достъп с възможност за свързване на до 10 устройства

Налични са пет режима на шофиране, от които до избираме, съобразно пътните условия /със селектор до лоста на ръчната спирачка/– Режим Normal, ECO, Sport, Slippery /при хлъзгава настилка/ и Trial /за придвижване по неравен терен/. Всеки от тях е ясно индикиран на дисплея пред водача с индивидален цветови код и графично оформление и акцентира на съответните характеристики – например при ECO се набляга на плавното ускорение, докато при Sport – акцентът е към покозонието за оборотите на двигателя. Това е съпроводено и с промяна на реакциятана педала на газта и на волана, звукът на изпускателната система и работата на хибридния модул.

Сериозно внимание е обърнато на системите за активна безопасост - Pre-Collision асистент с функция за активно спиране разпознава пешеходци и колоездачи в близост до пътя, които могат да пресекат пред автомобила и е предназначен да предотврати сериозни инциденти; Cross-traffic Alert– за разпознаване на превозни средства, пресичащи треакторията на движение и автоматично спиране при нужда; Post Collision Braking – задействане на спирачките при възникване на инцидент, за предотвратяване на последващо движеие. Новост е и интегрираната информационна система за локална опасност, което може да информира водача за опасни ситуации по пътя напред, преди те да станат видими за него или за сензорите на автомобила.

За доброто изживяване и приятно пътуване основна роля има напълно интегрирана в нишите на купето B&O озвучителната система с 10 говорителя и събуфер, с обща мощност от 575 вата, която предоставя изключително качествен и чист звук.

В допълнение към специфичните екстериорните елементи Puma ST‑Line предлага скосен отдолу спортен волан и червени шевове на кожения интериор, алуминиеви педали и скоростен лост, специално настроени ресори и амортисьори за стабилно и спортно поведение на пътя, които успяваме да оценим на пътища с множество завои.

В Titanim-X Форд за първи път предлага лесно свалящи се покрития на седалките, подлежащи на изпиране и дървени апликации в таблото и вратите. Приятна изненада е и функцията за масаж в предните седалки в , която е особено подходяща при по-дълги пътувания.

Под кората на багажника с рекорден за класа капацитет от 465 литра, откриваме допълнителна ниша ниша - Ford MegaBox,с допълнителен обем от 80 литра. Облицована е с лесно почистващо синтетично покритие и има дренажен отвор, позволяващ измиване даже и с градински маркуч. Пространството е подходящо за поставяне на мокри предмети /например туристически или ски- обувки/, но може да събере предмети с размерите на бебешко столче. Удобството е и в това, че от дъното на MegaBox до затворения заден капак разполагате с възможност за поставяне на багаж с височина 1.15 м., като например домашни растения – в изправено положение.

Товаренето на Puma е лесно с технология на Ford за хендсфри моторизирания заден капак. Системата осигурява достъп до багажника, дори когато ръцете са заети с покупки или екипировка, като товаренето и затварянето може да стане с движение с крак под задната броня или с бутона на капака.

Заедно с делимата задна седалка в съотношение 40:60, багажното пространство и обемът на задните седалки дават възможност за гъвкаво и удобно разполагане на обемисти предмети.

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР