Рупeрт Шмид и институтът за красота Biologique Recherche

Експертите ни препоръчват високо концентрирани продукти, адаптирани към новите нужди и среда, заяви пред EVA Руперт Шмид, изпълнителен директор на Biologique Recherche

eva.bg 01 July 2020

Рупeрт Шмид е съ-президент на френския козметичен бранд Biologique Recherche, който е предпочитан партньор в 85 страни, в ексклузивни медицински и дневни спа центрове, както и в луксозни хотели и вериги. Разговаряме с него за състоянието на бюти индустрията в ситуация на пандемия, за бъдещето й, за тайните на красотата и здравето.

Господин Шмид, как епидемията с COVID-19 се отрази на бюти индустрията и в частност на Biologique Recherche?

Biologique Recherche е част от wellness индустрията, а тя отчита непрекъснат ръст в световен план през последните няколко години, с темп на растежа от 3 до 5%. Индустрията обаче бе сериозно засегната от рестрикциите, наложени от властите заради пандемията. Почти всички центрове (спа, бюти салони и т.н.) затвориха врати както във Франция, така и по света. Въпреки забавянето в икономическия климат, Biologique Recherche държеше да поддържа производствената си дейност. По този начин дистрибуторите и партньорските центрове успяха да попълнят запасите си с продукти, в очакване на възстановяването и гледайки към бъдещето с по-голямо спокойствие. Всички дейности, които не изискваха присъствие на място, минаха в дистанционен режим. Онлайн обучението, което е един от основните стълбове в развитието на ноу-хау-то на Biologique Recherche, сега повече от всякога бе начин за поддържане на връзка с всички. Онлайн академията ни отчете рекорд – с 81 процента повече обучаващи се месечно. Използвахме нови формати за комуникация в социалните ни канали, което позволи на бюти експертите ни да общуват пълноценно с останалите в общността, давайки практични съвети, които са лесни и удачни във времето на изолация (#SkinMentorTips).

В същото време компанията ни показа солидарност, като изпрати безплатни кремове за ръце и хидроалкохолен гел до здравни заведения, които се нуждаят от тях. Защитните мерки на медицинските лица, като често миене на ръцете и интензивна употреба на дезинфектанти, водят до дехидратиране на ръцете. Незабавният отговор на Biologique Recherche към нуждите на тези герои в здравеопазването беше да раздаде безплатни кремове за ръце на онези болници, които приеха. Благодарение на ентусиазма на своята международна мрежа, предприехме същата инициатива в над 15 страни. Във Франция, например, близо 4000 броя кремове за ръце бяха раздадени на около 50 болници, клиники и старчески домове.

Какво да очакваме от бюти индустрията занапред, имайки предвид пандемията?

Изолацията доведе до промени в подхода ни по отношение на обучението. Трябваше да разработим нови формати като уебинари или виртуални класове, които да ни позволят да взаимодействаме с нашата мрежа от професионалисти. Организирани бяха повече от 90 сесии и присъстваха над 500 специалисти. Наясно сме, че обучението в чужбина ще бъде трудно за няколко месеца и считаме, че бюти индустрията трябва да се адаптира към последствията от пандемията и ограниченията свързани със социалното дистанциране.

В началото на март, няколко дни преди началото на изолацията, Biologique Recherche пусна нова онлайн консултантска услуга, достъпна чрез уебсайта на Ambassade Biologique Recherche в Париж. Тя позволява провеждане на дерматологична диагностика чрез видеоразговор, която обикновено се извършва в института ни. Анализът позволява на козметика да определи състоянието на кожата на дадения човек, както и каква да е рутинната грижа, в зависимост от нуждите. В периода на изолация имахме истински бум на този тип консултации с над 200 записвания на желаещи. Това показва колко бързо се развива дигиталният свят и как прави възможно постигането на невъобразими неща.

Сега прекарваме повече време у дома, а това се отразява на кожата на лицето ни, самочувствието, психическото ни здраве. Не смятате ли, че в бъдеще козметичните продукти трябва да имат предвид това: липсата на достатъчно слънчева светлина и свеж въздух, стресираната кожа, депресията...

Околната среда, начинът на живот, хормоналните цикли и много други фактори оказват силно влияние върху физиологията на епидермиса. Кожата е един от органите на тялото и трябва да се третира като такъв. През този труден период състоянието на кожата несъмнено се е променило, защото сме променили и начина си на живот. Експертите ни препоръчват високо концентрирани продукти, адаптирани към новите нужди и среда. Състоянието на кожата може да се промени в рамките на един ден. Няма тайни или „магически формули“. Най-добрият съвет, който бих могъл да дам, е да живеят здравословен начин на живот: правете колкото е възможно повече физически упражнения, не пушете, спете повече, спазвайте добър хранителен режим и отделяйте време за по-добра рутина за грижа за кожата... Всичко опира до дисциплина и методи.

Как може да спрем процеса на стареене? Не мислите ли, че нещата опират повече до ДНК?

Въпреки че отчасти зависи от генетичното ни наследство, много фактори влияят на стареенето на кожата. Стресът, например, генерира оксидативен стрес, който е мощен стимул за стареене на кожата, както и много други фактори като UV, замърсяването и лошите хранителни навици, свързани с поемане на богати на мазнини продукти. През 2017 г. Gene Expression Laboratory в Сан Диего направи голямо откритие по отношение на клетъчното препрограмиране: то не само блокира стареенето, но подмладява клетките и възстановява увреждането на ДНК. За първи път Biologique Recherche идентифицира и подбира EpigenActiv © - пептид, който действа на EGF (епидермален растежен фактор) рецепторите, които са от съществено значение за регенерацията на тъканите и рециклирането на разградените протеини. Това откритие стои в основата на La Grande Crème: иновативен крем за кожи, засегнати от стареенето. Този революционен продукт насърчава регенерацията и се справя с всички явления, свързани с възрастта, водейки до цялостен и ефективен резултат. Този крем съдържа най-големия брой концентрирани активни съставки, използвани някога в продукт на Biologique Recherche.

Вярвате ли в илюзията за вечната младост?

В днешно време всеки от нас трябва да се грижи за себе си, за да остарява добре и красиво. Започва се със сън, храна, вода, въздух, както и грижи за кожата, която е уникална защитна бариера. Не вярвам в мечтите, митовете и маркетинга. Вярвам в науката и е доказано, че ако активно се грижиш за себе си, това винаги е по-евтино и ефективно, отколкото да се опитваме да спасим и поправим тялото и душата си. Така че нека просто да го правим.

Продуктите ви се продават в над 70 страни чрез уникална мрежа за дистрибуция. Как стигнахте до решението за нея и защо хората не могат да ги закупят по стандартния начин в магазините?

Biologique Recherche е предпочитан партньор в 85 страни, в ексклузивни медицински и дневни спа центрове, както и в луксозни хотели и вериги. Нашият основен център се намира на бул. Champs Elysées 32 в Париж. Мрежата ни е съставена от избрани дистрибутори и 3000 локации по целия свят. Според нас би било грешка да изберем само няколко канала за разпространение, а онлайн продажбата пък не е нашето ДНК, защото ние разчитаме на конкретна методология и индивидуална диагностика на кожата. Освен това, лоялността и резултатите са наши основни ценности. Лоялност към нашите козметици и лекари и техните собствени клиенти. 50% от успеха ни идва от нашите техники за масаж, които преподаваме по време на специалното обучение на нашите козметици. А за съжаление не е възможно да се направи стая за масажи и третиране на кожата в супермаркети. Biologique Recherche е единствената козметична марка в света, която остава 100% професионална и която се разпространява на 100% от професионалисти.

Бях наистина впечатлена от инициативите ви с цел намаляване на отпечатъка върху околната среда. Сред тях са по-малки опаковки, инструкциите за употреба са изписани директно върху етикетите на продуктите, сериозно дигитализиране на работния процес... Имате ли информация колко дървета сте спасили и колко малък всъщност е отпечатъкът ви върху околната среда?

Ограничаването на екологичното въздействие в условията на днешната извънредна климатична ситуация е все по-належащо предизвикателство за цялото гражданско общество и бизнесът играе съществена роля за опазването на планетата. Фокусирайки се по-специално върху козметичната индустрия, трябва да намалим отпечатъка върху околната среда както на производствените площадки, така и по отношение на дизайна на нашите продукти и опаковки. От няколко години това е част от корпоративната стратегия на компанията ни. Отдаваме голямо значение на управлението на отпадъците. Ние рециклираме и изхвърляме отговорно всички отпадъци в съответствие с обществените здравни разпоредби и стандарта ISO 22716. През 2019 г. рециклирахме 1 602 кг отпадъци, два пъти повече, отколкото през 2018 г. Искаме да осигурим по-устойчиви продукти и опаковки чрез екодизайн и рационално използване на суровините. През 2020 г. планираме проучване, за да анализираме задълбочено рециклируемостта на опаковките си. Направихме, например, кутиите на нашите Finishing Serums по-малки, което доведе до спестяване на 357 кг хартия годишно.

Сред бъдещите ни проекти са:
- Преместване в новия производствен завод на Biologique Recherche, което ще доведе до намаляване на транспортната логистика и оптимизиране на използван
ата енергия
- Подписване на зелен договор за електричество (възобновяема енергия) за
базата ни в Сюрен (предградие на Париж) и централата ни на бул. Champs Elysées 32. Продължаване на тенденцията за дигитализация.
- Намаляване на нашето екологично и социално въздействие,
със специален акцент върху въглеродните емисии от нашите дейности (проект 2020 г.) и възприемане на зелен подход при проектирането и изграждането на нашия нов производствен завод.

Красотата означава ли здраве?

Красотата и здравето могат да се допълват. Ние наричаме "здрава кожа" тази, която е със сияен, свеж и равен тен. С продуктите, които създаваме, помагаме на кожата да реанимира собствения си потенциал да бъде здрава, помагаме й да се защитава и да се възстановява. Здравето на кожата не зависи само от козметичните продукти. В голяма степен това зависи от начина на живот.

Какъв съвет бихте дали на хората, които не могат да решат какъв козметичен продукт да изберат? Има ли нещо, което е особено важно относно Biologique Recherche?

Biologique Recherche използва чисти, концентрирани и сурови съставки, както и иновативни и щателни протоколи. Ние сме бранд, който е ориентиран към резултатите и предлага най-доброто решение за кожата. Предимства са нашата методология, съчетаваща мощни продукти и ефективни лечебни процедури, непрекъснато съобразявайки се със структурата и физиологията на кожата. Именно научният и медицинският подход, който адаптирахме в работата си, е от съществено значение. Няма тайни или „магически формули“. Създава се продукт, основан на сложна изследователска работа, последвана от оценка на индивидуалната кожа и адаптиране към различните нужди.

Твърдите, че здравето и безопасността са ваш основен приоритет...

Клиничният подход на Biologique Recherche към красотата е съсредоточен в голяма степен върху индивида - нашата цел е да подобрим качеството и здравето на кожата, като помагаме за повишаване на самочувствието, което е толкова важно за всеки човек. Ето защо нашите взискателни спецификации са изковани около три стълба: постоянно качество на нашите продукти и услуги, спазване на действащите разпоредби и постоянно повишаване на летвата по отношение на екоотговорност. Ние стриктно спазваме добрите производствени практики, свързани с козметичния сектор (ISO 22716). Използваме натурални сурови съставки и непрекъснато подобряваме съставките. Нашият иновативен подход ни спечели етикета BPI France Excellence. Ние разпространяваме и споделяме отличните си постижения в областта на третирането на кожата в професионалната ни мрежа чрез открити онлайн курсове. Досега академията на Biologique Recherche е предоставила това обучение на 18 езика, на над 5000 потребители в 75 страни.

Друг приоритет на Biologique Recherche е да предостави на потребителите пълна информация за състава и произхода на нашите продукти за грижа за кожата. Вградени двойни идентификатори гарантират автентичността на продуктите ни. Етикетът „Origine France Garantie“ предлага допълнителни гаранции за качество. Спазваме забраната за изпитания над животни и Конвенцията за международна търговия със застрашени видове от дивата фауна и флора (CITES).

Разбрах и че използвате суровини на растителна основа колкото се може повече.

Формулите са много сложни. Разчитаме на висока концентрация (над 20% в повечето продукти) на ботанически, морски и биологични екстракти, комбинирани с био-инженерни съставки, авангардни формули и талантливи ръце. Продуктите съдържат високи концентрации на активни съставки, не съдържат парфюми. По време на производството е от съществено значение да се запази оригиналната структура на активните съставки. За тази цел екипът ни за научноизследователска и развойна дейност използва най-модерните инструменти на нашата високотехнологична лаборатория, за да се справи с високите изисквания. В състава на нашите продукти не добавяме парабен, силикони, ланолин, изкуствени оцветители, химически филтри и минерални масла. Автентичността и балансът остават душата на Biologique Recherche, създавайки красота, без да правят компромиси.

Разкажете повече за работата си с организацията Wellness for Cancer и за това как помагате на онкоболни жени в салоните си, адаптирайки козметичните процедури в зависимост от техните нужди.

От 2016 г. Biologique Recherche си партнира с Wellness for Cancer, организация с нестопанска цел, която разработва програма, свързана с обучение на козметици за предоставяне на процедури за кожата, подходящи за хора, борещи се с рака. Знаем, че 10 до 20% от нашите клиенти са се сблъскали с рака и всички ние ще бъдем засегнати от него, в един или друг момент от живота си. Но нямаше как да им осигурим безопасни и подходящи за тях среда и решения, свързани с грижата за тялото. Повечето спа центрове отказват да работят с тези хора. От етична гледна точка това беше неприемливо.

С помощта на Wellness for Cancer предлагаме нещо, което би трябвало да бъде направено отдавна, за да донесе здраве и красота на тези, които се нуждаят най-много от тях, и на тези, които не винаги могат да си го позволят. Нашата линия вече включваше подбор от продукти, които теоретично са подходящи за нуждите на пациенти или бивши пациенти, при условие че са комбинирани с правилните процедури. Трябваше обаче да открием правилната формула, да утвърдим подходите и да придобием повече знания както във физически, така и в емоционален аспект. Свързахме се с Джули Бах, невероятният основател и директор на американската асоциация Wellness for Cancer. Просто й се обадих и обясних намерението ни, и тя се съгласи. Бяхме честни. Така започна всичко.

Чрез това партньорство, Джули и нашият екип определиха сред нашите 150 персонализирани продукта тези, които биха били най-ефективни по отношение на съставки и краен резултат. В същото време изключиха онези, които не са подходящи. Тази инициатива бе завършена с наистина цялостна програма за обучение на професионалистите от Biologique Recherche - постоянно променящ се източник както на общи, така и на лични знания, които обхващат технически, медицински и човешки области. Biologique Recherche представи наръчника за обучение на комисия от независими експерти. След като го модифицираха, подобриха и утвърдиха, сега те напълно подкрепят тази жизненоважна стъпка за възстановяване на самочувствието. Досега сме обучили 250 козметици и в процеса си спечелихме престижния приз Global Wellness Summit Award в категория „Лидер в социалното въздействие“. Нашата основна цел е да разширим глобалния обхват на програмата в рамките на участващите страни и спа центрове, както и да осигурим по-добър достъп до смислени и основни услуги за красота, здраве и грижи за кожата.

След като вече имате опит на българския пазар, какво може да кажете за клиентите тук и има ли разлика с тези в други страни? Каква е позицията на бранда в България?

Щастлив съм, че нашият бранд успява да се утвърди на българския пазар като институт за красота, който се стреми да разбере и помогне на кожата. Това е нашето ДНК и клиентите по света, включително и в България, разбират подхода към личната грижа и оценяват марката заради нейната методология, която съчетава силни продукти и ефективни професионални процедури, зачитайки структурата и физиологията на кожата, за да гарантираме резултати. Днес клиентите са силно повлияни от социалните медии и често срещан навик е да купуват онлайн. Но ние вярваме, че все повече хора разбират, че персоналният подход ще им предложи много по-висок резултат както в краткосрочен, така и в дългосрочен план, и че това не може да се направи онлайн. Считаме, че българските клиенти оценяват реалните ползи от професионална грижа, направена от експертните ръце на обучени специалисти и вярваме, че брандът е много добре позиционирана на местния пазар.

 

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР