Ерата на маркетинга

Важното е да се забавлявате с играта на контрасти и да подходите с ирония към всяка форма на оправдание

Кристина Симидчийска 15 September 2018

От тишъртите, посветени на иконични филми и рокгрупи, до рекламните шапки на логистични и авиокомпании – зоркият поглед на днешното поколение дизайнери не пропусна нито една потенциална възможност да се позабавлява с естетиката на новите субкултури.

В средата на 60-те с възхода на рекламната индустрия започва и възходът на мърчандайзинга. Музикалните и спортните мениджъри са повече от доволни от почти истеричната суета на феновете, колекциониращи „сувенири“ с имената или лицата на любимците си, а компаниите са очаровани от идеята за собствена идентичност. През 70-те комерсиалният дух събужда апетита на художници и артисти, създавайки изцяло ново течение в изкуството – попарт. През 80-те типографията и логата добиват култов статус. А днес модният пазар с неприкрито удоволствие прегръща всяка идея, захранена с историята на мърча и обещаваща лесен достъп до сърцата на модните (а и не само) фенове. Вярно, пометени от безпощадните тиражи на масмаркета, голяма част от предметите биват лишени от смисъла си. Но от друга – високият подиум им подарява съвършено нов такъв. Balenciaga, Louis Vuitton, Dior и Gucci са само част от имената, възползвали се от бързо сменящите се звезди в мейнстрийма, създавайки съвместни капсулни колекции или изтупващи прахта на рекламните архиви в търсене на ретро лога, слогъни и плакати.

Тази есен не прави изключение – важното е да се забавлявате с играта на контрасти и да подходите с ирония към всяка форма на оправдание.

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР