Не плачи, Монако! Това е само филм
Фестивалът в Кан се открива тази вечер с премиерата на лентата „Грейс, принцесата на Монако“
Ирина Иванова 14 May 2014
През 2014 г. се навършват 85 години от рождението на Грейс Кели. Годишнината ще бъде отбелязана подобаващо – с един скандален филм и с вече избухнала по този повод минивойна между старите и врагове, и партньори Франция и Монако.
Aрена на сблъсъка ще е фестивалът в Кан, който ще бъде открит на 14 май със световната премиера на филма „Грейс, принцесата на Монако“ с Никол Кидман в главната роля. Режисьорът Оливие Даан (през 2007 г. той изстреля Марион Котияр сред звездите с филма си за Едит Пиаф „Животът в розово“) обаче заявява, че ако истинската Грейс Кели е загинала при автомобилна катастрофа, то легендата за нея ще умре при тази филмова катастрофа, както той нарича собствената си творба. Принц Албер Монакски пък се е заканил, че лично ще иде на Кроазет да попита Никол Кидман не се ли срамува, че участва в подобен филм.
Грейс Кели не е просто звезда. Тя е една от обожаваните холивудски диви, икона на стила, муза на един от гениите на 50-те – Алфред Хичкок, според когото тя е била и много талантлива актриса. „Излъчваше изключителна класа и неподражаем блясък. Беше родена за Принцеса“ – казва той за нея. И Грейс Кели наистина става принцеса. Малко след като едва 25-годишна печели първия си (и единствен) „Оскар“, тя се запознава с принц Рение Монакски и се омъжва за него. Една от малкото жени, които наистина „получават“ своя Принц.
Направи ли я всичко това щастлива? На този въпрос се опитва да отговори „Грейс, принцесата на Монако“, който възмути княжеския двор в Монако още преди да е напълно завършен. Какъв им е проблемът? Представяме ви различните гледни точки.
Не е ли Никол Кидман, която скоро ще навърши 48 години, прекалено възрастна, за да изиграе 30-годишната им майка
Според първоначални данни премиерата на „Грейс, принцесата на Монако“ трябваше да е през март 2013 г., но компанията обяви, че събитието се отлага. Всички в Холивуд знаят, че отлагането на премиерата винаги води до неприятности. Основните опасения на продуцентите са, че този филм може да повтори грандиозния неуспех на „Принцеса Даяна“ с Наоми Уотс в ролята на „принцесата на народа“. След продължителна битка Оливие Даан трябваше да отстъпи и да остави филма си в ръцете на разпространителите, тоест на бизнеса. „Филмът беше премонтиран от американските дистрибутори и крайният резултат, който видях, е катастрофа. Прилича на гигантски трейлър. Всичко е за пари и няма нищо общо с киното“ – заяви той в интервю за The Guardian. Тук-таме в пресата обаче има и намеци за намеса на много високо ниво в съдбата на филма, свързана с недоволството на княжеския двор. Между другото, след като гледат и втората версия, наследниците на Грейс и Рение завяват, че това е „печалбарски“, лустросан филм, залагащ на блясъка и модата, построен върху измислена драма и няма нищо общо с истинската история на Грейс в Монако. И освен това техните чувства и емоции са напълно неглижирани.