Град на греха

Кое предизвиква повече желания: съдържанието или дизайнът на „златните“ аромати?

Свобoда Сидерова 10 February 2014

Снимка: Марин Каравелов

Квинтесенция на разкоша, благодат за въображението, демонстрация на стил и самодостатъчност... Както и да наречете блестящите флакони, смисълът е един и същ: n на брой пари за аромат „висша проба“. Факт, който опровергава нарицателния израз „Парите не миришат“ на римския император Тит Флавий Веспасиан. Същият, който въвежда данък върху обществените тоалетни. Sorry за натурализма, но с историята не се спори. В резултат ставаме свидетели (с огромно удоволствие) на голямото завръщане на съблазънта.

Властта на вечната красота

Едни от първите, авангардистите от Comme de Garcons, затварят във флакона на 8 88 обонятелното изражение на благородния метал с митична сила. Според фъншуй комбинацията от три еднакви числа допълнително усилва възможностите за просперитет, богатство, късмет и изобилие.

Макар дизайнът на мъжкия 1 Million на Paco Rabanne да имитира до съвършенство златно кюлче, името не е парично изражение, а имагинерно. Един милион желания, възможности, козове, удоволствия... (ненужното да се зачертае), които се постигат с едно щракване на пръсти, а не със съдържанието на сейф в швейцарска банка.

Направен от 24% френски оловен кристал и позлатен с 24-каратово злато, флаконът на Gold на Amouage пресъздава джамията Руви в Мускат, столицата на Оман. Държейки го в ръка, си мислите, че гравитацията се е увеличила няколко пъти. Наистина поръчаният от принц Оман Саид Хамад бин Хамуд ал бу Саид аромат реализира по блестящ начин хиляда и две нощи с присъщите им арабско великолепие и богатство.

J’Adore L’Or на Dior е поредното доказателство, че Афродита се е родила не от морска пяна, а от божествено течно злато. Всъщност няма нищо за чудене. Според Жан Кокто името Dior крие в себе си магическите думи Dieu (Бог) и or (злато).

Прототип на златните нишки са огърлиците на жените от племето падонг, наричани жирафи заради дългите шии. Като магични лъчи светлина вълнисти златни линии, дело на майстора на суми (японска живопис с черно мастило) Марейд Сусуки, обгръщат стъкления „куб“ на Zen Gold Elixir на Shiseido и му придават ново измерение. Сияйната аура поражда невероятен прилив на живителна дзен енергия.   

И, да – ако ме питате аромат или дизайн, истинската скъпоценност е първият.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР