Всички знаем, че образът на Миранда Прийстли, изигран перфектно от Мерил Стрийп в „Дяволът носи Прада“, е вдъхновен от Ана Уинтур. Тази седмица Ана навърши 72 години и стана баба – дъщеря й роди момченце. Как се остава цели 33 години начело на Vogue и какво е да си Ана Уинтур, припомняме основни моменти от живота на най-влиятелната фигура в модата и се вдъхновяваме от нея.
Американският Vogue достига до 12 млн. читатели на принт и средно до 1,2 млн. онлайн месечно. Уинтур е може би най-комерсиално настроеният главен редактор в историята на модната библия. Тя е човекът, който постави списанието в сърцето на индустрията. Уинтур налага практиката за знаменитости на корицата, изнася модните страници от студиото на улицата и използва влиянието на водещото заглавие на Condé Nast, за да даде поле за изява на съвременните американски дизайнери.

Днес страниците на Vogue US са изпълнени с произведенията на елитна група фотографи, редактори и дизайнери, които чертаят последователната визуална естетика на списанието. Много от тях са били подкрепяни лично и професионално от самата Ана Уинтур. Ани Лейбовиц, Крейг Макдийн, Стивън Мейзъл и Дейвид Симс са сред редовните сътрудници. Уинтур е пионер в използването на личности извън модната индустрия – спортисти, музиканти, първи дами, за да представи духа на времето и да отправи силни послания, част от новата редакционна политика на изданието.

Ана Уинтур е родена във Великобритания. Израства в Лондон през 60-те години на миналия век, които описва по следния начин: „Нямаше как да не осъзная, че нещо изключително се случва в модата. Еманципацията на жените и краят на класовата система... видях как революцията продължава и това ме накара да обичам модата от ранна възраст.“ Младата Ана, вече с прическата си, която ще се превърне в нейна запазена марка, започва работа в лондонския магазин Biba, преди да завърши програма за обучение в Harrods. Скоро след това, след натрупване на опит в списание Oz, заема позиция в Harper's & Queen.

След като се мести в Ню Йорк, Уинтур става младши моден редактор в Harper's Bazaar, откъдето по-късно е уволнена. След това работи във Viva, а през 1980 г. и в Savvy – издание, насочено към независими, отдадени на кариерата си жени. Всъщност това е и аудиторията, която Ана ще привлече към Vogue. След работата й в списание New York Ана Уинтур е избрана от Алекс Либерман за творчески директор на американския Vogue.

През 1985 г. Уинтур става главен редактор на британския Vogue, където въвежда широки промени. „Има нов вид жена“, казва тя в свое интервю. „Тази жена се интересува от бизнес и пари. Вече няма време да пазарува. Иска да знае какво и защо, къде и как.“ Първата корица на Уинтур като главен редактор на американския Vogue е кадър, заснет на улицата с дънки и пуловер Lacroix Couture. Тази корица именно бележи началото на нова глава в историята на списанието.

Ана Уинтур организира едно от най-емблематичните събития – ежегодният бал Met Gala. От 2014 г. Институтът по костюми към музея „Метрополитън“ в Ню Йорк носи нейното име. Ана Уинтур е с почетното звание Дама на Британската империя. През 2020 г. е назначена за главен редактор по съдържанието на Condé Nast. Позицията включва поглед и контрол върху цялото съдържание на изданията в компанията с изключение на The New Yorker. Ана Уинтур задава стратегията на Vogue в глобален план.

В последните години Ана Уинтур влиза и в ролята на ментор, в рамките на свой онлайн мастърклас. Щастливци са онези, които са имали възможността да се докоснат до влиятелната й личност.
ТВОЯТ КОМЕНТАР