„Просто ей така“…
Лилия Илиева 18 September 2025
В горещ летен следобед с 26-годишната дъщеря на моя приятелка говорим за първите епизоди на трети сезон на „Просто ей така“. Особено е! Тя още не ходеше на училище, когато с майка ù гледахме началото на „Сексът и градът“.
Обсъждаме дали ни харесва. Дали отразява живота на жените над 50. И как изглежда в очите на 20-годишните. Кари, Миранда и Шарлот все още ли са толкова забавни, както когато коментираха колко малък е Ню Йорк, а успява да събере всички мъже, с които са излизали. Дали сериалът не е прекалено Ейдън-центричен. И дали това е по-интересно, отколкото романтичната връзка на Кари с Тузара. Липсва ли ни очарованието на Саманта. Брокерката Сарита може ли да компенсира отсъствието ѝ. И защо Кари Брадшоу пише роман, чието действие се развива преди век, облича провансалски дрехи, ходи с обувки на Вивиан Уестууд във Вирджиния, живее сама четири години без Ейдън и се опитва да се впише в семейството му.
Дали да си след 50 е толкова объркващо, че Шарлот да се „жертва“ да танцува цяла нощ с 20-годишните си колежки, а мъжът ѝ да не издържи, след като е изпил четири бири. И как звучи това, че гаджето на дъщеря им Лили се оказа би- и поли- (тоест излиза с момчета и с момичета). А мемето на Миранда… Какво ще кажете за всичко това? Аз продължавам да гледам „Просто ей така“. И да мисля за сблъсъка на над 50-годишните с реалността. Дали такива са грижите им? „Сексът и градът“ беше забавен, разшири границите ни, имаше прекрасно продуктово позициониране, създаде модни трендове, подкрепяше идеята за романтиката на 30.
Дали и на „Просто ей така“ му се получава? Двама от главните действащи лица в сериала говорят за него. Интервютата са предоставени от HBO Max, на чиято стрийминг платформа може да гледате сериала.
Сара Джесика Паркър
Какво е усещането да се завърнеш за третия сезон на „Просто ей така...“?
Всички се вълнуваме. Работихме усилено. Сезонът беше продължителен, интензивен, разнообразен и богат. Аз започнах по-рано – през април, и приключихме в края на октомври. Беше малко трудно за родители като мен, които биха искали да бъдат с децата си през ваканциите. Но го компенсирахме с историите, които създадохме. И, разбира се, Ню Йорк, както винаги, ни предложи най-доброто от себе си.
До каква степен си партнирате с Майкъл Патрик Кинг за сюжета?
Обсъждаме много всеки сезон. Преди началото на снимките той се среща с всички актьори и очертава какво би искал да постигнем, какво смята, че ще е интересно, вълнуващо и изненадващо за публиката. Обмисляме гост-звезда уж за два епизода, а после бързо стигаме до извода, че трябва да я задържим. На мен много ми хареса идеята на Майкъл за романа с история от началото на 20. век. Кари за първи път пише художествена литература, но тя върви паралелно със собствения ѝ живот в новия ѝ дом с неговите старинни детайли. Работата ни не е лесна, но винаги е забавна.
А костюмите на Кари са повлияни от измислената от нея история?
Да, такава беше идеята от самото начало. По време на пробите играех в пиеса в Лондон. Дизайнерите ни на костюми Моли [Роджърс] и Дани [Сантяго] дойдоха и много се впечатлиха от викторианските костюми и костюмите от началото на 20. век. Всички се захласнахме по тези напълно различни силуети. Майкъл разработваше сюжетната линия за книгата. И ето ти съвпадение.
Кои са любимите ви тоалети от гардероба на Кари в този сезон?
Обожавам всички тоалети от началото на века. През първата половина на сезона се появяват един или два, но по-късно стават повече. Има ги в една сцена, която обожавам. В нея сме с Шарлот, тя отива в „Тифани“. В една сцена на улицата с Ейдън също тоалетът е невероятен. Както и този, с който Кари е почти цял епизод, понеже пътува извън града и дрехите ѝ са откраднати – рокля, пуловер и обувки на Vivienne Westwood. Изобщо има много тоалети на Vivienne Westwood – актуални и винтидж, което е супер готино.