Цветелина Трендафилова: всеки ден с 1% по-добър

Във времето, когато целта на тренировките във фитнеса вече не е перфектната форма, а здравето и на тялото, и на духа, когато движението и спортът вече са начин на живот – не сизифовско усилие за релефи, а част от удоволствието на добруването, разговарям с г-жа Цветелина Трендафилова, изпълнителен директор на фитнес веригата Next Level

Теодора Николова 03 May 2025

Снимка: Виктор Младенов, студио MateSnap

Във времето, когато целта на тренировките във фитнеса вече не е перфектната форма, а здравето и на тялото, и на духа, когато движението и спортът вече са начин на живот – не сизифовско усилие за релефи, а част от удоволствието на добруването, разговарям с г-жа Цветелина Трендафилова, изпълнителен директор на фитнес веригата Next Level.

Next Level поставя на ново ниво както бизнеса с фитнес зали, така и фитнес културата у нас. С придобиването на Фитнеси „Флайс“ миналото лято компанията увеличи присъствието си на българския пазар с 41 зали с удобни локации, модерно оборудване и разнообразни услуги. Фокусът е върху цялостното изживяване на клиентите – от най-новото оборудване на Technogym, през груповите занимания, до спа зоните. „Вярваме, че фитнесът не е просто тренировка, а начин на живот, и създаваме среда, която мотивира и вдъхновява. Водени сме от идеята, че фитнесът трябва да бъде достъпен, модерен и вдъхновяващ. Не само това, ние изграждаме общност – чрез групови класове по йога, канго джъмпс, бойни спортове, Les Mills и пр., образователни програми, специални събития и ангажиране на водещи професионалисти в индустрията“, с тези думи г-жа Цветелина Трендафилова обобщава същността на Next Level, а аз я връщам към началото на изграждането на тази респектираща мрежа.  

Ако се обърнете назад, към началото – как ви изглежда извървеният път?

Започнахме с визията да изградим фитнеси, които предлагат повече от стандартно приетото. Първата ни зала – Sport Box, на бул. „Симеоновско шосе“, беше проектирана с мисъл за комфорт, дизайн и най-новите технологии в индустрията. Основите, които поставихме тогава, надграждаме във всяка следваща локация. Встрани от самия продукт обаче, целта ни винаги е била да превърнем фитнеса в социално занимание, хоби, което те свързва с интересни хора и създава обстановка, в която се чувстваш свободен да изразиш себе си. Неслучайно дори в годините на ковид, които бяха изключително предизвикателни за цялата индустрия, се фокусирахме в разработването на концепцията Beautiful mind In a beautiful body. Чрез кампанията утвърдихме холистичния си подход към спорта като средство не само за извайване на атрактивна физика, но и на стабилна психика. Сесиите с психолог, регулярно провеждани онлайн за нашите клиенти, бяха от ключово значение за запазване на връзката с външния свят към онзи момент. Предвид застрашителната статистика, че градските хора стават все по-самотни и неудовлетворени, развиват тревожни състояния и паник атаки, усилията ни в тази посока са актуални и до днес.

Не бих пропуснала и етапа на бързото ни разрастване през 2024 г., който ни научи на много уроци. Най-ценният за всички ни е, че тайната на успеха се крие в екипната работа. Клиширано е, но е факт, че силата на екипа е изключително важна. Щастлива и благодарна съм, че успяхме да се справим с новите предизвикателства пред компанията.

Много ме респектира това, че работите с Technogym, безспорен знак за безкомпромисното ниво на отношението ви към предмета на вашия бизнес. С какво друго не бихте направили никога компромис?

Качеството е в основата на всичко. Technogym са наш партньор, защото знаем, че това е водеща марка в световен мащаб, която залага на иновациите и прецизността до последния детайл. Постоянно отделяме ресурс за обучения и усъвършенстване на колегите от екипите ни, така че да бъдат добри в комуникацията с клиентите ни и да умеят да предложат най-подходящото решение за всеки тип трениращ.

Фитнесът вече категорично е неделима част от по-голямото – от уелнес преживяването, при което добруването на тялото се хармонизира с добруването на духа. Това налага все повече изисквания към фитнес залите – като се започне от специалното им проектиране, от изискването за естествена светлина, гледка, преливане с природата, материали и т.н. … Как Next Level налага своето виждане и своя стил в това отношение? 

Залите ни са проектирани с внимание към детайла – светлина, простор, естествени материали, които създават хармонична атмосфера. Пълноценният начин на живот действително не е само физическа активност, а и средата, в която тренираш, начинът, по който живееш извън залата, когато се прибереш вкъщи, хората, с които се обграждаш. Работим с клиентите си на различни нива – предлагаме им занимания в клубовете, на открито, онлайн, през мобилното ни приложение, чрез партньорства, експерти – стараем се да затворим кръга и наистина брандът да се възприема като център за „добруване на тялото и ума“, както го нарекохте.
На вас самата като жена какво особено ви помага – дава ви сила, устойчивост, визия, в изграждането и управлението на този фитнес конгломерат? Кои от качествата, които притежавате, са най-ценни за подобно лидерство? Емпатия, решителност и адаптивност са ключовите качества за успешния лидер. Понякога перфекционизмът ми ме кара да се вглеждам в детайлите и да навлизам твърде дълбоко в материята, но с годините се научих да се доверявам на екипа си все повече.

Как създавате екипа си?

Екипите в компанията са изключително разнообразни – като типове хора и специфика на работа. От една страна, имаме административния екип в офиса, а от друга – хората ни на терен в клубовете, които работят с клиентите пряко, на ежедневна база. Разбира се, важно е да са мотивирани и енергични, да имат отношение към клиентите и спорта. Нещото, което обаче отличава нашия екип от много други, е високото ниво на отговорност. Колегите, които ме познават, знаят, че често им задавам въпроси от типа: „Ако утре пред теб има предизвикателство, кого от екипа си ще вземеш със себе си?“ или „Ако това беше твоят личен фитнес, как щеше да постъпиш?“. Макар и понякога да звуча крайно, вярвам, че високите резултати и разумното управление на всеки един бизнес се постигат с чувство за лична отговорност. Това усещане ни помага да се предпазваме от удобните компромиси и ни спира от това да влезем и да се настаним в комфортната зона, където на всички понякога ни се иска да бъдем.

Все още ли превесът е категорично за мъжете, когато става дума за фитнес залите?

Мисля, че вие самата сте казвали, че съотношението е 70:30. Действително преди години фитнесът беше запазена територия за мъжете. Това беше мястото за правене на мускули и вдигане на тежести. Днес обаче и жените все по-често откриват във фитнеса начин да балансират между личния и професионалния си начин на живот. Благодарение на богатото разнообразие от групови занимания и уютните спа зони клубовете ни се посещават от все повече дами. Много е приятно усещането, когато виждаш как груповите занимания се превръщат в малки общности от приятели, а сауната се оказва пространство за споделеност и разговори за времето извън залата.

А какво е съотношението между различните поколения? Има ли Gen Z различно отношение и изискване към фитнеса?

Традиционно клиентите ни са по-зрелите хора, за които фитнесът не е само за добра физическа форма, а и начин да се освободиш от стреса и напрежението на работния ден. Напоследък обаче виждам в залите ни все повече представители на поколението Z – млади и възпитани хора, за които фитнесът е социална среда. За разлика от по-възрастните трениращи, Gen Z обичат да прекарват повече от нужното време за една тренировка при нас. Осъзнаваме колко е ценно за тях да имат близки по дух марки и да им предоставяме възможности да изразят себе си – селфи спотове, кътове, подходящи за заснемане на видеа, цветни стени за фон на техните пърформанси, това са само част от идеите, които умишлено разполагаме във фитнес залите.

следваща страница »
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР