Ина Умникова - сърцето и интуицията зад бизнеса

Ина Умникова е предпиемач и създател, ключова фигура в екипа на една от най-престижните български марки за натурална грижа за бебето и дома - bebo

Люба Вангелова 23 April 2025

Снимка: Костадин Кръстев-Коко

Ина Умникова е предпиемач и създател, ключова фигура в екипа на една от най-престижните български марки за натурална грижа за бебето и дома - bebo. Ина е човекът, който развива с отдаденост инициативите на марката, свързани със социалната отговорност. Постепенно превръща грижата за подобряването на работната среда на медицинските специалисти в акушеро-гинекологичните и неонатологичните отделения в страната в част от идентичността на bebo.

Как се роди идеята за създаване на българска марка за бебешки продукти, при положение че конкуренцията с международни гиганти е огромна?

bebo бе мечта, превърнала се в наша мисия! Сърцатият ни екип създаде марката с много любов и желание да запазим доверието в българското. bebo расте заедно с децата ни. Отглеждаме го с много загриженост и обич, учим се да бъдем още по-добри родители по пътя на израстването на бранда. В България имахме нужда от качествена, натурална козметика, която да отговаря на най-високите стандарти. bebo е най-силно разпознаваем на пазара с влажните кърпички, от които стартира и нашата марка. Привлякохме отлични технолози, разработихме собствени иновативни козметични формули, подбираме внимателно доставчиците си на суровини и целим превенция на здравето на кожата. bebo за нас е семейство, обединено от мисията да предлагаме безкомпромисна грижа за бебешката кожа и дома.

В над 54 болнични отделения в страната се използват продукти bebo за грижа за кожата на новородените бебенца. Как успяхте да спечелите такова доверие?

Почти 70% от новородените в страната получават първите грижи за кожата си именно с продуктите на bebo още в неонатологични и родилни отделения. Искахме да бъдем част от тази магия, да помогнем на хората, ангажирани в акушерството, да имат една по-добра среда на работа. Така постепенно създадохме партньорства, даряваме козметика и мокри кърпички за бебенцата. Започнахме да шием медицински екипи, да финансираме ремонти и да осигуряваме оборудване на отделенията, да подпомагаме професионалните им празници. Това е начин да им благодарим за професионализма и отдадеността им към новия живот. За нас е огромна гордост, че имаме доверието на медицинските специалисти на най-големите болници в страната.

Как започнаха партньорствата с болниците?

Като всяко начинание, което започва с интуиция и много ентусиазъм, беше бавен процес. Марката беше сравнително нова и първите срещи с медицинските специалисти бяха изключително трудни. Но веднъж тествали продуктите на bebo, вратите се отваряха за нас. Благодаря на всички, които се довериха на българското. Движещата сила за невероятния успех обаче беше трудолюбивият екип, повярвал в мисията и гласувал доверие от самото начало. Подкрепата и доверието от семейството ми помогна да преминавам през трудни моменти. По време на пандемията от COVID-19 ние бяхме почти единствената фирма, която продължи да работи с болниците и не оттегли подкрепата си. Това затвърди доверието в нас като сигурен партньор. Защото вярваме, че грижата за всяко бебе започва още от първия ден и подкрепата на здравните специалисти е от ключово значение. Ние им благодарим за доверието, което ни гласуваха през изминалите вече 5 години съвместно партньорство, и се радваме на тези невероятни съвместни постижения.

От тази година подкрепяте и бъдещите акушерки. За Деня на родилната помощ тази година подкрепихме студентите в областта на акушерството и студентите от специалност „Акушерка“ към Факултета по обществено здраве и здравни грижи на Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ – Бургас, с медицински престилки за акушерките и преподавателите. Беше вълнуващо изживяване за мен – вярвам в бъдещето на младите специалисти в областта на акушерството. Предстои да подпомогнем студентите от още няколко медицински университета в страната. Целта е да вдъхновим бъдещите специалисти и да дадем добър пример на бизнеса за подкрепа.

За тази дейност бяхте отличени с награда „Компания на годината“ в категория „Корпоративна социална отговорност“.

Най-голямата ни награда е удовлетвореността и доверието, което получаваме. Отличията, с които особено много се гордеем, са наградите BSB в Германия. Престижният конкурс, който отличава иновациите в козметиката и натуралните продукти, е изключително високо ценен от индустрията и ежегодно привлича кандидатури от водещи брандове от целия свят. В три поредни години получихме различни призове – за универсалният почистващ препарат bebo в категория „Околна среда“; първо място на крема против подсичане в категория „Иновативен натурален продукт“ заради съчетанието на натурални активни съставки и растителни фосфолипиди във формулата на крема – ефективно решение за поддържане здравето на бебешката кожа в зоната на пелената. Имаме и награда в категории „Иновативен козметичен продукт“ и „Иновативна опаковка“ за слънцезащитен крем.

Как запазвате женствеността си в една толкова динамична бизнес среда? 

Животът е едно вълнуващо пътешествие, женствеността ни е част от тази своеобразна картина, която рисуваме по пътя на усъвършенстването. Вярвам, че чувствителността, която носим, е ключов елемент при вземане на решения за житейски ситуации. Когато сърцето е удовлетворено, можем да разгърнем целия си потенциал. Успехът идва с отдаденост, търпение и грижа за детайла – това неминуемо води до безброй възможности за успех в личностното и кариерно израстване. Да бъдеш майка, съпруга, професионалист, дъщеря, приятел, умението да балансираш е ключов фактор за придобиване на увереност. Именно динамичната среда дава възможности да разгърнеш себе си и да покажеш най-добрата си страна.

Какво мотивира екипа на компанията да развива и екологична серия грижа за дома?

От няколко години в bebo създаваме продукти за грижа за дома с любов към планетата, използвайки силата на натуралните съставки. Разработихме и ЕКО лейбъл сертифицирани бебешки перилни и почистващи препарати – без добавен аромат, без оцветители, хипоалергенни и с над 95% натурален състав. Серията е разработена без компромис с ефективността на действието и 100% безопасност за здравето на бебето и семейството. С рециклируемите опаковки намаляваме значително и екологичния отпечатък.

Какви са бъдещите предизвикателства пред bebo?

Активно работим по плановете си да стъпим на международния пазар, защото вярвам, че българската натурална козметика bebo има място на световната сцена. Завършихме първия етап от изграждането на нов производствен комплекс в Габрово със собствена фабрика за влажни кърпички. Разширяваме производствените си площи с внедряване на нова производствена линия за биоразградими влажни кърпички, първа по рода си в България. И най-важното – ще продължим с нашата социална мисия, защото истинският успех не е само в продажбите, а в положителното въздействие, което оставяме след себе си.

 

 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР