Новите звезди в дизайна на обувки

На 96-тото издание на MICAM

Лилия Илиева 31 August 2023

Walk Your Way, или - "върви по своя път" и "прави нещата по своя начин" е мотото на предстоящия световен панаир за обувки в Милано - MICAM, който ще се състои от 17 до 20 септември.

В една от зоните - Emerging Designers, дванайсет изгряващи световни таланти в дизайна на обувки ще представят колекциите си. Избрани са от жури с председател - дизайнерът, правил колекции с легенди като Карл Лагерфелд, Соня Рикел и Луи Вюитон - Ернесто Еспозито и членове - Вирджини Тренто – генерален директор Cuir ADC (организацията, обединяваща експертите в кожената промишленост във Франция), Микеле Чаварела – зам.-редактор мода в списанието за стил на Corriere della sera, Гая Фраскини – стилист, Паоло Колайоко – фотограф, Джакомо Cattaneo - експерт по модни обувки.

Лайтмотивът, обединяващ творенията на избраните млади дизайнери, е "изследването". Основни критерии, водили журито при избора, са устойчивост и оригиналност в работата им. Моделите са произведени от рециклирани или рециклируеми материали с внимание към производствената верига, изработени са креативно с иновативни форми и занаятчийски традиционни умения. Много от тези изгряващи в света на модата имена са предприемачи и основатели на брилянтни, независими стартъпи от различни части на планетата: от Италия до Аржентина, от Швейцария до Япония. В колекциите, които предстои да представят, има от класически обувки и маратонки до ботуши и сандали.

12-те изгряващи дизайнери за тази година са:

 

Французите Антонен Шабан и Микаел Лео с марката Belledonne Paris

Belledonne Paris носи името на планина във френските Алпи. Фирмата е създадена през 2018 г. и стартира онлайн. Пет години по-късно вече има магазини във Франция, Португалия, САЩ, предстои да стъпи и на японския пазар. Колекцията им Sporty chic е плод на щателно проучване на света на маратонките.

 

Испанката Росер Флорес Самон, по-известна като Роус с марката Bonamaso’ 

Росер е от Барселона, където учи комуникации, после специализира в Милано, работи в модната индустрия няколко години и това я вдъхновява да създаде своя собствена марка и да хвърли цялата си енергия и ентусиазъм в нея.

 

Пакистанецът Усман Манзор с бранда Сапле 

Преди да създаде своята собствена марка Усман Манзор доставя обувки на водещ търговец на дребно, управлява компания на британския предприемач, инвеститор и телевизионна риалити звезда Питър Джоунс, работи с Търговската камара на Брадфорд и е мениджър бизнес развитие за успешна стартъп компания в медийния сектор.

 

Американката Даниела Урибе с марката Daniela Uribe 

Даниела Урибе е живяла в Париж и Лондон, където завършва модния колеж Cordwainers London College of Fashion (LCF). Работила е за много известни марки. Основава свой лейбъл,

носещ името й, който е вдъхновен от латино културата.

 

Италианката Джуди Мацоти с бранда Judy Mazzotti 

Отличителна марка на бранда на Джуди Мацоти са иновациите и устойчивостта. Тя е родена в Римини. Интересува се от мода от много ранна възраст, завършва международното училище за обувки Cercal Institute, базирано в обувния квартал San Mauro Pascoli

 

Швейцарците Андреа и Масимо с марката Minacapilli

Андреа е успешен пиар и специалист по комуникация и маркетинг, Масимо - естет на нощния живот с богат опит в управлението на бляскави нощни клубове и професионално обучение в училището за изработване и дизайн на обувки Арсутория в Милано. 

 

Аржентинецът Дамиано Моска с обувките Mosca 

Дамиано Моска дава своята фамилия на марката, която произвежда, за да почете рода си. Колекцията му представя различни интерпретации на тексаски ботуши, преработени и „смесени“ с акценти от новото време.

 

Италианецът Франческо Пиерини с Pierini Calzature

Франческо Пиерини мечтае да прави обувки от осемнадесетгодишен. Първо, чиракува във Флоренция в компания за обувки, след това специализира в Академия за обувки в Неапол. Той ще представи две колекции: ежедневни маратонки и изискани елегантни обувки.

 

Бразилската дизайнерка Симон Нюн с марката Room

Първата си марка Симон Нюн създава през 2002 г. и оттогава е работила с много компании в Сао Пауло и Рио де Жанейро. Марката й Room съществува от 2016 г. Моделите са изработени занаятчийски с много високо качество и ексклузивност. Те са вдъхновени от уюта на дома и изработени с идеята да носят усещането за дом със себе си, където и да отидете.

 

Французойките Лор Шартон и Камий Кур с марката Soque

 Лор е завършила бизнес и маркетинг и изследва и развива страстта си към модата, работейки в агенции за дигитален маркетинг. Тя е артдиректор и маркетинг на Soque.

Камий учи бизнес, работи почти десет години като консултант за голям международен холдинг на модни марки, търговци на дребно и големи търговски предприятия и е главен изпълнителен доректор на Soque.

 

Японската дизайнерка Чие Тачино с марката Chie Tachino 

Чие Тачино е бивш модел, правила е дизайн на копринено бельо и на обувки и чанти. Завършила е образования в Токио, Лондон и Париж. Основава своята марка през 2015 г. 

 

Французойката Матилд Блетери с марката UBAC

Матилд Блетери е родена в село на 1000 метра над морското равнище сред прекрасна природа. Завършва право в Сорбоната и мечтае да стане адвокат по околна среда. Родителите й обаче притежават четири магазина за обувки и това я вдъхновява през 2018 г. да създаде своята собствена марката UBAC.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР