Тайните на Патриша Фийлд

За секса, града, Сара Джесика Паркър и Ким Катрал, за Емили в Париж и за последните издихания на парижкия шик.

Краси Генова 15 May 2023

Силистката на един от най-успешните сериали в историята на телевизията – „Сексът и градът“, Патриша Фийлд (82 г.) не рони горчиви сълзи, че не са ѝ подновили договора като част от екипа на друг амбициозен телевизионен проект – „Емили в Париж“, защото вярва, че в живота всичко се случва, когато, с когото и както трябва. На тази възраст, коментира тя, човек може да си позволи да вярва повече на съдбата.

В конкретния случай обаче ръката на Фортуна намества пъзела на житейските ѝ приключения с публикуването на мемоарната ѝ книга „Пат в града“. Тя се появи в началото на февруари и разтърси Холивуд. Ако допреди това в центъра на медийния интерес бяха отношенията между звездите от „Сексът и градът“ Сара Джесика Паркър и Ким Катрал, които заровиха публично томахавките, но искрите продължаваха да прелитат, то сега фокусът е върху една от най-ексцентричните жени, прекрачвали прага на снимачната площадка – Патриша Фийлд.

Тя не спестява нищо и от интимния, и от професионалния си живот. Цялото заглавие на книгата е „Пат в  града: моят живот в модата, стила и разбиването на всички правила по пътя“. На 272 страници червенокосата стилистка, която е и собственик на бутик в Ню Йорк – любима спирка на А-отбора в света на шоубизнеса, признава защо Париж никога няма да бъде същият и какво липсва в модата днес. Отвъд професионалните ѝ интереси, в мишената ѝ попадат и хора, с които е работила през годините, към които проявява истинско обожание, или такива, за които не пести обидни думи. Като например покойния Джон Кенеди-младши, който буквално изхвърлила от бутика си в Голямата ябълка, защото си позволил да обиди транссексуален служител.

„Джон и тогавашната му приятелка, актрисата Дарил Хана, влязоха в бутика и тя се впусна да разглежда дрехите с огромен интерес. Пляскаше и ахкаше, придружена от един мой служител на име Коди, когото обожавам и до днес. Той работи като танцьорка в един от най-престижните клубове в Ню Йорк, обича да се облича с искрящи дрехи, има дълга перука, гримира се, изобщо – красива работа. Но Джон не издържа на различната му природа и каза на Дарил: „Хайде да се махаме от това място на проклети изроди!“, при което Коди му отвърна: „Щом не ви харесва тук, разкарайте богаташкия си задник веднага!“. И двамата насметохме Джон пред изумената Дарил, а на изпроводяк ѝ казах, че изборът ѝ да живее с човек, толкова нетолерантен към другите и тяхната сексуалност, скоро ще се обърне срещу нея. Така и стана. Джон я заряза заради Мадона. И досега умирам от смях, когато си помисля какво ли е преживяла клетата му майка, покойната Жаки Кенеди, покрай Мадона – около нея винаги пърхаха всякакви райски птички!“

Цветните личности са любимите герои на Патриша Фийлд и след като изчете мемоарната ѝ книга, човек разбира откъде е тази страст към ексцентричните хора, дрехи, събития и истории. Отраснала в семейството на гъркиня и арменец, Пат, както я наричали всички близки, била отгледана от трите си лели, неомъжени жени, които избрали свободата и фокуса върху собствения си живот пред семейната идилия.

Техният пример и ексцентричност оформили характера и предпочитанията ѝ към личната независимост, смелите цветове в гардероба и смелите работни проекти. Затова не е изненада, че още на 24 години отворила първия си бутик Pants Pub в Ню Йорк. С приятелка си разделяли смените, докато Патриша успяла да завърши философия и обществени науки. „Много исках в града да има място, където се случват импровизирани събития, пърформънси, модни ревюта, представяния на книги и колекции. Място, където се срещат градските герои, които създават тенденции. За много кратко време Pants Pub се оформи като адрес за удоволствие и вдъхновение. В бутика ми пазаруваха много често майката на Лени Кравиц, прекрасна жена на име Рокси, Аманда Лепур, музата на Дейвид Лашапел, Пати Смит, Деби Хари, Мат Дилън и Синди Лоупър.“

С носталгия по онова време, когато всеки от клиентите ѝ е искал да изглежда уникален и разпознаваем като стил и гардероб, днес Пат е категорична, че съвременната мода унифицира и заглажда „ръбовете“. „Обичам да нося клинове и спортни дрехи, но само у дома, за да ми е удобно.

Когато ме поканиха да работя върху сериала „Емили в Париж“, отлетях за Париж и си глътнах езика, щом видях какви са хората, които се разхождат по улиците, и как са облечени. Обадих се на продуцента Дарън Стар и му казах почти през сълзи: „Настъпи времето, в което парижкият шик ще умре. Видях много момичета, млади и красиви, с тениски и дънки и се зачудих къде отлетяха годините, когато по парижките улици се разхождаха жени с Chanel и Yves Saint Laurent. Аз все още предпочитам запомнящата се идентичност в гардероба на една жена!“

Всъщност именно дарбата на Пат да улавя нещо забележително на модния подиум и да го вкарва в облеклото на една от най-прочутите си героини – Кари Брадшоу, е тайната на успеха на шоуто. John Galliano, Dior, Karl Lagerfeld, Valentino и Vivienne Westwood преминават от ревютата директно на малкия екран и вдигат толкова много рейтинга на телевизионния сериал, стартирал през 1998 г., че продуцентите мигновено разбират, че са уловили наистина златната си кокошка.

Модата и сексът, събрани в Кари, привличат милиони зрители към малкия екран и издигат градската сага в култ, а гардеробът на героинята става мерило за истинска фашиониста.

следваща страница »
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР