Александър Арно - той ли е Избраният?

Елка Влаховска, Адриана Попова 12 November 2022

Александър и Бернар Арно

Снимка: getty images/guliver

Придобиването на легендарната марка за бижута Tiffany & Co. от влиятелния конгломерат LVMH се превърна в голяма новина за модната индустрия. Развитието на бранда, който има иконичен статут в САЩ благодарение и на холивудските филми (да си припомним Одри Хепбърн в „Закуска в Тифани“), е поверено на 30-годишния син на собственика на LVMH Бернар Арно. Дали Александър Арно ще може да удържи на предизвикателството и дали той ще заеме трона на баща си… когато му дойде времето?

Повече от 30 години Бернар Арно следва проста, но печеливша стратегия: купува реномирани, но леко старомодни марки и модернизира управлението и маркетинга им. Стратегията работи безупречно и помогна на Арно да стане най-богатият човек в Европа и един от най-богатите в света (през 2022 г. Forbes оценява нетната стойност на притежанията му на 137,9 милиарда долара).

Арно е известен с това, че наблюдава отблизо всичките 75 марки в портфолиото на LVMH. Той купи Tiffany & Co. за 16 милиарда долара и по този начин засили позицията на конгломерата си в бижутерския бизнес и присъствието си в Съединените щати. Александър, третото от петте деца на Бернар, който заема ключовата позиция на изпълнителен вицепрезидент по продуктите и комуникациите в Tiffany & Co., обяви, че марката се нуждае от „рестартиране“.

Подобно на баща си Александър Арно завършва престижната парижка Политехника – ковачницата на кадри за управленския елит на Франция, където учи компютърни науки и програмиране. Стажува в McKinsey и Fendi и преди Tiffany работи за марката за куфари Rimowa. Александър често е определян като най-предприемчивия сред децата на Арно. Той създава имидж на модерен млад човек с добри контакти в света на стартъпите и поп културата (негови съмишленици и приятели са основателят на Snapchat Евън Шпигел и рап гуруто Джей Зи), запален е по новите технологии, редовно рекламира Tiffany & Co. в акаунта си в Инстаграм, където също така предлага и внимателно подбрани моменти от личния си живот.

На особен интерес в социалната медия се радват романтичните семейни снимки със съпругата му Жералдин Гюйо – от пътешествията им отвъд Океана или от присъствието им на Оскарите след пандемията. Именно той, а не Антоан Арно (най-големият син на Бернар, женен за топмодела Наталия Водянова), е обсъждан в кулоарите на луксозния мегабранд като вероятен наследник на ръководния пост в LVMH.

Жералдин, основателка на френската марка за аксесоари от висок клас D’Estrëe, винаги е плътно до съпруга си. Тя стартира своя бранд през 2015 г., като предлага шапки, чанти и бижута. Родена през 1992 г. в Париж, Гюйо завършва престижното училище за дизайн Central Saint Martins в Лондон. Фина, с нежно излъчване, безупречен усет за облекло и дизайн и перфектна кожа, Жералдин е олицетворение на модерната млада жена. С Александър се запознават през 1998 г. и всеки определя другия като „моята сродна душа и най-добър приятел“.

На 22 декември 2020 г. двамата обявяват годежа си в Инстаграм, а официално сключват брак през юли 2021 г. В церемонията има определен „американски“ нюанс – с клетвите им един към друг да са заедно завинаги, които те споделят и в социалните медии.  
Младото семейство провежда и втора сватбена церемония във Венеция през октомври 2021 г., на която присъстват много американски знаменитости. Сред тях бяха Бионсе и Джей Зи, които станаха рекламни лица на Tiffany – помним страхотната им фотосесия на фона на картина на друг прочут тъмнокож артист, Жан Мишел Баския.

Владеенето на модерните форми на комуникация и добрата ориентация в света на младежките идоли вероятно ще се окажат сред основните козове на Александър в задачата му да донесе растеж за бранда Tiffany & Co. След миналогодишната победа на Ема Радукану на US OPEN той веднага ѝ предложи да стане brand ambassador на бижутерската къща.

От Tiffany вече обявиха, че до края на годината ще пуснат нов модел кожена чанта, а до края на следващата – и нов модел  часовник. Но активността на Александър му донесе и първия скандал. Кампанията „Това не е Tiffany на майка ти“ (Not Your Mother’s Tiffany), която трябваше да символизира обновяването на марката, предизвика силен хейт в социалните мрежи в Америка. Обвиненията бяха, че кампанията принизява идеята за предаване на семейните ценности от поколение на поколение. Тя беше прекратена, но… доведе до увеличаване на продажбите на сребърни бижута на марката, явно печелейки симпатиите на по-младата публика.

Така или иначе Александър ще трябва да почака, за да седне на трона на бащината империя. През април LVMH вдигнаха пенсионната възраст за главния изпълнителен директор на 80 години. Това дава време на 73-годишния Бернар Арно да помисли кой ще го наследи.

1 КОМЕНТАР
1
Мишел от Съпротивата
13 November 2022, 01:37

Баси, начи Александър Арно срещнал през 1998 Жералдин Гюйо и се залюбили още шестгодишни. Е, на това му викам Ева стил!

ТВОЯТ КОМЕНТАР