Франческа Руфини превърна пижамата в луксозен дрескод
Краси Генова 08 March 2022
Доскоро пижамата на червения килим беше запазен знак само за американския художник и режисьор Джулиан Шнабел. Той използва възможността да промотира малкия бизнес на бившата си съпруга Олац Шнабел и открива, че копринената пижама е не само удобна, но и прави голямо впечатление. В началото на 2014 г. дискретния чар на домашната дреха открива и една изключително шармантна италианка, която добавя и така характерния за италианската аристокрация лукс.
Франческа Руфини създава линията, която носи инициалите й F.R.S. (от фамилното име на съпруга й Ремо Руфини и моминската й фамилия Стопани), почти на шега. Експериментира с коприната, произвеждана в района около семейната вила на езерото Комо, за да направи лимитирана колекция от дрехи за свободното време.
View this post on Instagram
Неочакваният успех в приятелския й кръг и поканата да създаде специална колекция за един от най-луксозните хотели в света – венецианския „Чиприани“ (където е сниман филмът с Анджелина Джоли и Джони Деп „Туристът“), й дават увереност, че това, което е започнало като хоби, може да се развие в истинско бизнес начинание. Използва вече заявените инициали, за да представи официалното име на модната линия For Restless Sleepers. Голяма опора в бизнес приключението е съпругът й, италианският бизнесмен Ремо Руфини, който вдигна на крака Moncler и го превърна в суперуспешна компания.
Майка й Тина Стопани, най-близкият й приятел, стилистът Робърт Рабенщайнер и турският моден дизайнер Юмит Бенан пък са трамплинът, който изстрелва новата й колекция в небесата. Списание „Вог“ я определи като „романтично пътуване с машината на времето“, а онлайн империята Net-a-Porter, където творенията на Франческа Руфини се продават от самото начало, заговори за „пижамата като новия лукс“.
View this post on Instagram
Новият лукс за хилядите почитатели на бранда се оказва ежедневие в аристократичния дом на семейство Руфини.
Разположена в един от най-скъпите райони на Италия, където близък съсед е актьорът Джордж Клуни, вилата на Франческа и съпруга й Ремо събира традиционно купища приятели за вечеря или питие. „У дома винаги има музика, а много от приятелите ни се изкушават и да танцуват. Обичаме хората да се чувстват уверени и комфортно и да се наслаждават на времето в нашия дом. У нас няма официален дрескод.“
Всъщност бунтът срещу дрескода е нещо, което Франческа помни от детството си. „Аз съм третото, най-малкото момиче в семейството ми и когато за първи път тръгнах на училище, майка ми ме облече като момче“, коментира в интервю за списание „Венити Феър“ госпожа Руфини. Помни, че първото нещо, което обикновено правела, когато се връщала от училище, е да се освободи от скучната училищна униформа и да си сложи цветната пижама. „Имахме малки памучни пижами от две части – като момчешки ризи и малки панталони, с които прекарвах цялото си време у дома!“ Семейството й приело с неодобрение промяната в гардероба, но склонили да я уважат при едно условие – ако Франческа се съгласи да носи пижами, направени от качествена коприна и ушити от добър местен шивач. Скоро именно тези красиви домашни дрехи стават новата й униформа, а впоследствие се превръщат и в неин запазен знак. След години флиртът й с пижамата вдъхновява и покойната главна редакторка на италианското издание на „Вог“ Франка Соцани, която я насърчава с думите: „Защо не направиш една колекция? Всички се нуждаем от нещо удобно в живота си!“.
View this post on Instagram
Миналата година Франческа представи и колекция за дома, в която акцент са животинските принтове и щампи. „Изпитвам силна страст към щампите, от илюстрации на растения и животни в джунглата до геометрични фигури, които бихте намерили при мъжката вратовръзка например. Вдъхновението ми в тази посока идва от изумителната колекция от книги, която наследихме от моя свекър – дизайнера Джанфранко Руфини.“
Мъжете в семейство Руфини са пример за лоялност, класа и упоритост в преследване на мечтите. „Със съпруга ми Ремо се познаваме от 17-годишни. Той е човекът, който ме е научил на най-важните неща в живота. Той никога не е напълно доволен, дори и да постигне нещо прекрасно. Много е взискателен към себе си и винаги гледа напред, а това е вдъхновяващо предизвикателство!“
View this post on Instagram
Аристократичният им дом продължава да е изящен декор за приятелски вечери и семейни празници. Двамата им синове Пиетро и Ромео са истински наследници на бизнес нюха на баща си и деликатността на майка си. Въпреки че не четат толкова, колкото нея, Франческа признава, че никога не им е налагала неща, които тя самата смята за важни. „Разбира се, много ми се искаше да си говорим за книги, американска и руска литература, които обожавам, както и за италианското кино, но те са типични италиански момчета и всичко, което ги интересува в този момент, са коли, момичета и успешен бизнес.“
Когато мъжете от семейство Руфини говорят за бизнес, Франческа се оттегля в библиотеката си, която смята за своето най-голямо и скъпо бижу. В 35 секции са подредени безценните притежания, слели няколко колекции – тези на свекър й, на майка й Тина и нейната. Когато един автор й хареса, изкупува всички издадени книги и започва да ги чете една след друга. Страстта към четенето е наследила от майка си, съпруга на италиански бизнесмен, която позира в рекламната кампания на новата й колекция.
View this post on Instagram
„Докато работех върху концепцията, си направих списък с вдъхновения и снимки. Около две от тях се завъртя цялата романтична нишка в колекцията – Грета Гарбо и София Лорен. Много обичам мъжките примери за успех около мен – съпруга ми Ремо, баща ми, който създаде компания за вратовръзки (в настоящия момент я управлява по-голямата й сестра) и някои от най-близките ни приятели, но всъщност истински ме провокират и движат напред постиженията на жените – в литературата, в киното, в политиката, в модата. Обожавам Марела Аниели (съпругата на създателя на „Фиат“ Джани Аниели) – стилът, класата, елегантността й са оставили следи навсякъде – в дома й, в семейството, в колекцията от произведения на изкуството, а самата тя е истински пример за онова, което в Италия наричаме „долче вита“. С бранда ми For Restless Sleepers аз просто добавих един малък щрих към лукса на ежедневието!“