Франческа Руфини превърна пижамата в луксозен дрескод

Краси Генова 08 March 2022

Снимка: личен архив

Доскоро пижамата на червения килим беше запазен знак само за американския художник и режисьор Джулиан Шнабел. Той използва възможността да промотира малкия бизнес на бившата си съпруга Олац Шнабел и открива, че копринената пижама е не само удобна, но и прави голямо впечатление. В началото на 2014 г. дискретния чар на домашната дреха открива и една изключително шармантна италианка, която добавя и така характерния за италианската аристокрация лукс.

Франческа Руфини създава линията, която носи инициалите й F.R.S. (от фамилното име на съпруга й Ремо Руфини и моминската й фамилия Стопани), почти на шега. Експериментира с коприната, произвеждана в района около семейната вила на езерото Комо, за да направи лимитирана колекция от дрехи за свободното време.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Francesca Ruffini (@franceruffini)

Неочакваният успех в приятелския й кръг и поканата да създаде специална колекция за един от най-луксозните хотели в света – венецианския „Чиприани“ (където е сниман филмът с Анджелина Джоли и Джони Деп „Туристът“), й дават увереност, че това, което е започнало като хоби, може да се развие в истинско бизнес начинание. Използва вече заявените инициали, за да представи официалното име на модната линия For Restless Sleepers. Голяма опора в бизнес приключението е съпругът й, италианският бизнесмен Ремо Руфини, който вдигна на крака Moncler и го превърна в суперуспешна компания.

Майка й Тина Стопани, най-близкият й приятел, стилистът Робърт Рабенщайнер и турският моден дизайнер Юмит Бенан пък са трамплинът, който изстрелва новата й колекция в небесата. Списание „Вог“ я определи като „романтично пътуване с машината на времето“, а онлайн империята Net-a-Porter, където творенията на Франческа Руфини се продават от самото начало, заговори за „пижамата като новия лукс“.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Francesca Ruffini (@franceruffini)


Новият лукс за хилядите почитатели на бранда се оказва ежедневие в аристократичния дом на семейство Руфини.

Разположена в един от най-скъпите райони на Италия, където близък съсед е актьорът Джордж Клуни, вилата на Франческа и съпруга й Ремо събира традиционно купища приятели за вечеря или питие. „У дома винаги има музика, а много от приятелите ни се изкушават и да танцуват. Обичаме хората да се чувстват уверени и комфортно и да се наслаждават на времето в нашия дом. У нас няма официален дрескод.“

Всъщност бунтът срещу дрескода е нещо, което Франческа помни от детството си. „Аз съм третото, най-малкото момиче в семейството ми и когато за първи път тръгнах на училище, майка ми ме облече като момче“, коментира в интервю за списание „Венити Феър“ госпожа Руфини. Помни, че първото нещо, което обикновено правела, когато се връщала от училище, е да се освободи от скучната училищна униформа и да си сложи цветната пижама. „Имахме малки памучни пижами от две части – като момчешки ризи и малки панталони, с които прекарвах цялото си време у дома!“ Семейството й приело с неодобрение промяната в гардероба, но склонили да я уважат при едно условие – ако Франческа се съгласи да носи пижами, направени от качествена коприна и ушити от добър местен шивач. Скоро именно тези красиви домашни дрехи стават новата й униформа, а впоследствие се превръщат и в неин запазен знак. След години флиртът й с пижамата вдъхновява и покойната главна редакторка на италианското издание на „Вог“ Франка Соцани, която я насърчава с думите: „Защо не направиш една колекция? Всички се нуждаем от нещо удобно в живота си!“.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Francesca Ruffini (@franceruffini)

Миналата година Франческа представи и колекция за дома, в която акцент са животинските принтове и щампи. „Изпитвам силна страст към щампите, от илюстрации на растения и животни в джунглата до геометрични фигури, които бихте намерили при мъжката вратовръзка например. Вдъхновението ми в тази посока идва от изумителната колекция от книги, която наследихме от моя свекър – дизайнера Джанфранко Руфини.“

Мъжете в семейство Руфини са пример за лоялност, класа и упоритост в преследване на мечтите. „Със съпруга ми Ремо се познаваме от 17-годишни. Той е човекът, който ме е научил на най-важните неща в живота. Той никога не е напълно доволен, дори и да постигне нещо прекрасно. Много е взискателен към себе си и винаги гледа напред, а това е вдъхновяващо предизвикателство!“

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Francesca Ruffini (@franceruffini)

Аристократичният им дом продължава да е изящен декор за приятелски вечери и семейни празници. Двамата им синове Пиетро и Ромео са истински наследници на бизнес нюха на баща си и деликатността на майка си. Въпреки че не четат толкова, колкото нея, Франческа признава, че никога не им е налагала неща, които тя самата смята за важни. „Разбира се, много ми се искаше да си говорим за книги, американска и руска литература, които обожавам, както и за италианското кино, но те са типични италиански момчета и всичко, което ги интересува в този момент, са коли, момичета и успешен бизнес.“

Когато мъжете от семейство Руфини говорят за бизнес, Франческа се оттегля в библиотеката си, която смята за своето най-голямо и скъпо бижу. В 35 секции са подредени безценните притежания, слели няколко колекции – тези на свекър й, на майка й Тина и нейната. Когато един автор й хареса, изкупува всички издадени книги и започва да ги чете една след друга. Страстта към четенето е наследила от майка си, съпруга на италиански бизнесмен, която позира в рекламната кампания на новата й колекция.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Francesca Ruffini (@franceruffini)

„Докато работех върху концепцията, си направих списък с вдъхновения и снимки. Около две от тях се завъртя цялата романтична нишка в колекцията – Грета Гарбо и София Лорен. Много обичам мъжките примери за успех около мен – съпруга ми Ремо, баща ми, който създаде компания за вратовръзки (в настоящия момент я управлява по-голямата й сестра) и някои от най-близките ни приятели, но всъщност истински ме провокират и движат напред постиженията на жените – в литературата, в киното, в политиката, в модата. Обожавам Марела Аниели (съпругата на създателя на „Фиат“ Джани Аниели) – стилът, класата, елегантността й са оставили следи навсякъде – в дома й, в семейството, в колекцията от произведения на изкуството, а самата тя е истински пример за онова, което в Италия наричаме „долче вита“. С бранда ми For Restless Sleepers аз просто добавих един малък щрих към лукса на ежедневието!“

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР