Михайло Анушич - мода с романтично сърце

За красотата, перата и стила отвъд актуалните тенденции, за задължителния комфорт при носене на дрехата разговаряме със създателя на бранда Mihano Momosa

Невена Дякова 20 July 2020

Снимка: mihano momosa пресофис, Instagram

„Tres romantique“, се изказа ласкаво за бранда Mihano Momosa сайтът на световната бизнес библия Forbes, който неотдавна посвети няколко страници на разговор със създателя му Михайло Анушич. От няколко години базираният в Сърбия дизайнер покорява модните върхове на Париж, а дрехите му – умело комбиниращи фини материи с ръчно изработени елементи от пера и специфични набирания върху ръкавите, печелят симпатиите на изкушени от модата дами като Лена Перминова, Естел Шамони и бившата главна редакторка на арабския Vogue – принцеса Дина Абдулазис.

Признавам, че не престижната икономическа платформа, а Инстаграмът на една от най-влиятелните френски блогърки – Джорджияна Бобок, откри за мен безкрайно нежния, почти приказен дизайн на облеклото с марката Mihano Momosa. Беше ми трудно да повярвам, че на няколкостотин километра от София съществува човек, способен да говори на езика на световната мода (без да има опит в голяма корпорация!), при това овладял до съвършенство изразните средства на висшата мода.

„В сърцето на стила, който изповядвам, е женствеността. Стремя се да съчетавам фини материи с дръзки кройки, да комбинирам цветове, които да синтезират хармония по нежен, но в същото време смел начин“, казва Михайло, който открива афинитета си към модата в съвсем ранна възраст. Прекарвайки часове в ателието на своята леля – шивачка, дизайнерът има пряк поглед върху създаването на една дреха и още тогава открива смисъла на този процес: свободата да твориш и по-важното – да го правиш с практична цел.

Видях за първи път модели на Mihano Momosa в Инстаграм и бях поразена от начина, по който изглеждаха дрехите ви. Това ли е най-честата реакция, която срещате?

Винаги се чувствам поласкан, когато припозная в очите на събеседника си оценката: „Да, точно това търся!“, и дори не се налага да получа устно потвърждение. Реакциите на всяка жена са особено важни за мен като дизайнер, но те, разбира се, са индивидуални и варират като интензитет.

Отраствате в семейство, в което от рано наблюдавате процеса по създаването на дрехи. Детството ли е периодът, който предопредели професионалния ви път?

Не бих казал, че е имало точен момент от него, в който да си кажа: „Да, ще се занимавам с това!“. Интересите ми се формираха постепенно, но винаги съм знаел, че ще се посветя на дейност в сферата на модата. Изпитвах непрестанната нужда да творя като дете и впоследствие естествено се насочих към дизайна като поле за изява.

Какви бяха първите ви стъпки в модата?

В ролята на асистент на утвърден моден стилист, докато още следвах в университета.

Имало ли е дизайнер, по чиито стъпки сте искали да вървите?

Не точно... Ценя високо труда на колегите си и се възхищавам на енергията, която влагат в дизайна на облеклото си, но не мога да кажа, че съм имал модел за подражание в професията. Винаги съм се стремял да привнеса личен поглед към колекциите си и да бъда колкото се може по-оригинален.

Как успяхте все пак да пробиете в сфера, в която всеки е решен на всяка цена да остави следа?

Вярвам, че е защото останах верен на себе си и не приемах компромиси. Не следвам трендове, които биха рефлектирали върху ДНК-то на бранда. В работата ми има константа – по отношение на стила, и смятам, че хората ценят повече от всичко друго това й качество.

Каква е цената, за да се превърне един бранд в световноразпознаваем?

Не бих го нарекъл „цена“. В тази битка са налице много предизвикателства, но веднъж решени да споделите вижданията си за модата с останалия свят, всичко се превръща в част от играта, в която лично аз давам най-доброто от себе си и съм се научил да приемам еднакво както върховете, така и спадовете по пътя.

Перата са запазена марка за Mihano Momosa. Има ли някаква по-специална история зад предпочитанията ви към този елемент?

Перата привнасят изтънченост в една рокля. Веднъж започнал да ги внедрявам в моделите си, сякаш предчувствах, че ще останат за по-дълго. Те са едновременно елегантни и подвижни, а клиентите ни просто ги обожават... и не можехме да не продължим да правим модели с тях.

следваща страница »
ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР