Някога несъвместими в идеите си, днес двете абстрактни направления вървят рамо до рамо на подиума, често партнирайки си дори в една и съща колекция. Футуризмът носи бунтарски характер и поглед, устремен в бъдещето, а хладните му визуални препратки са фантастично отразени в моделите на Lacoste, Loewe, Isabel Marant и мнозина техни колеги, дали свобода на блестящото си въображение.
Ние сме колкото нашето настояще, толкова и нашето минало, пък дори и да не одобряваме това минало… Времето не ни променя. То само ни разкрива.
Казимир Малевич
На крачка от тях абстрактни комбинации от цветни геометрични фигури ни напомнят за самовлюбените мисли на супрематистите и утопичния им манифест за чистотата на изкуството. Съвършенството в композицията между форми, цветове и големини е част от замисъла в принтовете на Jean-Pierre Braganza, Lacoste и Ralph Lauren, докато Victoria Beckham и Kenzo „рисуват“ пролетните си творения чрез различните елементи от дрехата и аксесоарите.
Преди точно 100 години (през 1916) в Санкт Петербург е открита „последната футуристична“ изложба под загадъчното име „0,10“. Обявена е за „последна“, защото според авторите й отбелязва края на футуризма и раждането на още непознатото направление в абстрактното изкуство супрематизъм. В основата на експозицията, разбира се, са творбите на художника Казимир Малевич. А в кода „0,10“ символът „0“ е за абсолютната безпредметност на супрематизма, докато „10“ е броят на участващите художници.
ТВОЯТ КОМЕНТАР