Бюти машина на времето
Носталгия по ретрото яко друса визажистите. По тяхна заповед машината на времето спира на знакови гари, разбирайте десетилетия
Свобoда Сидерова 08 January 2012
60-те Anna Sui
Носталгия по ретрото яко друса визажистите. По тяхна заповед машината на времето спира на знакови гари, разбирайте десетилетия
60-те
Наред със swing-а (музикален стил) акцентът е върху моделите Джийн Шримптън и Туиги (слава богу, бяха ни спестени омръзналите препратки към Джаки Кенеди и ретро-футуристичната истерия). Култовите героини на десетилетието изместиха лейдитата с техния женствен и елегантен макияж. Реверанс пред 60-те и по-специално пред широко отворените очи и леко детското учудено изражение правят Paul&Joe, Miu Miu, Lanvin, Ferre и Carlos Miele. Най-близо до визията на Туиги обаче се оказаха визажистите на Anna Sui. Гънката на горния клепач е подчертана с очна линия. Горните и долните мигли са обработени с няколко слоя спирала, докато станат на бучици и заприличат на крачета на паяк. Неутралните, но леко оживени с блясък устни компенсират натрапчивия макияж на очите.
70-те
Феминизмът и диско шикът повлякоха след себе си свобода, младост и сексапил. Съвременна интерпретация на декадентския макияж в духа на Studio 54 са неоновите сенки в синьо и изумрудено на Zac Posen и в оранжево и фуксия на Thakoon и Commuun. Акцентирайки едновременно на очите и устните, Dior налага, както винаги, упадъчен и безочлив, но елегантен стил. Albino пък разнообразява опушения ефект, подчертавайки долния клепач с нещо като цветна рамка за очила. Jeremy Scott съвсем му отпусна края. Добре, че вакханалията при очите, напомняща папагалско оперение, се уравновесява с матово розово червило. Chloe, Blumarine и Vivienne Tam припадат по хипи шика, заимстван от „децата на цветята“. Главният атрибут на прекрасните бунтарки - монохромният макияж в бежовокафява гама, е контрапункт на ярките сенки. Устните едно към едно повтарят кадифената текстура и оттенъци на листенца от роза.
80-те
Неформалното десетилетие се реваншира за годините забрава. На гребена на вълната е пънкарският, по-точно алтернативият макияж ала Бой Джордж – ярко червило и не по-малко ярки сенки. Приликата на моделите на Dolce&Gabbana и Frankie Morello със скандалния поп певец (и по съвместителство диджей и моделиер) обаче се ограничава само с прическата и черните вежди. Далеч по-забавно зрелище предлага Altuzarra – cat eyes с изтеглена към слепоочията очна линия. Многото седеф във вътрешния ъгъл на очите създава илюзия за сълзи от хром. Наситеният метален поглед в синьо и лимонено на Betsey Johnson също няма отношение към скромността. Макар и в тренда, рисковано е да използвате готическия макияж на John Richmond за дневен. Не се знае какви асоциации ще предизвикате у колегите. В тон с буйството на цветовете при очите устните са силно подчертани в класическо червено и наситено бордо.
60-те
Наред със swing-а (музикален стил) акцентът е върху моделите Джийн Шримптън и Туиги (слава богу, бяха ни спестени омръзналите препратки към Джаки Кенеди и ретро-футуристичната истерия). Култовите героини на десетилетието изместиха лейдитата с техния женствен и елегантен макияж. Реверанс пред 60-те и по-специално пред широко отворените очи и леко детското учудено изражение правят Paul&Joe, Miu Miu, Lanvin, Ferre и Carlos Miele. Най-близо до визията на Туиги обаче се оказаха визажистите на Anna Sui. Гънката на горния клепач е подчертана с очна линия. Горните и долните мигли са обработени с няколко слоя спирала, докато станат на бучици и заприличат на крачета на паяк. Неутралните, но леко оживени с блясък устни компенсират натрапчивия макияж на очите.
70-те
Феминизмът и диско шикът повлякоха след себе си свобода, младост и сексапил. Съвременна интерпретация на декадентския макияж в духа на Studio 54 са неоновите сенки в синьо и изумрудено на Zac Posen и в оранжево и фуксия на Thakoon и Commuun. Акцентирайки едновременно на очите и устните, Dior налага, както винаги, упадъчен и безочлив, но елегантен стил. Albino пък разнообразява опушения ефект, подчертавайки долния клепач с нещо като цветна рамка за очила. Jeremy Scott съвсем му отпусна края. Добре, че вакханалията при очите, напомняща папагалско оперение, се уравновесява с матово розово червило. Chloe, Blumarine и Vivienne Tam припадат по хипи шика, заимстван от „децата на цветята“. Главният атрибут на прекрасните бунтарки - монохромният макияж в бежовокафява гама, е контрапункт на ярките сенки. Устните едно към едно повтарят кадифената текстура и оттенъци на листенца от роза.
80-те
Неформалното десетилетие се реваншира за годините забрава. На гребена на вълната е пънкарският, по-точно алтернативият макияж ала Бой Джордж – ярко червило и не по-малко ярки сенки. Приликата на моделите на Dolce&Gabbana и Frankie Morello със скандалния поп певец (и по съвместителство диджей и моделиер) обаче се ограничава само с прическата и черните вежди. Далеч по-забавно зрелище предлага Altuzarra – cat eyes с изтеглена към слепоочията очна линия. Многото седеф във вътрешния ъгъл на очите създава илюзия за сълзи от хром. Наситеният метален поглед в синьо и лимонено на Betsey Johnson също няма отношение към скромността. Макар и в тренда, рисковано е да използвате готическия макияж на John Richmond за дневен. Не се знае какви асоциации ще предизвикате у колегите. В тон с буйството на цветовете при очите устните са силно подчертани в класическо червено и наситено бордо.
ТВОЯТ КОМЕНТАР