вечерен тоалет, бижу или запалка?

Есента диктува нови правила - уханията вече ще се носят "облечени" или като аксесоари...

Свобoда Сидерова 13 April 2009

Помните ли крилата фраза на секс бомбата Мерилин Монро, че спи облечена само в няколко капки парфюм? Днешните й последователки не са по-различни. Според проучване във Великобритания повече от 50% от анкетираните твърдят, че вечер сменят аромата с по-наситен, за да издържи цяла нощ. Англичанките разбират от клубен живот, не може да им се отрече. Илюстрация на все по-ясно очертаващата се тенденция за благоуханен „нощен" тоалет е Boss Essence de Femme . Неслучайно наситената версия може да се нарече „парфюмерийна метафора на женствеността". Плодовата смесица от мандарина и касис хармонично се преплита с жасмин, лилия и българска роза. Усещането е за мек като крем букет със сметанова текстура. Много секси.

Както се разбра, аметистът е любимец не само на бижутерите, но и на „носовете". Разкошният Omnia Amethyste на Bvlgari е ароматна фантазия на тема скъпоценности. Наречен е в чест на не по-малко разкошния минерал, който традиционно се асоциира с царствено величие, хармония и богатство. За разлика от класическия оригинал, уханието е подчертано цветно (ирис и българска роза) със стипчив акцент на розов грейпфрут. Нотките на хелиотроп са тези, които го правят тайнствено като древно съкровище, престояло милиони години в земята.

Ange ou Demon на Givenchy, освен че декодира ДНК-то на марката - френски стил, шик, спонтанност и аристократизъм, нищи вечния въпрос - като каква жената е пратена на Земята. Ако съдим по основата на композицията - лилия, смятана едновременно за символ на девствеността и на порока, тя е Ангел и Демон. Но уникалният подпис на Ange ou Demon е «сблъскът» на цветето с дъб. Последният се използва за пръв път в парфюмерията и е доста нетрадиционен за дамски аромат. Не се учудвайте. След като мъжете си «присвоиха» нотките на портокалов цвят, защо дамите да не отвърнат със същото. Според някои парфюмеристи разделянето по пол е чисто маркетингов подход, но това е друга тема. Добавената есенция от бяла мащерка и шафран превръща аромата в лабиринт, в който мъжете се губят, а ако успеят да излязат, вече са безнадеждно влюбени. Дизайнът също подчертава „двойнствената" същност на притежателката си. Цветовете на флакона - кристална висулка, като че ли откъсната от някой полилей, отразяват вечната борба между бялото и черното, между доброто и злото.

На границата на илюзиите ни отвежда парфюмерийният маг Thierry Mugler. Innocent Illusion разпалва апетита и... страстта. Някъде между зашеметяващата остра сладост на френското грозде, лимоновите цветове и бадема „пробива" дръзка чувственост, разтърсваща сетивата. Ако си падате по акорда на наслада и откровена еротика, дължащ се на малина и виолетки, лимитираното издание на Insolense (5) на Guerlain няма как да ви остави равнодушни, още повече че е с блестящи частици. Между другото, парфюмеристите твърдят, че „ядивните" аромати са своего рода афродизиак, така че внимавайте.

Привличане на противоположностите

Ако сте от 17 до 25 години, 4атите, искате да разберете пове4е за нея (него), но преди името нау4авате nick-а (псевдоним), значи сте типични техносексуали. Именно такъв термин измислиха от Calvin Klein за интернет поколението, „познало свободата, благодарение на съвременните технологии". Двойката CK IN2U е най-големият проект на марката за последните години. Май славата на концепцията „унисекс" им омръзна. В любовните SMS-и обаче няма нищо техно, само неподправено удоволствие и приятен... вкус. Дамският ухае на розов грейпфрут, ванилено суфле и бял кактус. Мъжкият - на лимонен джин фис, какао и шизо (японска мента). Впечатляващият дизайн е с явна утилитарна насоченост. Стъклените бутилки с бяла пластмасова обвивка приличат на... мляко. Изрязаното лого позволява да надникнете в съдържанието - опушено сиво за него и бледозлатисто за нея.

С двойка аромати стартира и Hugo. Aко искате да създадете нов оттенък, използвайте ги заедно. Хромозомите в името на дуета XY и XX показват как, благодарение на две различни ухания, двама души са заедно. Или по-скоро подсказват за мига, когато желанието за надмощие отстъпва пред страстта. Мъжкият XY има свежа идентичност, дължаща се не на обичайните лавандула или здравец, а на мента и босилек. Женственото послание на XX е резултат от превъзходството на ориз басмати над личи и жасмин.

Имате ли огънче?

Изтърканият трик този път хваща вяра, особено ако видите, че непознатият в кафенето държи в ръката си Attitude на Giorjio Armani. Вдъхновеният от арт деко флакон едно към едно имитира... запалка Zippo. За разлика от оригиналния дизайн името е аскетично и сериозно и означава „отношение". Освежаващото и подправъчно ухание на лимон от Сицилия, горчив абсолют на кафе, кардамон от Цейлон и кедър от Китай разкрива скрития потенциал на истинския мъж, силен и чувствен едновременно. Така че ако ви покани на неговата маса, не се колебайте.

Lacoste Elegance е потвърждение на тезата, че джентълмените не са се свършили, дори и да не ви запалят цигарата. Комбинацията на свежи нотки (мента, мащерка и хвойна) и мъжествени подправки (индийско орехче, пипер и кардамон) с неочакван акорд на шоколад е впечатляващо елегантна. Дали случайната среща, прераснала в импровизирано приключение, би имала същия горчиво-сладък вкус?

Нали знаете какво прави черната дупка? Засмуква ви. Същото чувство оставя след себе си и "Черното слънце". Стилът на гениалния Salvador Dali личи в Black Sun. Няколко мацвания на изненадващ босилек, мистериозен черен тамян, жизнерадостен здравец и пикантен дървесен клей са достатъчни, за да събудят чувствеността на екстраординерния мъж и да разкрият тайните на подсъзнанието му.

Големите градове винаги са привличали парфюмеристите. Не само заради мириса им, а и заради чувството на "загубеност", което човек изпитва в мегаполиса. Tokyo by Kenzo е вдъхновен от нощния живот в японската столица, "прорязан" от ярки неонови ивици и пулсираща енергия. Чернотата на зданията е отразена чрез индийско орехче, карамфил и кедър. Дърветата, виждащи се от прозореца на хотелската стая, намират израз в свежия акорд на мате, зелен чай и шизо. Червените неонови надписи "ухаят" на портокал и розов пипер, а жълтите улични лампи на лимон, грейпфрут и джинджифил. Флаконът, олицетворение на небостъргач или стрък бамбук (кой както го разбира), е идентичен на този на Kenzo pour Homme, но е в друго цветово решение. Ярките ивици по него приличат на следи от бясно движеща се кола.

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР