всичко е любов

Нещата май се объркаха – дамите топлят самотните нощи с рядка дървесна съставка и кашмина. Мъжете пък се интересуват от спорт, който включва и карането на порше.  в крайна сметка всичко опира до чувства.

Свобoда Сидерова 15 May 2009

Нещата май се объркаха – дамите топлят самотните нощи с рядка дървесна съставка и кашмина. Мъжете пък се интересуват от спорт, който включва и карането на порше.  в крайна сметка всичко опира до чувства.


Магията на женската власт

Magnifique (1) на Lancome е още едно доказателство, че в основата на всяка връзка стои аромат. Рекламното лице – актрисата Ан Хатауей, олицетворява чувственото благородство на розата – емблема на марката и източник за вдъхновение на уханието. Името му се превежда като великолепен, прекрасен, поразителен. Амбициозно? Не, сериозна заявка за лидерство. Magnifique пръска благоуханието на 2 вида роза - българска и майска от Грас, и жасмин, обгърнати от акорд на шафран. Трайно опияняващият подпис върху кожата обаче се дължи на рядка дървесна съставка нагармота (папирус), използвана за пръв път в парфюмерията. В интерес на истината сценарият на клипа е малко поизтъркан – приказка за съвременната Пепеляшка. Вместо кристална пантофка парфюм. Да не говорим, че тичането по стълбите е дежа вю. (Ева Грийн в рекламата на Midnight Poison на Dior също цепи на две минутите.) Но подробностите ни най-малко не отнемат от чара на Magnifique. Овен че разбира от жени, Lancome не се бои от смели експерименти с цвета. Яркочервеният флакон, между другото първият за марката, и капачката-диамант символизират пламенна страст и изтънчена женственост. В главозамайващо рубинено е и „тоалетът” на Absolutely Irresistible (2) на Givenchy.



Цветът е отражение на съдържанието – червени горски плодове и червен пипер. Но ключовата нотка е египетски жасмин, който „носовете” описват като „среднощна въздишка, която отдава душата си на звездите”. Ако към поезията прибавим и искрящия нюанс на зелена мандарина и чувствения на хелиотроп, става ясно защо спецовете наричат уханието абсолютно неустоимо. След като ни изчака да се насладим на докосването на коприната и златото съответно чрез уханията Silk Touch и Gold Touch, MaxMara ни „загръща” в Kashmina Touch (3). Новата материя кашмина (компилация от kashmir и pashmina), ухаеща на сицилиански лимон, амарето (м-м-м!), зимно дафне и кашмирово дърво, сгрява душата като топло одеяло. Завивката ще ни е е нужна, особено ако вярваме на метеоролозите, че есента и зимата ще са едни от най-студените за последните 8 години. От Dolce&Gabbana нехаят за прогнозата. Версията L’Eau the One (4) е по-лека и модерна от оригинала, но също толкова съблазняваща. Идеята е дамите да не привличат всеобщото внимание с аромата, но да бъдат единствени в сърцата на избраниците си. По-свежият и плодов характер – мандарина, личи, праскова и слива, подсказва, че желанието е лесно изпълнимо.


Мъжки играчки 

Преди време френските химици се опитаха да изяснят на какво мирише мъжката кожа, но не успяха. Затова „носовете” се осланят на собствената си интуиция. Идеята за Dior Homme Sport (1) например хрумва на Франсоа Демаши, след като си хапва бонбони с червен пипер. Леко лютиви на вкус, те оставят чувство за свежест. Но парфюмерията е доста по-различна от кулинарията, а и подправъчните нотки излъчват топлина и сила. Демаши рискува с джинджифил. За да не наруши хармонията, добавя цитруси и благороден акорд на кедър. В резултат се е получило нещо наистина страхотно - огнена енергия, последвана от глътка чист въздух. Рекламно лице е Джуд Лоу. При избора надделява двойнственото му излъчване. От една страна, той е силен и самоуверен, от друга - чувствителен и искрен. Рекламата носи лек привкус на интрига. На снимките актьорът не е гол, но е секси до безобразие. Затова някои завистници се опитаха да го свалят от пиедестала. Вестник The Daily Mail злобно коментира, че Лоу или си е присадил коса, или е играл фотошопът.


Roadster (2) на Cartier, кръстен на едноименния култов часовник, доразвива все по-ясно очертаваща се тенденция - търсене на нови, свежи и едновременно мъжествени нотки. “Минералният” (каквото и да значи това) състав с мразовит акорд на мента е дело на Матилд Лорен. Работата й по композирането на разхлаждащите нотки с другите съставки – бергамот, пачули, лабданум и кашмирено дърво, прилича на изработката на бижу. Елегантен флакон с аеродинамични линии, “полегнал” на една страна. Сиво, бяло и черно се съюзяват, образувайки леща, през която се вижда наситеното съдържание.      


След стилния аксесоар на ръката, другото, което вълнува силния пол, е лимузината. Може да я заместите с The Еssence (3), първият аромат в историята на Порше, лансиран от Рorsche Design заедно с Parfums Azzaro от групата на Clarins. Всеки седмокласник ще ви каже, че дизайнът, аксесоарите и автомобилите Porsche са неразривно свързани. Затова няма нищо чудно, че уханието отразява мъжката същност на марката, превърнала се в символ на разкош и изисканост. Източник на вдъхновение е молекулата article, пръскаща екстремална свежест. Мразовитият акорд е омекотен от мирта и хвойна. Преди да се опомните от изненада, енергията на черен пипер и кориандър ви блъсва в носа. Контрапункт на първото смразяващо впечатление е топлият дървесен оттенък. Студ и жега. Безтегловност и дълбочина. Контраст и опростеност. Всичко е запечатано в леден блок от синьо стъкло, удобен за дланта.  


Каква мислите е причината за 50-те милиона продадени екземпляра от класическия Boss на Hugo Boss през последните 10 години? Твърде прозаична и... вкусна. На фона на свежите нотки, идеята за ябълков щрудел е доста съблазнителна. Хромираното колекционерско издание (4) дава заявка за още 10 години успех. 

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР