N+UXE = ДНК на красотата
„Само естествени съставки”. Под този лозунг световноизвестната дермотерапевтична марка Nuxe, наскоро появила се и у нас, живее вече 50 години.
10 April 2009
„Книгите по ботаника ми бяха хоби - споделя Ализа Жабес, сегашната собственичка на марката. – В домашната ни лаборатория (баща ми беше химик) изучавах хиляди растения, миришех, сравнявах... Страст ми бяха кремовете и маските, дори сама измислях рецепти. Например от краставица и йогурт става отлична избелваща маска. Като млада си купувах и крема с каротин на Nuxe (днес е с нова формула и се казва Aroma Vaillance)”.
От краставицата с йогурта до крема за звезди
Името на Nuxe, създадена през 1957 г., се разшифрова като Nature + Luxe, т.е. като природа и разкош. Когато поема марката в началото на 90-те, Ализа Жабес има завършена бизнес-школа във Франция, диплома от Нюйоркския университет и никакъв опит в козметологията. Но това донякъде й помага. В началото гамата наброява повече от 150 наименования. Само хидратиращите са 5 или 6. Ализа създава един, като взима най-доброто от всеки. Така многофункционалността става третият (първите два са натуралният състав и ефикасността) принцип на Nuxe. Ализа е убедена, че бъдещето принадлежи на природата. Самата тя е вегетарианка, а козметиката й не съдържа грам животински съставки и минерални масла.
За марката се твърди, че е честна спрямо клиентите си. Най-скъпият продукт е някъде към 60 лв. На етикетите няма бомбастични обещания. Най-важното обаче е, че козметиката „работи”. Ходещо доказателство са Дженифър Лопес, Моника Белучи, Катрин Зита-Джоунс, Виктория Бекъм, Ума Търман, Бритни Спиърс, Тайра Бенкс, Ванеса Паради... Вместо клишето за добрия ген, звездите наляво и надясно разправят, че са като обсебени от Nuxe.
Магията на една уникална алхимия
Първият звезден продукт е Huile Prodigieuse – универсално сухо масло за лице, тяло и коса. Козметичен Оскар за 1999 г. получава златната му версия. Невро-козметиката Nirvanesque на цветна основа срещу първите мимически бръчки също е хит. Син лотос и мак действат на кожата подобно на ботокса и я правят удивително гладка и равна. Защо мислите във Франция всяка минута се продава по един „щастлив” продукт? Чиста проба нирвана, която обаче не се дължи на опиумната съставка. Един от първите кремове с екстракт от какао също е дело на Nuxe. Докато Ализа Жабес (самата тя шоколадов наркоман) се рови за рецептата за шоколадов мус, открива, че антиоксидантите в какаото са пъти по-действени от гроздето и зеления чай. Резултатът - серумът Phytochoc, е своеобразна революция в лифтинга. Серията Reve de Miel с мед и манго пък е за дамите, които си падат по сладкото (задължително опитайте балсама за устни – моментално заздравява напукванията). Или да вземем хидратиращата серия Fraiche, която проправи Млечния път в козметологията. Растителното мляко в нея – същински магнит за влагата - е получено от 8 „млечни” растения и 4 етерични масла.
Хайди Клум: След раждането на всяко дете успява да влезе бързо във форма благодарение на мултифункционалното масло Huile Prodigieuse.
Скарлет Йохансон: Не признава друга освежаваща и успокояваща маска за лице и очи, освен Frais Hydratant. Ако иска бърз ефект, я охлажда за малко в хладилника.
Хелена Кристенсен: Страхува се от бръчките и най-голямо доверие има на невро-крема Nirvanesque Enrichie. Използва го и като подхранваща и релаксираща маска.