Stand Up срещу уличния тормоз
След София проектът Stand Up срещу уличния тормоз се разширява в още градове в България
06 December 2024
L’Oréal Paris, в сътрудничество с местната неправителствена организация “Деметра”, започна сесии, чрез които повече от 600 участници са обучени за превенция и действия срещу уличния тормоз. След публичното събитие в София, програмата ще продължи във Варна, Пловдив, Бургас и още 4 града.
L’Oréal Paris стартира световно признатата програма Stand Up срещу уличния тормоз, започвайки с публично събитие и панелна дискусия за медии, партньори и инфлуенсъри.
По време на панела, воден от Ирина Тенчева, телевизионен водещ, PR експерт и автор, в дискусията участваха Хана Вукович, Brand Cause мениджър в L'Oréal Paris, и Дияна Видева, член на Управителния съвет на Асоциация „Деметра“, които споделиха прозрения по тази важна тема.
Събитието се проведе в Ларгото и демонстрира мисията на партньорите, която ще продължи да се развива във Варна, Пловдив и Бургас. С вече над 600 обучени души, експертите ще провеждат 150-минутни сесии, които дават възможност на участниците да се намесват безопасно и да реагират ефективно и с практически умения в ситуации на обществен тормоз, независимо дали като свидетели или като потенциални жертви.
Повече подробности за графика и местата за обучение можете да намерите тук.
Международно проучване на L’Oréal Paris с Ipsos установи, че 80% от жените са преживявали сексуален тормоз на обществени места – което се равнява на четири от всеки пет жени. През двата дни на събитието в София много жени записаха на приготвената за целта стена своите искрени преживявания, завършвайки изречението: „Не е комплимент, когато...“ Техните думи показаха ежедневната реалност, с която се сблъскват, и подчертаха необходимостта от бързото справяне с този широко разпространен проблем.
„L’Oréal Paris винаги е защитавал овластяването на жените – празнувайки тяхната сила, увереност и индивидуалност. Вярваме в свят, в който жените се чувстват видими, уважавани и свободни да правят собствени избори, без осъждане или страх. Разглеждането на проблема с уличния тормоз е в пълно съответствие с нашата мисия да подкрепяме жените да поемат контрола върху живота си и уверено да навигират в обществените пространства. Тук, в България, ние сме горди да представим тази инициатива в сътрудничество с НПО “Деметра”. Използвайки нашия глобален опит, ние съобразихме програмата със специфичните нужди на местните общности, когато обучавахме партньорите си, с цел да гарантираме, че тази мисия ще продължи да създава трайна промяна“, каза Хана Вукович, Brand Cause мениджър, L’Oréal Paris.
Посетителите на събитиео имаха възможност и да научат за прочутата 5D методология — Distract, Delegate, Document, Direct и Delay — разработена от международната неправителствена организация Right To Be. Тази инициатива е подкрепена от местната неправителствена организация “Деметра”, която от 27 години активно се застъпва за равенство и социална справедливост в България.
От стартирането на програмата на 8 март 2020 г. са обучени над 3,4 милиона души в 45 страни, с амбицията да достигнат 4 милиона до края на 2025 г. За да се включат възможно най-много хора в борбата с уличните тормоз и за да допринесат за създаването на по-безопасни обществени пространства, партньорите стартираха и специален уебсайт www.standup-bulgaria.com, включващ безплатни обучения за превенция и действие в случай на уличното насилие, достъпен за всеки, който иска да даде своя принос и да стане активна част от тази важна инициатива.