Нанеси и размажи

Известно е, че каквито и икономически сътресения да настъпват, продажбите на червило не спадат. А изобилието от нови тониращи устните продукти – масла, балсами, олио, гланцове – процъфтява. При това всички те издържат доста след нанасянето. Близо ли е краят на господството на класическото червило?

Люба Вангелова 26 August 2024

Известно е, че каквито и икономически сътресения да настъпват, продажбите на червило не спадат. А изобилието от нови тониращи устните продукти – масла, балсами, олио, гланцове – процъфтява. При това всички те издържат доста след нанасянето. Близо ли е краят на господството на класическото червило?

300 червила за цял живот

„Индексът на червилото“ е термин, измислен от икономиста Джулиет Б. Шор, която отбелязва в книгата си от 1998 г. “The Overspent American”, че по време на финансови кризи продажбите на червило остават високи. Обяснението е, че червилото е достъпен лукс, който успява да поддържа настроението на жените в трудни моменти. По време на рецесията от 2001 г., а след това и от 2008 г., собственикът на козметичната компания Estee Lauder Леонард Лаудер доказва теорията на Шор, като обявява рекордни продажби на червила. Въпреки че днешният глобален икономически пейзаж е потискащо подобен, червилото на практика рядко се вижда. Все още обаче се смята за валидно заключението, че средностатистическата жена притежава седем червила във всеки един момент и че ще си купи още 300 за целия си живот.

Колко вида цвят?

Пазарът е наводнен от т.нар. хибридни продукти за устни – с цвят и грижа, с грижа и блясък и така нататък. Младата дигитална аудитория бързо ги превръща в култови – гланца Rhode by Hailey Bieber Peptide Lip Treatment на Hailey Bieber (1) например или тониращия балсам за устни Almost Lipstick in Black Honey на Clinique (2). Знаем и за популярността на Lip Comfort Oil – цветното олио с грижа за устни на Clarins (3). А течното червило Rouge Dior Forever Liquid Lacquer на Dior (4) комбинира грижа и блясък, който се задържа 12 часа. Цветният балсам Rouge Coco Baume на Chanel (5) отдавна е класика за всеки ден.

Последователите на TikTok се радват на балсам за устни с ухание, а веган маслата са известни с нелепнещите си текстури и подхранващи съставки. В свят, в който моменталното удовлетворение и многофункционалността са задължително изискване, тонирането на устните не е достатъчен ефект. Това, което отличава новите хибридни продукти за устни, е, че освен цвят те дават ексфолиране, хидратация и възстановяване. В списъка влизат и процедурите за грижа за устните – основен двигател за растежа на продажбите. Спомнете си нощната маска за устни на Laneige (6), която е истински бестселър.

За импулсивни натури

Терапиите за устни достигнаха същата популярност като тези за коса и нокти. Хидратиране, запълване, премахване на вертикални бръчки, контуриране, корекция на цвета – изобилието от процедури е богато. И все пак червилото си остава средството за незабавно разкрасяване – затова и продажбите му са толкова високи. От друга страна, популярността на новите форми за тониране на устни като олио, гланц и балсам също има обяснение – флуидният характер на консистенцията им дава възможност на потребителите да бъдат по-импулсивни, да поемат повече рискове, да излизат извън зоната си на комфорт.

Въпреки финансовия стрес, пред който са изправени мнозина, инвестирането в различни видове продукти за устни означава, че потребителите са по-толерантни към тази категория. Купуването на няколко червени червила на различни марки може да изглежда нелогично. Докато на покупката на няколко хибридни продукта – гланц, олио, балсам – се гледа като на инвестиция. Създаването на „гардероб“ от различни формати за устни е равносилно на идеята за поддържане на разнообразие от серуми за лице. Което е напълно приемливо в света на красотата. Освен това гланцът е по-малко задължаващ от червилото и често пъти е по-евтин, както и по-прощаващ грешките на боравене с него. През 2024-та устните ще продължават да са акцент в грима, а иновациите за устни няма да спрат.  

ТВОЯТ КОМЕНТАР
ТВОЯТ КОМЕНТАР